Helheten hela dagen lång och bilder från några veckor sedan.

Idag var en helt fullbokad dag......som vanligt. Telefonerna ringer, mailen bara strömmar in och sms:en ramlar in i min mobil. Telefon tids tiden går väldigt fort, jag försöker vara på alla ställen samtidigt, att vara i the flow med tiden är svårt, en  viss stress är väldigt lätt att infinna sig när sekundervisaren bara springer runt på uret. Jag försöker verkligen att svara på alla frågor som kommer in under dagen och de är många. Men mitt i allt skall jag ta emot mina besök som betalar för min tid. Att hitta röda tråden i människans liv är inte alltid så lätt, man måste vara uppmärksam på allt som sägs.
Två nya från långvägar, intressant par som kompleterade varandra perfekt. Det kändes i luften att de var glada när de gick från mig och det betyder så mycket att kunna förmedla en tillit till att allt blir bra. Ett besök som var helt fantastiskt hon hade blivit så gott som helt bra på fyra veckor och hon förstod inte själv vad som hade hänt. Lite tips om och i vardagen för att underlätta det som gav mottstånd och gav värk i kroppen. Irritation ger inflammationer i kroppen, det är inte värt att gå att  vara irriterad för då gror det i våra kroppar och blir kronisk värk. En telfonkonsultation från skogarna uppåt hade inte gett resultat, men det är svårt att bara kunna fånga orden och inte se människan. Dessutom om man lever i det förlutna så kommer aldrig nuet fram. Läste om att om vi skulle kunna leva i nuet så skulle vi inte åldras. Att inte tänka bakåt och inte tänka framåt ...nu är nu och inget annat, spännande eller hur. Inte undra på att man blir rynkig.....
Postade medel som vanligt på hemvägen hann precis in på posten tre minuter i sex........
Jag for för att köpa mig en ny kamra eftersom min har gjort sitt. Jag vill inte vara utan kamra för jag vill fånga ögonblicken av livet och gör gärna kollage som en slags meditation över stunden som varit.

-Se och stig in i varje ögonblicks möjligheter.....smaka på det!

Amanda är på bio och Alva har en vän här....köpte Amanda en orkidé idag för det var  hon värd.

Här är bilder som  jag hade i gamla kamerans minne:

Amanda och Isabella för två veckor sedan.


Alva och Isabella samma dag.


Hela familjen äter middag ute...

Sophia min äldsta dotter och våran nya familjemedlem Maja.


Far och dotter sover middag....ser skönt ut i sommarens härliga dagar!

Där skall jag ligga på semestern!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0