Underbara dagar i solen

Vilket väder helt fantastiskt.......och jag har semester vilken tur jag har. Det är många som har tur. Familjen har varit i Snenshyttan och vi har bara latat oss och ätit massor av goda sallader. Vattnet är blått och rent och Isabella vågar gå ner till trappsteg fyra....hon har tagit ett trappsteg mer för varje dag......
Amanda och jag räddar djur som flyter på ytan och inte kommer upp, speciellt syshor för vi är väldigt förtjusta i dem. De har spelat hela dagar ochkvällarna och jag är glad att jag fortfarande kan höra dem. 
Vi har pratat om lågbudget semester:
1, tag in på Gustavsviks camping den är femstjärnig, ingen tror att man campar i sin egen stad och man får träffa nya vänner. 
2, Möblera om med utemöblerna ställ dem där du aldrig har suttit och se tomten från en annan sida. Vi bar nämligen ut våra altanmöbler för det var för varmt att sitta på altanen, vi letade skugga och hamnade där vi aldrig suttit förut. Det var jätte trevligt och mysigt.
3, Åk till Hargebadet och campa, Nerikes reviera.... det måste kännas som att vara långt borta men restiden tar nästan ingen tid......
Vi åker dit imorgon eftersom vi redan provat alternativ två.
Vi lekte oxå med tanken på att sätta in kontaktannonser vad man skulle skriva.....
Skall man skriva vad man tycker om att göra elller skall man skriva vad man vill ha?
Amanda sa direkt- jag vill ha en kille med humor och sedan skall han vara lång...
Johan sa att han skulle skriva att han inte tycker om att rensa rabatter.......(kanske därför vi har skogstomt?????)
Jag skulle skriva att jag tycker om att jobba.....det lät inte så roligt(men trivs man med sitt jobb så är väl det inga fel?)
Kom på att mitt stösta intresse är nog att ändra tankar.......jag försöker både på mig själv och på andra.
Vi har hunnit med att vara på rix fm festivalen, men den var redan över när vi kom upp, men det blev en kväll på stan.
Idag har jag plockat rosblad , eftersom altanmöblerna inte stod där dom brukar och rosblad fanns överallt där för rosenbuskarna har verkligen blommat i år. Så fick jag lust att städa och klippa bort alla vissna rosor, vissna roser är inte nyttigt enligt Feng Shu...inga torkade växter och inga vissna växter skall man omge sig med.
Det ringde en patient och frågade om jag kunde hjälpa till med herpes i ögat, han hade varit hos läkare 27 ggr och de kunde inget göra.....
Det skall bli spännande att kunna hjälpa till med. Jag har faktiskt haft flera fall förut med detta stora problem. Jag var inne och jobbade en eftermiddag med akuta problem, öron, och med en som tappade massor av hår för hon gått ner i vikt för snabbt...25 kg på tre månader det är inte bra alls. Näringsbrister och svält är inget att leka med, kroppen prioiterar då de inre organen så får det yttre lida, helt logist tycke jag. Hår står mig väldigt nära eftersom jag själv blev nästan helt skallig vid 14 års ålder, och alopexcian har kommit tillbaka vid svåra tider i mitt liv ,då jag inte mått så bra. Nu har jag jätte tjockt  hår ingen näringsbrist här...... jag har varit tvungen att se till att må bra annars så tappar jag håret, immunförsvaret vänder sig mot mig själv och jag börjar äta upp sina egna rötter och det gäller allt hår på hela kroppen.

Nu skall jag försöka gå in med ett förutsättningslös semester vid Norra Vättern.
Kanske blir det inget skrivit på flera dagar nu.
Ha det så gott i värmen och glöm ej att dricka vatten och kläm ner en och annan saltgurka(det är gott att strimmla i


salladerna när det är varmt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0