Tillbaka igen

Tack alla ni som mejlat och undrat hur jag mår eftersom jag inte bloggat på ett tag. Det känns skönt att veta att ni saknar mig.......... Först var jag på Helande ledarskapsutbildning i 4 dagar, sedan en massa jobb, ni kan inte ana hur många telesamtal och mejl som jag måste svara på när jag varit borta ett tag. Men hur som helst så var utbildningen alldeles alldeles underbar. Det var mycket yoga, meditationer, sånger, danser och undervisning. Allt byggde på att komma till ro och vila i sitt varande, det var helt otroligt lungt och skönt. 33 kvinnor och vi fick inte ha med oss vår historia så alla var sig själva, ingen var sitt yrke, ingen var sina barn....det var jätte skönt. Jag har nog aldrig sjungit och dansat så mkt i hela mitt liv. Mindre roligt var undervisningen om hur fel allt har blivit med lögner och undanhållande av kvinnor i historien. Bibeln skrevs om tror det var vid 1920-talet och då togs många kvinnor bort......( Min Alva heter Norea det är en av kvinnorna som inte fick vara med i Bibeln, Kain och Abels syster). I Historiböckerna får vi bara den ena halvan av hitorian, det är krig och härskare, erövringar mm .Vad gjorde kvinnorna? Det värsta var historien om Nordens gudinnor, vi hade en som hette HEL, många namn kommer från henne Hälsingland, Halland, Helsinki, Holland ja det fanns massor. Hel hade ett helt vetande, det har gjorts om till helvete......så helvete är inget annat än helt vetande! Är det något att vara rädd för?
Vi pluggade från Arikas vagga där de första människorna kom från och hur de spridde sig ut i världen. Väldigt intressant, men när vi kom till häxbränningen var det inte roligt.....nästan 4 miljoner kvinnor som är registrerade brändes på bål, och på den tiden så var vi inte så många..........det var verkligen hemskt, för de brändes för de hade helt vetande!!!! Det känns lite löjligt när man tänker på att religonen sörjer en vit man på ett kors när flera miljoner kvinnor brändes till döds för det de trodde på...... hur har det kunnat blivit så snett? Läs Bägaren och Svärdet om du vill veta mer.
Snacka om att den sanningen som skrivs i historieböckerna är kanppast sann....hörde att EU ville skriva en gemnsam historia men de kunde inte enas om vad som verkligen hade skett....tur det vi behöver inga mer falska läroböcker!

Här dansar de blivande prästinnorna!
Vi massaerade varnadra, man fick massage från 2 st samtidigt det var väldigt underbart!


Det var verkligen vackert och trolskt på kursgården, här en fantastisk bro. Det snöade och det var kyligt i luften, men det darrade en stämning som jag inte finner ord till.

Ja, jag kan inte utan säga att alla kvinnor borde gå denna kurs!!!! Jag fick svar på en del frågor som jag nästan känt på mig i hela mitt liv, och jag älskar när poletterna trillar ner...... Några nycklar tog jag med mig, framför allt lugnet och stillheten i mitt inre, det funkade med alla övningar för stillhet. Jag trodde att bara jag kommer hem så är allt som vanligt igen, men något hände och något fick jag med mig hem. TACK! Längtar redan till nästa gång.......

Men väl där ,så längtade jag naturligtvis efter mina barnbarn, tonåringarna de reder sig själva och tycker kanske att det är skönt när mamma inte är hemma. Men de där små töserna ja, jag var bara tvungen att åka dit när jag kom hem. Bella blir så glad när jag kommer och Maja med, Bella leder in mig till sitt rum och trycker ner mig i sängen, där skall jag ligga och sjunga.....där trivs vi........Bella har börjat att vidröra mig mer, hon tar i mitt ansikte och tittar mkt djupare in i ögonen och framför allt hon ler så mkt mer nu än förut. Är det sockret som tar bort leende på människor?

Maja ville oxå vara med i sängen......en liten glädje flicka som skrattar nästan hela tiden.......här är det Amanda och kameran som är så roligt....

Min lilla prinsessa hon klättrade högst upp på lekhyllan.....hon har en fantastisk vilja och kropp och tar sig upp helt obehindrat......tänk om man besatt den smidigheten....

Igår hände något roligt, Sophia ringer och frågar vad jag skall göra på kvällen, jag förstod genast att det var något hon ville.....visst hon hade fått extra knäcks jobb, köra ut 203 st tidningar på kvällen i ett villa område......
Javisst sa jag, och körde henne runt så hon kunde lägga i brevlåderna......aldrig har jag tänkt på hur många olika brevlåder det finns....och hur svårt det är för brevbäraren om man inte skottat ordentligt fram till brevlådan...vi skrattade och det var verkligen roligt...men skit jobbigt och efter mkt om och men så var lönen 70 kr när skatten var dragen....så det blev 35 kr var och vi arbetade i två timmar, vilken lönsamhet. Sophia fick min del naturligt vis!!!! Men jag har aldrig varit brevbärare eller tidningsbud så nu fick jag gåvan att prova för en kväll. Jag kan göra vad som helst med Sophia för vi har samma humor och vi skrattar hela tiden...det är jätte kul. Jag har även skrattat i mitt inre hela dagen åt hennes vansinniga extra knäck, men hon sa upp sig idag och det var bra. Grejen var att hon hade missuppfattat lönen.....
Stackars Christian han fick sitta hemma med båda barnen, Sophia kom hem och han satt helt stelt i soffan och de hade somnat på varsen sida om honom.........hon hade glömt nyckeln så hon fick ta sig in genom balkongdörren......

Nu måste jag till sängen imorgon är det dags för Stockholm och ha Herba kurs igen. Tar LIndbergsbuss kl 8 imorgon och kommer hem kvart över 8...(20) det kostar endast 100 kr tur och retur, helt fantastiskt......
Det skall bli så roligt att komma till Hälsans Hus, Hermans i källaren heter den veg.resturangen och de har så god mat.....
Vila i allt du gör! Kram Irén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0