Aftonbladets artiklar om hälsa

Min första bloggdag!
Blev sugen att starta upp en blogg när jag läst på aftonbladets plus sida om hälsa.
Var faktiskt med där idag angående tungdiagnostiken. Jag tycker att det är jätte kul att aftonbladet tar upp tips så att man kan avläsa sina obalanser/svagheter och själv ta ansvar för sin hälsa. Kroppen är fantastisk att ge tecken på vad som är fel. Kan man avläsa på flera ställen så kan det inte bara vara fel. Själv sammanställer jag ansikte, tunga, naglar och irisanalys för att säkra tecknen och kunna ta tag i problemen. Kroppen är fantastisk och gör alltid det bästa möjliga av situationen, fast den kanske inte alltid prioiterar som vi själva vill. Kroppen tycker att de viktigaste organen är hjärta, lunga, lever och njurar, huden, håret och extrimiteterna är inte lika viktiga för kroppen men för oss kanske de är viktigare eftersom de syns utåt. Vi glömmer lätt kroppens egna val och egna tankar för vi har inte fått lära oss det. Blir vi sjuka skall vi ringa doktorn och bli friska snabbt för att återgå till arbetet. Många gånger får vi mediciner som skadar oss istället för att hjälpa. Vi gör ofta som doktorn säger för vi tror att det är det bästa för oss. Ibland har vi inga andra val än att göra som läkaren har sagt. I mitt yrke möter jag människor varje dag som gjort som de sagt och det har blivit fel eller ännu sämre.
Tyvärr söker många en homeopat när inget annat har hjälpt och ofta kommer försent för att kunna rätta till det som varit i obalans innan sjukdomen har brytit ut. Men med min positiva livsyn och med hjälp av homeopatiska medel, lyckas jag ändå kunna göra något för var och en och underlätta livet. Det är fantastiskt! Jag verkligen älskar att kunna hjälpa andra människor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0