En regnig dag med Isabella

Det har regnat nästan hela dagen......men Bella har varit glad ändå. Direkt när jag hämtade henne så började hon sjunga(nynna) på vem kan segla föutan vind, sedan tog hon en hatt som har trekanter, dessa låtar brukar jag sjunga för henne....nu kom de tillbaks till mig. Amanda var med ut till huset och hon och Bella gungade på altanen, först vill Bella bara ut men upptäckte snart att hon blev blöt......
Vi gick en lite promenad och hon undvek alla vattenpölar sedan stannade hon upp och la huvudet på sne, såsom bara Bella kan. Vände sig tvärtom och sprang raktt igenom alla pölarna......tur att hon var barfota annars hade jag nog inte kunnat sprungit ifatt  henne. Bella vill inte vara still hon vill röra sig hela tiden, klättra och utmana sin kropp, men hon gör sig sällan illa för hon är så försiktig och förstår höjder och faror. Autister tänker endas med höger hjärnhalva har jag läst och därför sätter de inte saker i sitt sammanhang men Bella gör det på sitt alldeles särskilda vis. Hon är för mig en gåta och kanske för många andra oxå. Hon är väldigt behaglig och så söt, idag hade hon en lång kjol på sig och den rörde sig så vackert när hon trippade på tå. Jag älskar henne så mycket, vi har inga ord mellan oss men hennes minspel säger så mkt och jag förstår vad hon vill. Att vara med Bella är att vara i nuet och tiden står stilla. Upptäckte att hon gillade min mobilsignal, jag har tankat hem den från tekniska museet i Stockholm gick att göra gratis, det är en speldosa från 1500 talet - sommarens sista ros, den är så  vacker och Bella sken upp av den och stod blixt stilla och lyssnade.
Nu måste jag köpa Bella en speldosa varför har jag inte tänkt på det?

Igår läste jag i tidningen om att svensk sjukvård inte har något för Borelia, att folk åker till Tyskland för att få hjälp...
Jag har hjälpt många med hypericum, sk "nervernas arnica" i homeopatin. Dels kan man ta på engång när man fått en fästing på sig som har suttit fast, och dels kan man ta akut när det börjar bli ett rött märke om den, till symptom avklingat.
Då hinner inte giftet sprida sig i kroppen, bra eller hur? Små lätta medel som ger effekt kan det vara bättre?

Jag har mitt lila armband på mig, A complaint Free World.org står det. Det är en präst som utmanat USA:s befolkning på ett klagofritt samhälle....
Det går ut på att man inte får klaga på andra människor och inte på sig själv, inte dömma andra människor och inte dömma sig själv, inte prata illa om någon eller säga något dumt om sig själv, om man gör det så måste man förflytta sitt armband till höger och byta när det  händer igen. Poängen är att man skall ha sitt lila armband på en och samma hand under 21 dagar, då har man varit klagofri och då skall det infinna sig en sagolik lycka som kommer inifrån...... man lär få en riktig kick av lycka,....
Det låter så enkelt och lätt men prova själv det är inte så lätt som man tror. Måste hela tiden tänka på hur man uttrycker sig.......
Ett shamantrick är att man tar två fingrar pek och långfingret och slår på andra handen straxt över tummen det gör sk........t ont, det kanske är mer effektivt. Prova själv! Barbro och jag gjorde det i torsdags och vi hade väldigt roligt och trevligt med det. Vi sa inget vi bara slog ovanför tummen då visste vi vad den andra hade tänkt........ då känner man varandra rätt bra.
Jag skall klara av det, jag brukar säga att allt man säger och allt man tänker ökar 64 ggr emot dig själv, om man tänker något dumt om någon så är det 64 som  tänker dumt om dig.....det vill man ju inte. Tänker du något bra så blir det tvärt om och då studsar lyckan mot dig!
Nu skall jag susa ut på landet igen....tar min Raw 4 och spelar musik och kör i regnet det är helt underbart!!!!

Shaman ordspråk:
"Ingenting har någon betydelse om du inte själv ger det betydelse!"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0