Irisanalys i Gränna 5-6 aug -09

Jag har i år gjort några sommarkurser och förenar nytta med nöje. Gränna är en fantastisk liten fin stad och verkligen en sommarstad! Har du inte varit där så kan jag verkligen rekomendera den!


Här är torget Hallerskagården, ett väldigt vacker plats!


Mina kursdeltagare hann före mig här står Marianne och John-Arne!


Jag var hos Yantra Ayur Veda AB, Susanne Montelius lokal och firma(Susanne syns lite på bilden)
En helt fantastisk vacker och fridfull lokal. Här finns många roliga spännande saker att titta på och
här kan man gå olika kurser  http://www.yantra.nu 


Givetvis fanns det massa ställen som de sålde polkagrisar !!!!


En otroligt vacker liten stad....


Vi gick ner till hamnen och åt kvällsmat
Susanne och Gunilla(homeopat och massör i Örkelljunga)


Maten var gudomlig.....


Carina Bowen och massör skrattar gått till kamran, även hon från Örkelljunga!


Vädret var underbart, maten härlig och alla var så glada denna vackra sommarafton....
Något egendomligt hände mig på kvällen. Jag hade satt på mig en cameliaring som jag fick av en pojkvän när jag tog studenten, vi var här i Gränna den sommaren. Ringen har varit borta länge och jag hittade den på morgonen när jag skulle åka, min kattring var borta men jag hittade denna ring. så på kvällen försvann den och jag blev så olycklig.....
alla letade efter den....jag tittade i min väska som stod på golvet och i den hade jag en bok, en deckare av Anna Jansson
Inte ens det förflutna heter den, ringen hade krånglat sig ner i boken på kapitel 13......?????
Min dåvarande pojkvän blev gift med Anna Jansson(författaren) men tyvärr lever han inte längre. Det var precis som han gjorde en markering av att han var med även denna gång till Gränna....så fantastiskt!!!!!


Stockrosor är så vackert!


Nu är vi påväg hem till Susannes underbara hus...


Jag kom in i ett vackert rum med massor av torkade örter, det luktade så gott!!!!!


Här i detta rum sov jag, utsikten var vättern, ett härligt vackert gästrum! När jag kröp ner i sängen fanns det en varm vatten flaska som kändes så välkomnande!


Vi åt en god frukostgröt som vi hade lagt i blöt över natten flingor, gryn, h irs, bovete, nötter mm
Här sitter vi i solen och njuter på den vackra verandan.


Mariatistel växer utanför fönstret, kan det vra mera hälsosamt?


Detta kranie har Susanne hittat i skogen med sina två underbara pojkar.
Det såg väldigt spännande ut......det lyser på kvällarna av maschaller på kvällarna.
Kandet bo en häxa här kanske?


Här är det en gudinneodling, så vackert och spännande!




Marianne och John-Arne satt och pluggade vid lokalen när vi kom till dag 2. Solen sken och alla var glada!


Carina och Gunilla var på plats, de njöt av miljön....


Susanne fotade och Chrisitanne hade kommit!


Här är cafét bredvid...otrligt mysigt.....


Susannes undebara behandlingsrum......


en spännande anordning i taket som man fäller ner och över patienten och det kommer varm ånga ur...


Här är John-Arne i kurs lokalen, där vi studerade irisarna.


Vi fick låna en veranda av vännen Ilona, ett underbart ställe där vi kunde fortsätta med kursen utomhus.
Dagen var helt otrolig.....


Ilona hade inrett sin ladugård till kursverksamhet.... här kan vi vara om vi blir många på kurs nästa gång!


Vid stugan fanns en otroligt vacker bäck, här sitter "Den lilla havsfrun" vi plockade vattenmynta och drack te på från bäcken. Det var så gott!


Huset hade en fantastisk badtunna.....gissa om jag blev avundsjuk.....


Vi köpte med oss grekisksallad till lunch och åt i det gröna....


det gick bra att vila lite middag, det är bra för matsmältningen....


Hur mysigt och vackert kan det bli?


Kursen är väldigt intensiv och vi jobbade på väldigt bra så vi tog extra pausar och vilade ute i guds vackra natur....


allt frodades i denna oas, jag hoppas att ni som gick kursen att även era kunskaper frodas lika mycket som kraften vid detta underbara hus!
TACK för en enromt annorlunda kurs och miljön var helt unik! Kan det ha varit bättre?

Nästa kurs i Gränna är i homeopati den 1 och 2 sept, Välkomna!
Jag är säker på att sept kan vara fint i Gränna!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0