Påskafton, Biltema, något för singlar?

Igår kväll var Barbro och Pär här....vi käkade påskmiddag och pratade igenom alla dagar som gått...


Vi åt och hade det så trevligt....


Ingen kan ha ett sådant gummiansikte som Pär har, han kan få till det med allting..
Han skulle ha blivit komiker eller reklamtecknare...men å andra sidan är han väldigt bra på det han gör...de som han vårdar på Klosterbacken, tycker nog välsigt mycket om honom.


Här undersöker Barbro min sjöhäst som jag hittade i räkorna......han har torkat nu och jag kan inte slänga honom.....

Imorse vaknade jag att min bror ringde. Vi hade hämtat hem min Bil i från Hitorp, Windahls bilfirma för Johnny tyckte att 5-10000 kr att laga min bil var för mycket..... Det blev ingen affär för mig denna gång, Johnny tyckte att jag redan har en så bra bil och att de andra inte var något för mig.........

Så jag fick åka till Biltema idag och leta på bromsbelägg och bromsskivor.... tips för er singlar:
 vill du hitta en man så åk dit och leta efter bromsblägg 65-089, jag stod säkert där 30 minuter och letade efter "numret" det kom män och letade efter sina "nummer", vi försökte hjälpas åt för på Biltema följer inte numren efter varandra...de står hur som  helst.....men helt plötsligt var vi 5 som stod och letade efter bromsbelägg.....vi skrattade och hade så trevligt........det vimlade av män i affären kanske en 120 st.(förmodligen var det bilmekar dagen idag???)...och 3 kvinnor......ett hett tips till er som vill hitta trevliga män gå dit för där är de!!!!! Jag hade kunnat stannat där hela dagen....(skojade bara)

Så här såg mina bromskivor ut...det var stora fåror i dem, hur hadej ag kunnat åkt och haft bromsar ändå? Vad kan detta betyda???????Utslitna bromsar få se här nu....om bilen symboliserar livetsväg då har jag alltså just nu utslitna bromsar....det måste betyda att det går för full fart.......

Här står Tony(min brors pojke) och Johnny och försöker få bromsbeläggen att passa......
TACK ni är verkligen pärlor som hjälper mig.... jag kan inte laga bilar...är nog bättre på människor.....
Men nu vet jag hur bromsarna fungerar på bilen.
Tyvärr ringe Johnny ikväll och sa att det måste vara ytterligare fel på bilen för han gick inte bra.....så imorgon måste jag beställa hjulager till båda fram......och sedan får jag åka till Mekonomen och hämta dem.....undrar vilka som handlar där....??? Är det någon som skall följa med kanske? Maud, Birgitta ??????

Ja ja det blir nog bra när bilen funkar igen...men vad kan hjulager stå för? Förslag?????
TACK Birgitta som erbjöd dig att följa med mig till Norrköping på torsdag, jag skall då ha kurs där.....då får jag åka Saab och ha sällskap hela vägen, vad roligt!!!!!!

Letade vårtecken idag:



Våren är här, härligt!!!!!

"I Förändringens värld är det något stort med trogna vänner!!!!" En härlig bok med Mia Törnblom





Kommentarer
Postat av: Maud

Herregud!Är det där dom är!Jag har undrat så vart dom tagit vägen.Ja det är väl dags att ta sig en tur till biltema då.Vilken skön påsk det varit och vilka söta små påskkärringar!Ha det nu så underbart i våren och lycka till med bilen.Vi ses snart.KRAM

2009-04-14 @ 08:18:36
Postat av: Singelkille

Var skall jag (Singelkille) leta då? I tygaffärer och kvinnor som letar tyg till gardiner?

2009-11-18 @ 08:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0