Vanliga dagar på landet!

Vi äter frukost alltid ute på landet...
Vi har en samtalsida på huset och så har vi tysta sidan, dit går man om man vill vara tyst och bara njuta.


Vi har inga grannar bara skog och tystnaden,  det är så underbart! Vi går ut i natttlinnet och käkar....
Bastar och badar mitt i nätterna, flyter och tittar på stjärnhimlen... njuter av fullmånen då blir det ljust i skogen!



Det var roligt att Håkan kom och sov över några dagar. Här beundrar vi hans fina fötter....han är verkligen noga med sina fötter roligt att se!!!! Håkanär så mysig och rolig, han får mig att skratta så mycket!!!!!


Vattnet börjar bli blått i vår pool.....


Här är bild på huset från poolen... ett underbart timmerhus mitt ute i skogen!


Jag fick hämta Amanda och Stina i Karlskoga på Söndagsmorgonen, jag hade gjort  härlig frukost så de kunde äta i bilen. De hade sovit i en bil på parkeringen.......där serverades ingen frukost.
Dagen innan hade de beställt pizza till bilen...ungdomar i dag är rätt påhittiga......


Alva och Gustav dök upp och dök i......
Här matar Alva Gustav med smultron som hon har trätt på ett grästrå...
så romantiskt!!!!


Det räckte visst till två.......


Vi åt kantarell omlett, så gott!!!!!!!


Gott med färsk stekt potatis och morötter!!!!



Helt plötsligt började myrorna svärma......
De var överallt ...


Hela poolen blev full och på kanterna ja de var överallt..
Jag gogglade på det och såg att de svärmar och får vingar för två dagar för att para sig.
De har 20 fermoner (doftämnen) som de kan kummunicera med!!! Vi har ju 28 bokstäver som vi använder.
Det stod oxå att arbetaran går på något narkotiskt ämne för att orka arbeta jämnt......!!!!!!!!



Mitt älskade Svenshyttan hur kan vi tänka på att sälja det? Det finns ingen plats som denna....
Vi börjar bli så många så vi behöver plats. Igår var vi 11 till middag.....
Familjen "karbon" skall bli fler( de kommer att använda samma karbonpapper, det kommer at bli en lika dan....) och sedan kommer Amanda och Alva och Blomberg fler barn...var skall vi då kunna fira jul??? Födelsedagar mm nej vi behöver nog ett stort hus även i framtiden, jag trivs med min familj!


Vildvinet klänger på huset och det är så vackert...



Vår framsida av huset.....

Dagarn är fidfulla och tysta här ute i skogen. Man blir lugn bara av att vara där. Kanske jag kommer att göra kurser där ute så jag kan dela med mig av min batteriladdare!!!!

Å vad jag älskar helt vanliga dagar...... det är semester att bara vara osh titta och se vad som  händer, inga tider att passa....bara göra det man vill och känner för......
b'ttre semester kan man inte ha....TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0