Hässleholm och SHR, Seminarium med Gert Eselböck!

Hemma igen efter två dagar i Skåne. SHR hade styrelsemöte och nu blev jag vald till vice ordförande...är redan webbansvarig och vice sekreterare där(jag har inte så mycket jobb förut!!!) . Men jag brinner för homeopati och vill verkligen föra det frami  ljuset.  Vi hade ett bra möte och kom fram med många nya tankar som skall genomföras i förbundet. Vi är en bra och stark styrelse nu......vi var hembjudna till Inger Sienknecht i Hässleholm hon har varit verksam som Homeopat i 20 år....hon hade praktiken i sitt hus det var så trevligt och mysigt.

Här står Inger med blommorna vi hade med till henne.

Håkan står och beundrar Ingers lager...homeopatiskamedel omger sig med en speciell magi, vi homepater älskar att kika på burkarna även om vi har burkarna hemma....det är så roligt att träffa andra  homeopater och vi liksom börjar på samma plattform när vi pratar och det känns så himla bra. Håkan Bengtsson är verksam i Malmö.

Här är Thomas Berggren, verksam i Katrineholm. Thomas är vår Kanslist och ledamot i stryelsen.
Det är så roligt för Thomas har varit min patient och jag tror att jag har bidragit till att han sedan utbildade sig till Homeopat. Thomas är ny men jätte duktig redan, han behöver besökare så rekommendera honom gärna om du känner någon som bor i hans område och behöver hjälp. Thomas är verkligen en trevlig kille!!!(och 4 barnsfar!!!!)

Det här är Eva-Lis Nilsson vår kassör i SHR och har sin verksamhet i Sjöbo. Eva-Lis hittade jag på en kurs i Malmö som jag hade och plockade jag in henne i styrelsen. (jag har verkligen handplockat dessa blommor). Hon kan verkligen ekonomi......och sköter vår bokföring med en järnhand! 

Här är Hans Elvesjö, biolog, naturvetare, mattematiklärare, forskarei homeopati mm en riktig djuping, läs på vår hemsida, har gett ut två börcker i spegelreflexteorier, jätte intressant. Hans är så spännande och rolig att prata med, han berättar så spännande saker om universum, själen och olika teorier...synd att kvällen gick så fort.... Hans är vår ordförande i SHR.

Håkan måste ni se från framsidan, en rolig kille med talets gåva, hans pappar är oxå homeopat...(undrar just om någon av mina blir homeopat) .

Seminariet i dag var intressant. Gert Eselböck som har varit verksam i 40 år i sverige men bor nu i Österrike. Han föreläste om olika fall som han hade haft och hur han hade tänkt. Vi fick lära oss att Bryonia kan vara till stor hjälp efter stroke och förlamning, han hade själv fått förlamningen att gå bort efter 3 timmar med bryonia...helt fantastiskt. Vi fick lära om om Conium, Kalium carbonicum och flera andra spännande medel.
Gert kommer att ha vandring i Alperna och homeopatisk tillverkningskurs i sommar ...gissa om någon ville åka dit....

Så här trevligt såg det ut år 2005 på Gerts kurs och längst ut till höger står Henrik Sand Homeopat i Gävle, samt brukar deltaga på mina kurser i Falun.....ser det inte härligt ut?????? inte konstigt att man tänker på Sound of Music!


Gert, Hans och Håkan som står och tittar i Gerts ny utkomna bok Materia Medica Prima av Gert Eselböck, den har 1301 sidor och har 230 medel omskrivna och med alla symptomen. Det var kul med en bok på svenska........Jag köpte den 2500 kr böckerna är inte billiga i vårt ämne, men jag blev så glad äntligen en bok på svenska.......

Här tog Håkan kort på mig, vi skall lägga in nya på vår hemsida...
Det var verkligen givande två dagar.....det är så kul med lite nya tankar i sitt ämne när man hållt på och tragglat i så många år, jag kan aldrig sluta lära mig mer saker om homeopati.....det är så spännande.......
Vi skall ordna två seminarier till detta år för vi vill göar homeopatin stark och säker i Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0