Släktmiddag i Ramsberg

Så var det dags för den årliga trevliga släktmiddagen hemma hos faster Birgitta i Ramsberg.
Det var lite motstånd när vi skulle åka dit, jag kände mig stressad, Amanda skulle plugga psykologi mm
Alva valde att avstå för hon skulle till Filmstaden med Gustav och se film hela natten "luciavaka" på filmstaden.
Men vi kom iväg efter mycket om och men....


Trevliga Birgitta tänder ljusen i hennes fantastiska vackra matsal.


Amanda såg till så vi kom iväg, vi pluggade psykologi i baksätet på bilen, Birgitta blev glad att vi kom.
Det kändes bra när vi väl var där, här är ett annat vackert hem med en helt annan stil än var jag vad i veckan.  Det är verkligen roligt med heminredning och personligheten, kanske kan jag lär amig att läsa av homeopatiska medel beroende på hur folk bor och har det. När jag var lite ville jag vara en fågel så jag kunde flyga in och titta hur människor bodde och hur de levde mm som homeopat så får jag nästan vara en fågel för jag kommer i varje fall in i människor kanske inte alltid hem till dem, men känslan finns där.


De andra gästerna satt framför brasan och drack glögg när vi kom.



Fredrik lös som en sol, sonen i huset. Alltid lika trevligt att få träffa dig!


Kristallkornan över bordet är verkligen vacker och nog jätte jätte gammal.


Nina, Johans syster var där.....


Vi åt och åt och åt...det var jätte gott.......jag hade gjort såser med turkiskt youghurt, saffran och honung, den blev mild och en mango chatni som var starkt. Menyn var bakad lax med dill, potatis och sallad.


Vi hamnade sedan framför datorn och vi tittade på massor av roliga saker
bla farfar Jimmys en man som blir så arg för att han inte kan få se travet på tv, för tv funkar inte den var verkligen rolig finns på  http://www.youtube.com/ tror man kan söka på det.


dörren till den stora balkongen är så vacker, jag har förkärlek för dörrar som ni vet...


Birgittas vardagsrum, ängst bort i det högra hörnet hänger en tavla, vet ej vem so mär på den men det hänger en orb precis vid tavlan, den ljusa ringen där.


Matsalen efter vi hade förflyttas oss till bibblan....


Vi hittade två vackra fina katter i rummet innanför matsalen ....


Här ligger stora Alvar han kommer från oss, han hette Alvis efter min Alva men när han blev stor och större än stor så var det en HAN! Vilken katt han var som ett lodjur men fel färg. Toffsarna på öronen på minner så om hans mamma skogskatten.
Nu måste jag sova kl är redan över tolv... skall ha kurs i morgon. Måste veta vad jag säger...
dagen idag har varit med min mor och Elzy och det är en hel historia i säg men som sagt sängen väntar!!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0