Lång dag på jobbet...

Vissa dagar är längre än andra, vissa dagar hinner jag inte äta, inte svara på mail och inte titta på mobilen...idag var det en sådan dag 11 timmar i sträck......kom hem straxt före 21 alla var hungriga här...inklusive jag själv. Samtidigt ramlar det in så där 27 sms som frågar allt man kan tänka sig, några trodde att jag skulle var i Göteborg imorgon andra hade katter som kissade i sängen, någon hade problem med näsan och någon var hungrig.... det är problem just nu att hinna svara alla, eftersom mitt mail ramlade bort så börjar alla sms:a.......Telia hjälp mig att få tillbaka min adress....jag kommer att få sms tumme annars.........den är redan sliten efter alla massager.......
Skulle  verkligen vilja skriva om alla dagens problem men jag har tystnadsplikt och kanske något kommer upp senare men vill inte att problemen skall kunna spåras...
En förra veckan undrade vad som skulle hända med mina journaler om jag dog....måste erkänna jag hade inte tänkt tanken men nu har Amanda och Johan lovat att gå till Helheten hämta alla och bränna upp dem. Så nu är den saken ur världen, och musiken till begravningen är redan fixad, den har Amanda hand om.....

Läste en artikel om Jan Malmsjö i morse i SD, han hade slutat att skriva dagbok och då gick det utför. En dagbok är en inre dialog med sig själv som är bra för en själv. Blogg måste vara likvärdig en dagbok fast kanske inte lika anonym...
Jag vill att min blogg skall kunna ge funderingar, ge styrka och mod, kanske ett och annat lite tips om livet eller att ändra sin tanke. Tankar är ett val, lyckan är ett val. När jag gnäller om min tid här hemma, så säger Amanda - Men mamma vems val är det? Hon har rätt ingen kan välja min tid förutom jag själv.

Stackars Sophia idag, taxin kom inte och hämtade Bellisen, men å andra sidan hann vi träffas 5 minuter extra och det är alltid lika trevligt att möta Sophia. Men så mycket mer problem hon har än andra föräldrar och mkt mer tid går åt att ha ett funktionshindrat barn, det är inte nog med den sorg utan att livet blir så annorlunda och kämpigt hela tiden.

Amanda började på körskolan idag, hon skall läsa hela sportlovet, de på körskolan har redan förstått att hon är över ambitiös den flickan, lill Irén går hon under namnet här hemma.....

Jag är nöjd med dagen, förutom till alla jag inte hann att svara, nu är klockan halv tolv och jag vill inte sms:a så sent till Er.
Med hopp om mer tid i morgon och kanske en liten sovmorgon....

Det finns vatten som aldrig fryser......rörelse fryser aldrig!

Hörde en munk som sa att om man reser får man vingar, vingarna kan man använda när helvetes stig kommer, då kan man ta vingarna och flyga med, de som inte reser de får svans.....(något att tänka på...)

I Shamanismen finns det goda pilar och onda pilar, pilar kan du använda genom munnen, goda pilar är smicker onda pilar är kritik och hårda ord. Men om man har läst sin läxa så kan man använda regnbågspilarna - dvs lärdomspilarna, det menas att när man säger något så har man med en lärdom........ så tänk på dina pilar....det är viktigt!

-Dagarna som går, det är livet! Fånga Din dag!
God natt!/PUSS

Kommentarer
Postat av: Sophia

Du är utmanad av mig!!! Läs i min blogg! puss

2009-02-17 @ 09:21:51
URL: http://bullerirunnaby.blogg.se/
Postat av: Irén Svensson-Nylén

Det är fixat......

2009-02-17 @ 21:09:05
URL: http://homeopatiren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0