12 timmar på jobbet, du är som denna vetekudde! Bra ordspråk!

Idag har det varit snoigt värre på jobbet, 12 timmar utan lunch......(hittade en liten kant av en getmeseost som fick fungera för att dämpa hungern) leva som man lär är inte alltid så lätt. Telefoner, mail och människor bara strömmade till Helheten idag... måste lära mig att alltid vara där dagen efter stor helger...jag var ju i Kalmar igår.........
Kortfattat om besökare idag, sjuk av kärlekssorg........sjuk av sin iver och inte tänker före......sjuk av förbannad på chefen....och nästa sjuk av för många sorger på liten tid, mist 7 personer som stod henne väldigt nära och mitt i allt blev sonen mördad.....ibland tror jag att öronen skall trilla av.
En riktig hjärtinfarkt och en inbillad hjärtinfarkt......en som läkt ut och mådde bra och blev utskriven.......så en som blivit sjuk av ansvar och plikt samt ny yngre chef som inte fattar något.......(tänk vad viktigt det är med en chef som förstår).
En som berättade att hon fastnat och läst min blogg i timmar......kul! Roligt att ni kan få ut något av det jag skriver. Sophia ville äta lunch med mig men det gick inte....Sophia, Bella och Maja ville komma hem hit och träffa sin mormor...såg inte smset förens jag satt på en bänk och var påväg hem......å vad dålig jag kände mig som inte kan ställa upp för mina barnbarn..längtar så efter dem, måste försöka hinna dit imorgon efter Norrköping......Birgitta hänger du på??????
Hoppas att du Maud kan hjälpa barnen i Runnaby nu till helgen?????Gurkmeja är bra för mycket olika besvär även för inlammationer och värk i kroppen, men man får äta rätt mkt och varje dag....gott att färga riset med!!!! Cellen tänkte du på Bella då? Vet att hon gillar curry och det är gurkmeja i där......


Lokalen till Norrköping ordnade sig i sista minuten...after work ikväll inställt för 2 i personalen sjuka, 2 som inte mådde bra och en som hade en katt som skulle dö....fick springa till postlådan för att försöka hinna skicka ut medel till en gallstensproblem och ett öronbarn....fick stanna på halva vägen hem för att väskan var för tung och det började sticka i hjärtat.......kommer hem och Amanda är jätte dålig har huvudvärk så hon mår illa......Alva har feber och ont  i bihålerna.....värm vetekuddar - vi fryser sa de....fram med nux vomica till Amanda tänk om det är magsjuka? Kali bi till Alva och hjärtinfarktsdroppar till mig....falsk eller riktig?.......vad skall man tro?

Kärleken är det enda som blir större ju mer man slösar med det!

Misosoppa får det bli, för alla verkar lite dåliga i hela familjen......mer nux vomica till Amanda, måste ringa faster Birgitta för att få hjälp till Norrköping i morgon. Värm fler vetekuddar ropar flickorna....Amanda säger att hon börjar bli hungrig och jag serverar misosoppa med massor av lök, vitlök, citronpeppar, curry och morötter i....hon äter tre stora tallrikar....sedan blev hon bra! Jag värmer ytterligare en vetekudde till Alva som nu börjar bli röd om kinderna, Belladonna symptom och vetekudden är i form av en ängel (som jag själv har gjort) då säger Alva att du är som vetekudden....vilken ära......består jag av varma vetekorn eller är jag en ängel?
Nu verkar alla må så mkt bättre jag har varit hemma i två timmar, det känns bra.......
TACK för att homeopatiska medel finns, rätt medel vid rätt tillfälle gör underverk....
själv tog jag Calciumsulf imorse för det kändes som jag höll på att bli förkyld innan dagen hade startat.....men efter 6 intag var 10:e minut var anfallet över........skönt!


Imorgon är det Norrköping och på fredag - lördag är det Hässleholm, SHR(Sveriger riksförbund för Homepati) har styrelsemöte och semenarium i Homeopati det skall bli nyttigt och spännande.
Nu ropar Alva hon är törstig och Amanda är upp nu och tar en skål soppa till.....vilken dag vilken kväll.......kanske det är bladdag idag dvs när det är mkt negativajoner i luften?????Antroposoferna går inte gärna ut dessa dagar, borde jag har varit hemma idag????? Nej själklart inte för jag tycker att dagen ändå har varit intressant och givande och efter mina droppar nu så mår jag så bra......

Något att tänka på:

Du kan tända många ljus med ett enda, utan att för den skull förminska det första ljusets lyskraft!

Det är de som inte hör musiken som tror att dansarna är galna.....

Den som vill sjunga  hittar alltid en sång.....

I varje man bor en konung, i varje kvinna en drottning......TALA till DESSA och de stiger FRAM!!!!!!


Kram till er alla och tack för att ni läser min blogg!!!!! Kommentera gärna så att jag vet att du är där!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Inte ha dåligt samvete!!! Vi klarar oss, var bara sugna på dig! Vi kanske kan få vår dos av mormor idag och om inte så tar vi det en annan dag! Det är inte lätt att räcka till alla när man "bara" är en enda vetekudde som är så varm och go! puss

2009-04-16 @ 08:16:14
URL: http://bullerirunnaby.blogg.se/
Postat av: maud

Ja jag tänkte på Bella o Christian som inte har så starkt immunförsvar, fast Bella har nog bättre än han vad det verkar.Klart jag finns för barnen i helgen, för du behöver verkligen vila. Jag får hjärtklappning bara av att läsa din blogg, hur hinner du allt. Kanske dags att ta det lite lugnare!? Var rädd om dig! kärlek o ljus från mig.

2009-04-16 @ 09:46:06
Postat av: Irén Svensson-Nylén

Ni är allt små gulliga troll...TACK snälla ni för omtanke och kringtanke!

2009-04-16 @ 23:39:07
Postat av: Ann

Ser dig, hör dig. Kram

2009-04-18 @ 20:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0