Sanningen, hur många sanningar finns det?

Kära Hamphus.....du tror på sanningen, jag känner igen mig när du säger så. Jag trodde så blint på sanningen när jag var ung....när jag var liten så trodde jag att pappa och mamma visste bäst och att de visste allt, när jag förstod att de inte gjorde det då ramlade mina illusioner om att vara vuxen. Min far sa- Läs Irén till du vet att du inte vet någonting det är då du vet....... jag har gått 19 år i skola, men ändå så tror jag att jag vet lite...så därför tar jag in på nya studier......

Om man tittar på vittnespsykologi, om 10 har sett ett bankrån så kan det vara 10 olika färger på deras kläder, men det var deras sanning. Allt man är med om och ser dömmar man efter referenser som man har i hjärnan och erfarenheter....därför ser sanningen ut helt olika för olika människor. Jag tror att det finns lika många sanningar som människor. Visst jag har uppfostrat mina barn med att det är ignen idée att ljuga för sanningen kommer alltid fram.....
så är det sanningen kommer oftast fram i varjefall för dem som ljuger, det kan man lita på!
Vetenskap är det sanning?  Någon sa till mig att vetenskap det är skapligt vetande medans kunskap är att kunna skapa något... det tåls verkligen att tänka på....., en sak har jag lärt mig att det doktorn säger, det är inte alltid sant! Men givetvis så tror han det, för han har fått lärt sig det och det är från den kunskap han har och så tror han att det är sant, så vips får man en sjukdom som heter något....och till slut blir man sin sjukdom....det är ju strålande tycker jag, och poängen är att det kanske inte ens är sant......

Ingen kan säga att detta är sant när det gäller vissa saker och vad de har sett och hört, tyvärr då skulle livet vara mkt enklare. Om det fanns en sanning, vad lätt det skulle vara att leva i en relation. Ofta i relationer är deras olika sanningar som gör att det går snett eller att budskapen inte går fram..... Jag älskar min sanning! För mig är dett rätta för mig sant!
Någon har sagt att alla röda katter är hanar..... men jag har fött upp två röda katter som varit flickor.....
Är det sant det kattpsykologerna skriver om att katter aldrig pratar med varandra, och att de inte älskar? Är det sant?
Så många katter som jag har haft så vet jag att de både pratar med varandra och vissa föredrar och älskar vissa och tvärtom. Det vet jag! Det vet alla som levt med katter och djur. En kattmamma pratar och lockar hela tiden med sin kull. I boken stod det att katter endast pratar med människor....jag säger som Tomas Di Leva......Vem skall man tro på?
Psykologer kanske bara har ett skapligt vetande.....vem vet?

Idag har jag varit hos min moster igen, tro det eller ej hon har börjat sett nu...hon äter eufrasia(ögontröst) och ett medel till ...och banne mig nu ser hon när hon plockar med sina pengar igen......hon ser skillnad p å100 lappar och 500 lappar, det gjorde hon inte i somras, vad glad jag blir! TACK!!!!!!
En annan helt fantastisk grej när jag berättade om att jag hade tänkt på Rune igår (bloggade om honom) jag hade inte tänkt på Rune på hur många år som helst.....då säger Doras sambo till mig men Irén igår var det 20 år sedan Rune dog!
Jag blev helt stum......efterbloggen satt jag en lång stund och funderade på Rune......han måste ha varit här och påverkat mig, varför skulle jag komma på att tänka på honom just den dagen han hade dött? Det kallar jag sanning!!!!! För mig är det helt rätt, han hälsade på mig för att ge mig tecken att allt är ok och jag kunde tacka!!!! Vilken tur att jag gjorde det!!!!
Jag blev helt lycklig utav det! TACK Rune för titten!
Amanda hoppade av hos mormor och städade, klippte henne i håret och naglarna, vad snäll du är Amanda! Vi måste sköta om tvillingarna......Min mamma var helt överlycklig över att få ha lånat Amanda i 2 timmar......
Amanda och jag fortsatte till Sophia där var det inte roligt idag, båda barnen hade 40 graders feber, Maja var orolig och inget var bra....Isabella var lugn som en katt, hon satt i Amandas knä i över en timma sedan somnade hon. Jag hann få i Belladonna och Ferrum phos........hoppas hoppas hoppas hon  svarar på det lika bra som Alva och jag gjorde!
Men det var underbart att få se dem och avbelasta Sophia en liten liten stund, jag bar Maja över en timma då blev hon lugn och skrattade, bäbisar tycker om när det rör sig och det händer lite.....men armarna ja...bäbisar blir tunga i längden....men det var det värt, mormor fick lite extra träning på kärringhänget.....
Låt dem vara bättre imorgon!!!!! Sophia du vet att du måste fortsätta ge dem medlen! Hela dagen imorgon(idag)
Här är Bella och Amandas i lekparken i somras...äter Risifrutti...men det är slut med det nu...och det känns jätte bra!
Här är alla mina tjejer utom Maja det var på julaftonen och det är faktiskt sant, de är MINA!!!!!! (vet att barn är bara ett lån från solen, ca ett 15-årigt lån....)
Här var Maja.......under bordet förståss, där hittade hon sin sanning.....
Måste sova nu, en ny dag med nya möjligheter väntar i morgon! Lev väl och tro på något och framför allt tro på dig själv!
Det är SANT!!!!!!PUSS!

Kommentarer
Postat av: Hampus

Ska jag tolka detta som att ingenting är rätt eller fel, det är bara olika sätt att se saker på. Men de som tex inte tror att homeopati fungerar, tror de oxå på sanningen. Är det inte sant att solen och vattnet behövs för att vi ska kunna leva om man tror på det motsatta?



Men så som jag tänker nu så tror jag att det finns vissa saker som är sant. Jag måste dricka vatten varje dag tex, för att inte dö. Det måste väl ändå kunna ses som en sanning. Det gäller alla. Ingen kan (vad jag tror) klara sig utan vatten. Även om man tror att man kan leva på bara guds kärlek.

2009-02-02 @ 19:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0