En hel dag vid datan, som tur var kom det besök...

Idag har jag suttit vid datorn sedan kl 10 och nu är klockan snart halv tolv(kväll). Jag har gjort kurskompendium till mina kurser i vår. Phuuu det är både roligt och jobbigt.....
Jag gör en sammanställning av ansikte, tunga, iris och naglar, ser vilka tecken som är de samma. Det är sådana tydliga tecken på samtliga ställen så det kan inte vara fel. Spännande!!!
Det här är Inger, hon har lånat ut sitt ansikte så jag kan använda till kurserna i vår.
Högst upp finns tecken på hur tarmarna har det, mellan ögonen är  leverns område, under ögonen är njurar, ögonlocken är mjälte och bukspottkörteln, kinderna är magen och lungor, hakan hormoner.
Överläpp är tunntarm och underläpp är tjocktarm. Vad enkelt! TACK Inger för ditt ansikte!



Birgitta var snäll och skicade sin tunga, och sina naglar TACK Birgitta!

Naglar berättar en hel del, räfflade naglar är inte bra då behöver kroppen renas. Nagelmånar skall finnas på samtliga fingrar, det har med sköldkörteln att göra.

Snygga, söta Frida lånade ut sitt ansikte och sin tunga till mig idag! TACK Frida!
Det var roligt att få med lite ungdomliga tungor till kursen.......

Som tur var kom Familjen Nylén/Ohlsson hit ikväll, det är visst tredje lördagen på rad, men det är alltid lika roligt när de kommer så jag får pussa på barnbarnen.
Här leker de Kalle skutters, barnen jublade och föräldrarna behöver ej gå på gym...... de tränar med barnen!

Här vet man inte om man skall skratta eller gråta....??? Maja är på väg.....

Isabella var glad och sjöng ikväll, det är så roligt för hon gör framsteg, stora kliv sedan hon slutade med socker!!!!
Grimaser är flickorna duktiga på.....

Isabella tycker om att slå i toalett locket.....det är nog hennes favorit sysselsättning. Men vill gärna busa i sängen nu och leka tittut.....

Det är så underbart med de små liven..
Amanda skulle på fest och Alva har en vän hos sig. Jag pratade med trevliga Birgitta i telefonen somtidigt som jag la in lite mer om bra mat i kompendiet. Nu skall jag försöka leta reda på Amanda så hon kommer hem......tyvärr så är det modernt att gå ut i höga klackar och hör med häpnad, skor utan tåhätta.........nu i jan nu när det är så kallt. Nej det är bäst jag tar bilen och åker och hämtar hem dem, för gå det kan de inte göra med dem skona i natt...
Trevlig helg!/Irén

Kommentarer
Postat av: L O U I C E

sv: ja man tror ju dom är "perfekta". Vad stor bella har blivit förresten =)

2009-01-18 @ 13:13:21
URL: http://louiccea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0