Inbjudan till vårens kurser med Herba plus!

Idag har jag arbetat hela dagen vid min nya dator, det känns underbart, han är så snabb!!!! Jag har bjudit in till mina kurser med Herba plus steg 5, känn er så välkomna! Denna termin blir tyngden på alla analyser ansikte, tunga, iris, tänder, naglar och Bach Shu. Jag gjorde en enkät om förfrågan till denna terming och 90 % ville att jag skulle ge mer tid till träning på alla analyser vi gått igenom. Nu arbetar jag med att ta kort på mina besökare, ansikte, tunga, iris och naglar så skall jag göra ett nytt häfte om analyserna som kommer att delas ut på kurserna. Jag kommer även att ha en del om funktíonsmat på programmet, som en gamma makrobiotiker så ligger maten till grund för mig. Min bror är väldigt noga med oktan val till sina motorer, vi borde vara lika noga med vad vi stoppar i oss.
Maten ligger till grunden för ett bra liv! Man kan styra både sig själv och andra med mat. Jag minns när Roland Keiser  kom in till min hälsokostaffär Cesamboden och frågade vad jag gjorde där? Året var 1980, jag blev arg och förstod inte alls vad han menade. Han berättade för mig att kvinnans plats var vid spisen och jag blev ännu argare....... jag som precis startat en egen hälsokostaffär......
Men sedan sa han -ordna en kurs med mig så kommer du att förstå varför......  jag är en nyfiken person(dessutom var människan så snygg och spännande!) så jag ordnade flera kurser med Roland. Kurserna i makrbiotik var en total omvändning i mitt liv, jag lärde mig så mycket av denna man. Maten är det viktigaste vi har, det är drivkraften till allt. -Vi blir som vi äter säger man i makrobiotik och nu säger man det på tv oxå. Spännande!
Sedan blev det många, många kurser och läger inom Makrobiotikens värld. Steven Akuff var lärare i många olika sammanhang. Jag har väldigt nytta av dessa lärorika kurser nu i mitt arbete och som kursledare till Herba plus.
Men framför allt har det lärt mig så mycket om hälsa och livet. Tack säger jag att Roland kom in i min affär och gjorde mig arg!
Som Makrobiotiker äter man enligt yin och yang.
Yin är socker, sötningsmedel, alkohol mm
Yang är salt, kött mm
Det gäller att äta så på mitten av yin och yang så att man får en balans, ris och säd, bönor, grönsaker och alger ligger på mitten och består av den huvudsakliga födan. Det går säkert att goggla på det om du vill lära dig mer.

Jag hälsar alla välkomna till vårens kurser, de på min hemsida www.helheten.net under fliken kurser eller under fliken
Herba plus turné.
Jag kommer även ha kurser i Det homeopatiska akutapoteket och De biokemiska vävnadssalterna i flera städer men även hemma här i Örebro. Det homeopatiska akutapoteket är en bra början om man vill hålla sig frisk, många saker kan man mota Olle i grinden med direkt om man kan de vanligaste medlen.
Välkomna på kurs! Kunskap är inte tung att bära, kunskap kan ge ett rikare liv!
Bara en sådan sak om man har problem med en tå, att man kan härleda problemet längre in, spännande eller hur?

Allt har en mening!
En intryckt hudzon berättar att reningsverken inte fungerar i vår kropp, dessutom syns det i detta öga att stress är ett problem, det ger mkt adrenalin till kroppen och det kan ge förgiftningssymptom. Inte undra på att utbrändhet finns idag.

Välkomna på kurs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0