Hjälp, hur skall jag göra?+ Maja och Bella

Min bil har låtit konstigt nu en längre tid. Jag åkte till Winblads i Nora för att se efter vad det var för fel. Då har hjullagret eller ev båda framhjulslager sliltes ut och jag fick inte köra en meter till.....det kan ta tvär nit......inte så roligt precis.
Då fick jag gå runt och titta på andra bilar för bilförsäljaren tyckte att det var dags för mig att byta bil...
Då fastnade jag för några olika:


Denna lilla underbara Fiat flera hundra.....miljöbil kostar 159 000 helt ny...den var jätte rolig att köra och helt mysig invändigt med vit ratt och 50-tals disigne innuti...hel mysig.....


Sedan provade jag denna lilla cooper...blev helt förälskad och den var helt underbar...extra stor motor och den gick som tusan.....6 växlar den 6:e la man i vid 200 km sa bilförsäljaren.....jag kom aldrig upp i den växeln.....
199 000 årsmodell 2008....mitt hjärta klappar för bilen men är den inte lite för liten för mig???Amanda passade bättre i den när hon provsatt den.....

Så kom vi till en annan kanske mera praktisk bil:
 
Himmelsk blå färg en Skoda Fabia Elegance 1,2, 2008 som gått 3000 mil och kostade endast 129 000 kr.....
den stod mitt i bilhalen så jag hann aldrig prova den...

Lite rolig ser den ut och det var 4 dörrar på den och ganska bra utrymme i den.


Det blir siffran 7 som är trygghetens siffra, kan den ta mig till himlen?
En lågbudget bil, bensinsnål och mkt bil för pengarna....jag skulle tjäna nästan 20 000 per år om jag sålde min Raw 4 och började åka i denna istället. Den drar mindre bensin och den har lägre försäkring och skatt än min Raw. Det blir mer miljövänsligt och mer eknomiskt..... men jag blev inte kär i den men den var ok.......

Fattar inte att jag kan ta bilköp så allvarligt, jag fick beslutångest och åkte hem för att tänka......jag har haft egen bil sedan jag fyllde 18 år och haft en del bilar genom livet......för mig är bilar en symbol för att ta sig fram genom livet, i drömmar är alla forden ens fart i livet...nu sitter jag här och funderar på vad ett trasigt kullager betyder för min väg i livet.....behöver jag byta bil för att få en annan väg...en lugnar väg en mer ekonomisk väg.....det skulle väl inte skada?
Vad tycker du hur skall jag göra??????

Jag hjälpte Sophia med barnen i kväll.....Maja har varit dålig i magen i 4 dagar nu och hon har blivit så smal den lilla älskvärda människan.....

Hon är inte intresserad av att äta..måntro om hon mår illa?????

Hon tar sina steg och har blivit väldigt stadig nu och hon tittar mig alltid så djupt in i ögonen sedan ler hon....

Bella springer runt och leker lite mer nu...men hon visar verkligen att hon gillar mig nu, hon blir så glad när jag kommer.
Hon tar min hand och vi skall gå runt och titta och sedan puttar hon ner mig i någon säng där hon lägger sig tätt tätt intill mig och tar min hand och lägger den på sin kropp för då vill hon att jag skall massera  henne.....idag började hon med något nytt hon tog sin lilla hand och drog den rakt igenom mitt hår flera gånger och tittade mig rakt in i min själ....det var precis som hon ville ge något tillbaka...minutrarna har aldrig varit så långa i hela mitt liv....

Bella upptäckte några räfflor bakom på tv, där fick hon inte vara och Sopia bad mig ta bort henne, stick ner ett finger i nacken sa Sophia det gillar hon inte...jag gjorde det jag blev bedd om(Sophia satt och ammade Maja) då klev Bella ner från tv bänken och tog min hand och gick in med mig till gästrummet, puttade ner mig i sängen och sedan försvann hon till tvbänken igen...hon ville helt enkelt bli av med mig så att hon kunde göra det hon ville...precis som vilken tonåring som helst... Bella måste tänka i samband nu, eller regerarar hon på instingt ? Hon måste ha tänkt ut att ta bort mig och sedan gå tillbaka.....

Vi fortsatte att "gulla" i sängen och jag försökte träna ljud och känsla och bankade på hennes kropp när jag ljudade, det var spännande jag fick henne till att låta och slå lite försiktigt på hennes rygg så att rösten darrade, det var kul tyckte Bella. Annars ville hon mest att jag skulle sjunga Bäbäbä vita lamm och sitta så nära mina läppar som möjligt, jag ljuger inte om jag säger att jag sjöng den minst 80 ggr ikväll på 4 timmar som jag var där......

Hittade en bild på Sophias blogg som jag blev helt galen i....Bella tittar djupt in i kamran med fast blick.....det känns som hon är påväg ur sin autism...hon har börjat visa så mkt vad hon vill och ger kärlek tillbaka och glädjen växer i hennes ögon.....hon vill lära sig prata hon gör tappra försök och en vacker dag kommer det ske....det känner jag på mig. Tomas Di Leva var visst 6 år när han började prata......han kom hem till sin mor och sa att de andra pojkarna är dumma mot mig...en hel mening på engång från att ha varit helt tyst i 6 år........Men den mannen kan både göra bra musik och helt fantastiska texter.....har jag missat att talat om att jag är en av hans Rymdblommor! Jag har certifikat på  det....träffade Tomas i Mariestad för 3 år sedan då han samlade in alla sina Rymdblommor. Man fick ansöka om denna titel......
Bella är en riktig Rymdblomma.......det måste man väl bli om mormor är en Rymdblomma? Det går väl i släkten?

Å så har vi då en liten Rymdblomma till:

Det syns väl rakt ut att hon är en fantastisk liten Rymdblomma?



Det här korten älskar jag, Christian har tagit det med sin mobil...ljuset på magen är fantastiskt och Maja finns där innuti rund som en fotboll? Sophia betyder visdom eller den kloka...och det är precis vad hon är min tös.....
Att vara en Gudinna är att ge liv!
Visst påverkar namnen oss.....det är viktigt med val av namn.....
mitt namn betyder Fred och Irén är Fredensgudinna.....det blev jag riktigt stålt över......
Hjälp mig nu att välja bil, hur skulle du göra?
Ett alternativ är att laga min Raw och fortsätta som vanligt....
Vad tycker du?

" Smaken är som baken, delad"........

Kommentarer
Postat av: Maud

Hur skulle det se ut med en liten fiat flera hundra och hela barnaskaran,ja finns det hjärterum......ha ha.Fast ibland önskar man sig en liten ärtig bil men det går ju inte.Så då försvann dom och dom större återstod.Jag skulle nog välja den som är mest miljövänlig o bensinsnålast så man får pengar över till något annat.GLAD PÅSK PÅ ER ALLA!!!!

2009-04-10 @ 08:30:40
Postat av: mandy

ta den blåa!!!!

2009-04-10 @ 10:21:18
URL: http://mandywuhu.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0