En dag på jobbet och nostalgi!

Dagen var både givande och tagande. Många är oroliga för "dåliga tider", det sätter sina spår i både kropp och själ.
I veckan har det varit rätt så mycket att göra, igår åt jag tre pepparkakor till lunch, inte så mycket men det fanns inget annat. I dag blev jag utbjuden på lunch och det händer rätt så ofta. Det är bara att tacka och ta emot bara jag slipper prata sjukdomar på lunchen. Trötthet är ett stort kapitel just nu, många har fått om sina förkylningar och blir helt orkeslösa. Magsjukan har dykt upp på dagis och skolor. Om du vill förhindra den så ät mjölksyrade grönsaker, tvätta händerna ofta, stå inte och andas in begagnad luft. Får du den ändå så inta Arsenicum album D 200, 1 piller var 20:e minut till symptom avklingat. Magen är problem efter jul, många har känningar i magen, ont igallan eller magkatarr. Drick citronvatten, ät hirsgröt på morgonen ät mkt fikon, det brukar hjälpa dåliga magar. Kanske är det så att vi inte skall glömma fikon på julbordet för att rädda våra magar, just nu är fikon väldigt billiga.........(vi har inte ätit dem till jul!) Nux vomica är ett alldeles underbart medel för "dåliga" magar, magnesium är bra att inta.

Sophia och hennes döttrar och jag åkte till min mor idag. Det var faktiskt en mysig stund. Bella drog ner mig på golvet för hon ville leka med mig, vi sjöng och lekte tittut, en lek som hon numera älskar och skrattar högt. Det var verkligen trevligt och mysigt.
Vi fikar hos "mormor Doris" Banan, pannkakor och en macka. Bella har ändrat kost och hon mår mkt mkt bättre, är mer lugn och tillfredställd, hon har tid att leka med mig.

När jag låg där på golvet och lekte med mina barnbarn fick jag se ett bord med min "stamfamilj" , det gick en rusning i mig, tänk vad fort allting går.....
Här är kortet på älskade pappa Sven, tyvärr finns han inte på jorden längre...... det är av honom jag lärt mig mycket om naturen och logiskt tänkande, tack älskade far!

Här är min mor som ung, hon blir 80 år i år, jag kan faktiskt se alla mina flickor i denna bild, det är från henne de har sina skönheter. Min mamma har lärt mig allt om känslor både på ont och gott! TACK för empatin!

Här är min bror Johnny som ugn, han är store bror 5 år ädlre än mig, så nu är han gubbe och jag är väl käring fast jag är lillasyster i stamfamiljen....
Min bror har lärt mig att vara trevlig, han är väldigt social och pratar med alla, alla älskar honom för han är verkligen trevlig. Han har lärt mig mkt om mopeder, bilar och motorer. Jag har lärt honom bokföring...inte lika roligt!

Ja så var det en bild till på bordet och det var jag, jag är 19 år och här tar jag studenten.....
Det blir nostalgi när man ser sig själv, tänker att där hade jag ingen aning om vad som skulle hända i mitt liv, man var nyfiken på livet, trodde att "man ägde" världen, trodde att man visste allt mm osv . Men det hör de unga till! Annars skulle man väl inte orka?
Pappa sa alltid till mig- Läs tills du vet att du inte vet någonting, det är då du vet!
Jag tror att de blev lite stolta för att jag tog studenten, de hade inte gjort det och min bror hade inte gjort det. Vi var från landet, många i släketen kom inte ens på tanken att läsa vidare.
Jag har pluggat i 19 år lika många år som jag är gammal på bilden där. Kunskap är inte tungt att bära.
Där på bilden skulle jag bli fritidsledare som jag även blev, kom till en motorgård med massor av "Hårda" killar, som givetvis var mjuka på insidan. Jag arbetade även som barnsköterska på ett barnhem, där fick jag mitt första magsår!
Det var så hemskt att se barnen längta och gråta efter sina föräldrar......
Jag blev helt förälskad i en liten pojke som hette Pelle, jag ville ha honom men jag var för ung och ogift, så han kom hem till sin mor......fast det skulle han inte ha gjort. Han kom snabbt tillbaka, så var det hela tiden. Barnen fick vara terpi åt sina föräldrar..... det var det jag fick magsår av.
Men ni är väl inte intresserade av vad jag pysslat med i mina dar.
Däremot kan jag säga att jag nästan alltid var sjuk......
jag åt väldigt ensidig kost, min mamma bjöd mig på det jag ville ha när jag var liten, då kan ni tänka er resten.
Mina barn har fått grönsaker och frukt från första stund, nu lever de av det! Som barn var jag allergisk mot allt, parfymer, tvättmedel, och sedan kom getingallrgi.....den var inte rolig...... sveriges farligaste djur.
Jag fick mkt problem med urinvägarna som så många andra flickor. På den tiden var medicinerna så starka och man insjuknade om och om igen, (det är vanligt idag oxå). Jag tror att det var det som tog min livskraft så att jag fick min alopecia, tappade nästan allt hår när min mormor dog. Där har vi sjuk av sorg, det fanns inte i min värld då, men nu kan jag förstå det. Sedan fick jag ansiktsförlamning....... det var inte roligt mitt öga gick inte att stänga och jag fick ha en glaskopp på ögat dygnet runt. Min dåvarande man hade förlorat ett ben, så han sa om jag lever med ett ben så kan du leva med ett halvt ansikte....... Kent hade en underbar humor, Sophia har ärft den! Jag älskar att skratta med Sophia, hon får mig på så bra humör........
Det var efter allt eländes, elände som jag beslöt att ta ratten i mitt eget liv och hamnade i en hälsokost affär som jag fick en inpuls och köpte......
Kerstin (en vän) hade förlorat sin älskade, jag hade gått upp massor i vikt av cortison ätande för att få igång ansiktet, så vi skulle fasta men kom hem som butiksägare. Det var KUL!!!!!! Cesamboden hette vår lilla affär. Vi var så fattiga att vi fick äta allt som skulle slängas, blast, mjöl med djur i, gammal ost, piller som hade gått ut idatum etc
Men jag gick ner 15 kg i vikt, och blev helt frisk!!!!!! Undra på att jag gillar rödbetsblast fortfarande idag! Sedan dess har jag varit vegetarian..... ett beslut som jag aldrig har ångrat. Där började min hälsa!

Här är min kärlek, jag kan inte titta mig mätt på denna goding, idag var hon  så intressrad av kamran. Hon blev så glad när jag kom så hon skrek rakt ut, det värmer i ens hjärta!
Ingen som Bella kan titta på mig med denna blick...... ett barn som inte har något språk använder ögonen dessto mer.
Här leker Bella med sina fingrar......
Här försökte jag ta en tungbild på Bella. Jag skall nämligen göra kurs litteratur i morgon till mina kurser.
Mera tungbilder blev det, ganska kul faktiskt!
Här kan man se att det saknas beläggning, och här sitter det i magområdet som berättar att mannen har problem i magen, dessutom är tungspetsen lite för röd och saknar beläggning och det visar på stress. En tunga skall ha en lite gråaktig beläggning, där sitter vårat immunförsvar och det skall sitta över hela tungan. Vad bra att jag fick bilder tills imorgon. TACK!!!!

Nej nu är det vår sköna säng som återstår. Natti natti/

Kommentarer
Postat av: Frida

OJ herregud vad du var lik Alva när du va ung :D

2009-01-17 @ 13:28:15
URL: http://friidii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0