En heldag i sängen.....mördarceller och träning för immunförsvaret!

Igår låg jag i sängen hela dagen, vaknade med 39,7 i feber, det var bara att gilla läget....
Feber är människans bästa vän - inte hunden som många tror...... Det var länge sedan jag var så här sjuk, och hade feber, men det känns ändå bra att kroppen får bränna rent p åtoxiner och gå i en högre skola för immunförsvaret. Jag träffade en läkare och homeopat från Tyskland som sa just att om vi kunde ge människor feber, då skulle vi kunna bota alla sjukdomar. Visst det är inte direkt skönt att vara sjuk, men jag försökte hela tiden intala mig att det var för mitt eget bästa. Jag fick ångest av att behöva ställa in kurserna i Gbg och Hbg, men tack snälla ni vilket stöd jag fick tillbaka, massor av söta, gulliga mejl och sms! TACK det piggade verkligen upp mig, ni är så underbara!
Echinasean hjälpte inte ,är nog bättre vid en vanlig förkylning.

Jag medicinerade mig självklart, på tisdagskvällen började jag frysa och jag frös och blev helt iskall...då tog jag naturligt vis Aconitum, sedan uppkom kramp i tårna så de stod åt alla håll.....då fick jag börja med magnesium phos och det släppte genast, men det egendomliga var att snuvan som jag hade haft i tre dagar försvann på magnesium...det var något nytt för mig att tänka på....... var det så att jag var översurad och magnesiumet gav mig bas och att snuva lindras av att bli mer basisk? Vad skall man tro? På morgonen övergick jag till Belladonna, tog 3 piller var 20:e minut i 2 timmar.
Alva var/ är oxå hemma och är sjuk, hon sa att det var Belladonnan som hade mest effekt på henne.(hör henne hosta nu). Måste tacka Alva för min nya fina "huvud" på bloggen här(hon är så duktig på photoshop, något jag inte kan alls!), inte bara jag som blir ny utan min blogg sida oxå!!!!!
Blommorna är mina egna kort.

Sedan gick jag över till Ferrum Phos för att underlätta för kroppen och mina hjälpare. Armén fick mera kraft att äta upp virusbovarna som hade inkränktat i min boning. Jag gav dem näring och tankar för att bli frisk!
Underbara växten aconitum Belladonna vår favorit!


Jag matade dem med järn och mina tankar var hos dem och jag hejade på dem(alla tycker om berömmelse, även en mödarcell.

 Text om immunförsvaret från nätet:

"Förutom passiva barriärer finns i denna försvarsgren också en uppsättning celler som alltid finns på plats eller snabbt kan mobiliseras och angripa en inkräktare, men de är ofta inte så bra på att identifiera en angripare. Dessa celler har även ett långt gånget samarbete med det specifika försvaret. De består, liksom det specifika försvaret, av olika typer av vita blodkroppar. Dessa bildas, som alla blodceller, i den röda benmärgen.

Här har vi ett par typer av ätarceller (fagocyter), som likt amöbor kryper omkring och äter t ex bakterier (makrofager, som är stora, hungriga och långlivade, samt en del kortlivade granulocyter, s k neutrofiler). Makrofagerna spelar även en viktig roll i det specifika försvaret.

Vi har även vissa granulocyter, samt de närbesläktade mastcellerna (sitter ute i vävnaderna), som vid stimulation avger aggressiva och immunstimulerande ämnen.

När t ex makrofager stöter på något främmande, och börjar ge sig på det, avger de olika substanser (signalämnen) som framkallar förändringar i vävnaden, och lockar dit andra fagocyter, som i sin tur aktiveras och kan börja avge signalämnen. Det är denna reaktion vi kallar inflammation.
T-cellerna finns i tre varianter. Hjälpar-T-cellerna (T-hjälparceller, eller bara hjälparceller) spelar en nyckelroll för i stort sett hela immunsystemets funktion, medan mördar-T-cellerna dödar kroppsegna celler som är infekterade, oftast av virus, och eventuellt cancerceller. Hämmar-T-cellerna (suppressor-T-cellerna, eller som de numera oftast kallas, de regulatoriska T-cellerna) skall avmobilisera försvaret när fienden är nedkämpad. De senare är också mycket viktiga för finslipningen av immunsystemets "balansgång" - fungerar de dåligt uppstår ofta autoimmuna sjukdomar och allergi ."

Ulf Norling, VT -08
Sökte på mödrarceller och kom in på Ulfs arbete, jag känner inte honom men lånar hans bra text med hänvisning till hans namn.

Se hela bilden

Det är det här jag menar, att om vi inte har feber så är det lätt att dra på oss olika kroniska sjukdomar, ledbesvär, reumatiska sjukdomar, atuoimmunsjukdomar, ja även cancer som kanske är någon slags soptipp för kroppen. Men det kan även bildas en helt vanlgi allergi för att immunförsvaret inte har fått arbeta. Eftersom jag själv har/haft en autoimmunsjukdom, så är jag glad när mitt immunförsvar reagerar normalt.

Hade en kvinna hos mig för 14 dagar sedan som sökte för Rosasea, hudutslag i ansiktet, hon sa att hon inte hade varit förkyld på 20 år.....stackars människa tänkte jag......
I måndags fick jag ett mejl där hon skriver att efter en vecka av homeopatmedel fick hon feber och rodnaderna försvann i ansiktet......klock rent! Precis så skall en homeopatisk behandling gå till, ofta sämre och förhoppningsvis feber....så självläkningsprocesser börjar komma igång!!!
(Tänker på dig Tina nu, det är lika dant med dig!!!!)

Jag känner mig redan bättre, verkligen snabbt  måste vara de underbara homeopatmedlen som hjälper min kropp att komma i balans så fort....visserligen klämnde jag i 8 hela vitlökar i spenatsytvningen igår......och drack 10 glas med citronsaft, drack chamomillte med honung...........huskurer är inte alls dumma.....

Tecken som universum gav mig:
Min bil startade inte i tisdags, det var slut på batteriet, bil symbol för en färd i livet, alltså jag behövde ladda mina batterier. Telefonsvararen på jobbet slutade fungera, jag försökte instalera igen enligt alla konstens regler men det funkade inte.
Min telefonsvarare på min mobil upphörde...helt plötsligt, kunde ingen nå mig.........skulle ligga i sängen utan att ha dåligt samvete för alla jag måste ringa.....

Pulsatilla, tröstens medel i Homeopatin. Läste att om man försöker ta en planta från pulsatillor och försöker plantera den ensam, då överlever den inte, en pulsatilla vill inte vara själv, de är beroende av andra pulsatillor!!!

"Det som är rätt, går lätt....            det som är svårt går hårt...." 

"Det är inte hur man HAR det, som är det allvarliga med livet, utan hur man TAR det"


Kommentarer
Postat av: Hampus

Hej, bra text i dagens inlägg. För mig känns allt detta klockrent rätt. Krya på dig och sluta stressa! =)

2009-01-29 @ 15:32:15
Postat av: Hampus

Hej här har du min blogg. Fast precis börjat så finns ju inte så mycket än. Sen blir man lite nollställd och vet inte riktigt vad man ska skriva om. Du vet säkert vad jag menar. =)

2009-01-30 @ 18:51:47
URL: http://sjukdomtillvisdom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0