Arbete, Babsans födelsedag! Lachesis vid blodförgiftning

Arbetade hela dage npå Helheten. Nya spännande möten att lyssna och läka till. Gav en hel del tips hur man skall få en lättare vardag när man har små barn mm. Många kvinnor kommer och är så trötta på sina situationer i hemmet, det är alltid samma sysslor varje dag och ingen som ser dem och det dom gjorts behålls aldrig. Rätt som det är så ser hemmet ut precis som innan man städade osv. Män som kommer hem från jobbet och lägger sig i soffan och kopplar av... de har ju arbetat hela dagen....

Såg en undersökning på att kvinnans stress börjar när de kommer hem, mannens när de kommer till  jobbet. Att få ett hem att fungera i vardagen är precis som att sköta ett företag, allt måste fungera och det krävs en fördelning av arbetet. Tyvärr förekommer inte det i alla hem utan kvinnor sliter ut sig på "hemmet", inte undra på att det finns utbrändhet... kvinnan gör lika mkt hemma men ändå jobbar heltid. Det är inte konstigt att kvinnor får många olika oförklarig symtom, mkt ligger och gnager i dem och irritationer ger inflammationer i kroppen.


Ibland har jag äran att få ha små söta pojkar på rummet.... Elias som fyller 1 år den 5 januari!
Vilken kille och vad nyfiken han är! Han härmade mig på en gång när jag smackade med tungan.
Barn lever i "klöver" tiden det vill säga när känslor bara existerar, det finns inte igår eller i morgon och inget annat än deras känslor just nu. Kanske är det det som gör föräldrarna så trötta och oförstående. Vi vuxna lever sällan i nuet som små barn gör hela tiden. Små barn bar en yang energi som får oss att bli hela.



Hur som helst var det hem och göra tomatsoppa och sedan åkte vi till Barbro som fyllde år igår, i 36 år har jag alltid kommit och gratulerat henne på sin dag. 36 år är lång vänskap, men det känns som 10!!!


Barbro provar sin nya födelsedagströja som hon fick av sina flickor.
Till vardags arbeta Barbro som infektionssjukskötersa på USÖ, det har hon gjort nästan lika länke som jag känt henne...så hon är duktig. Det är skönt att veta att man har Barbro där. Ifall om man skulle bli inlagd.....

och hör med häpnad det hände faktiskt mig för en massa år sedan. Jag kände mig konstig och fick hög feber och stora knölar i nacken, åkte in till USÖ för att försöka få reda på vad det var för fel. Jag klev in på akuten och hade 40.6 i feber (körde in själv och parkerade bilen någonstans) jag skulle bara få veta vad det var för fel..
Vips så la de in mig och jag kom upp på infektion och Babsan arbetade just den natten, när de ringde till avdelningen och sa mitt namn och att jag skulle komma dit som patient kändes nog konstigt för Barbro.

Hur som helst så blev jag väl omhändertagen och hon gav mig den störsa sprutan jag sett, hon sa att jag var den besvärligaste patienten som hon haft. Det blev fart på morgonen när de fick för sig att jag hade harpest.
Jag fick inskickat lachesis från Norrköping direkt in på rummet och jag kom så småning om hem, med vetskap att jag hade haft blodförgiftning och inte harpest som tur var. Så kan det gå.....


Lachesis

Huvudvärk tungt och sprängande som om allt blod samlats där, hamrerande pulserande huvudvärk, migrän som sprider sig till nacke och axlar. Näsblod, munbesvär tandköttet är blåaktigt svullet och blöder lätt, dålig andedräkt tjock saliv, Halsont med mörklila rodnad i svalget, klump i halsen kvävningskänsla som om något var svullet i svalget. Halsont som sprider sig till öronen. Sår som blir blå lila runt kanterna och detsamma gäller liggsår, bölder och infekterade sår, blodförgiftning. Ledvärk missfärgning runt lederna, vilket är svullna och varma. Klimakterie symtom med hjärtklappning och värmevallningar med huvudvärk, svimfärdig. Ormbiten, myggbiten, biten av djur.





Våra flickor, Amanda, Edwina och Emilie. Det roliga är att det är bara två veckor mellan Amanda och Edwina, vi hade inte alls planerat det tillsammans men så blev det för två bästa vänner......
Det är så roligt att se flickorna tillsammans. (Alva var med Gustav, det går inte slita henne från honom)


Pär demonstrerade en lergök som Eva Nordstigen hade tillverkat, det var fint ljud i den.
Pär är en fantastisk rolig människa, en sak är säkert man får skratta när Pär är med!
TACK Pär för att du alltid är lika trevlig och underhållande!!!!!


Vi satt och fikade i deras vackra matsal, här Johan, Tommy och Berit.



Flickorna höll till i köket och pratade minnen. Vi har verkligen umgåts med varandra genom åren.
Vi har haft många fester med charader, frågesportar och spel. Ett spel som heter Tabuu som vi verkligen har haft roligt med. Vänskap är och långa relationer i livet är viktigt, att få ett sammanhang som man delar med andra har stor betydelse för att kunna må bra!


Idag har jag haft besök av Kjell från Malmö......inte dåligt att komma så långt ifrån!
En otroligt mysig och spännande människa. Jag håller verkligen tummarna för dig Kjell!!!!
Du ger mig nya synvinklar på livet och du är verkligen en vardagshjälte!

Idag fredag tror jag att det var djuphetens dag, vissa dagar är mer djupa än andra......
en del dagar är bara uppe på toppen av berget, andra är långt ner i underjorden. Det är verkligen spännande möten av alla dess slag.
Lunch idag åt jag med Ulf Ahremark http://www.klassiskakupunktur.se/ 
vi brukar ta en lunch då och då, vi har varit arbetskamrater på  Helheten i 11 år....... och så var han min shamanlärare under 5 år, så spännande och så lärorikt, tyvärr fick jag inte en bild på Ulf, det får bli en annan dag.

Det blev sent idag fast det är fredag, Alva ringer hem mig för hon är hungrig...
det var verkligen kallt ut och inne med ikväll, filmen IT på tv, alla tänkte på min Sophia, en av hennes favoriter när hon var liten.

Vi gjorde mysmat och så skulle Amanda gå ut, hon har firat Christina Aguleras födelsedag hela dagen genom att ha röda läppar idag. (det är hennes favorit artist som hon haft i 8 år nu).
Alva och Anna här hemma ikväll, vad ovanligt men trevligt!!!


Och så här såg hon ut ikväll, Edwina kom men tyvärr fick jag inte med henne på bilden.
Amanda har pluggat psykologi hela veckan och jag har försökt att hjälpt henne så mkt som jag har haft tid.
Det vore fy skam annars eftersom jag läst psykologi på universitetet och arbetat som lärare för årskurs tre på gymnasiet när jag väntade Amanda.......jag hoppas att skrivningen gick bra och att du kunde hålla isär alla de psykologiska perspektiven och teorier i detta trevliga djupa ämne. Vi hade många bra pratstunder om livet i veckan som gått. Du öppnar min värld Amanda!

Tittar jag tillbaka på veckan som gått, så har den var fullproppad och lärorik. Helt fantastiska resultat och det är så spännande att se att människor gör en förändring som påverkar livet och allt där omkring.
Sjukdomar är verkligen lärdomar som ger styrka och för människor framåt. Det gäller att säga ja till det som sker och inte försöka kämpa emot, livet behöver inte vara en kamp, kanske bara ett problem att lösa.

Ge aldrig upp!!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0