Influensan vill inte gå...

Stackar Amanda hon var nästan helt återställd underdagen idag, fast ont i halsen och hosta...så slår febern till igen vid 18-tiden, 40,2 igen........jag hade gett henne phos för hostan, hepar sulf för det halsonda och nu fick jag klämma till med influenzinum igen....då blev det bättre......
Min mage var riktigt skaplig till kl 11 idag då fick jag inta influenzinum igen 3 st och vips så försvann det igen.
Dagen har flygit sin kos, som  vanligt här går det alltid fort.....
Jag försökte komma igån att läsa min läxa bok  Bägaren och Svärdet av Riane Eisler, den viktigaste boken sedan Darwins Arternas uppkomst säger Ashly Montagu, professor i antropologi, Bägaren och svärdet kan vara det mest betydelsefulla verk som publicerats i vår livstid skriver Los Angeles Weekly, boken är översatt till 20 språk....vet du den kostade 69 kr på adlibres på nätet, den har mer än 400 sidor, verkligen prisvärd.
Här kommer alla hemligheter fram och en historia om vårat förflutna som man aldrig har hört förut. Så SPÄNNANDE!!!!!!  Den skriver om sker som jag känt på mig i hela mitt liv, måste läsa mer imorgon. Det är bara 10 dagar kvar tills min utbildning börjar då skall den vara färdigläst. Det blir 35 sidor om dagen nu..... min utbildning annordnas av Sofiasamfundet, mer vill jag nog inte säga i skrivande stund.
I veckan skall jag till Göteborg och Helsingborg och ha kurs med Herba plus, det skall bli roligt... hoppas bara att vi blir några fler det är bara 5 anmälda till Göteborg......men jag får läsa min läxa på tåget.......
Sedan är det Kalmar den 3 februari...... det är fantastiskt att få komma och träffa andra terapeuter i Sverige. Nu har jag varit runt tror det är sju ggr i 15 städer......

Idag har Sophia bloggat att Bella är sig själv igen, vilken glädje vilken glädje...
Vilken bild på Bellisen titta hon är hemma igen!!!
Blicken leendet ja jag kan inte titta mig mätt på denna bild!!!!

Amanda sa något klokt här igår, hon hör andra mammor i affärer som  gnäller, skriker, beter sig illa till sina barn, ber dem hålla tyst och sluta tjata mm. De skulle veta hur det är att ha ett barn utan språk, att ha en högsta önskan att hon skall säga så enkelt som MAMMA.... det är så själklart för alla mammor att barnen ropar på sin mamma...... men vi vet det är inte självklart att barn kan prata och säga mamma......

Men jag ger aldrig upp, Bellisen skall säga Mamma en dag....
När Sophia körde upp förra måndagen, låg Bella och jag och tryckte pannorna mot varandra och tittade djupt in i ögonen på varandra, jag la mina läppar mot hennes och tränade mamma, mamma, mamma hon följde liksom med, med sina läppar. Vi övergick övningen till att mamma klarar det, mamma klarar det, ja jag vet inte hur många gånger jag låg där med Bellas läppar på min mun och hon stirrade mig djupt in i ögonen, Christian hade fullt upp med att försöka hålla Majas lilla tumme för Sophia.
Det var de längsta 40 minuter jag varit med om på länge......
Men hon klarade det, helt fantastiskt!!!!! Hon har fått bäbis, hon har Isabella, hon har precis flyttat in i ett nybyggt hus och mitt upp i allt skall hon ta körkort oxå! Jag förstår inte hur duktig hon är! Grattis du är BÄST!
nu kan vi inte träffas för vi har den här förbaskade influensan på besök.... Bellisen får inte bli sjuk.. och dagis har hon inte varit på hela veckan för det går magsjuka där och det får inte Isabella få för då blir det ilfart till sjukhuset och få dropp......

Jag har försökt hitta på hälsosam god mat åt Amanda idag, hon fick potaismos med havremjölk i och massor av gräslök och vitlök i. Stekt lök i massor och en mastig sallad till. Men hon har ingen matlust....
så jag fick fresta med en drink:
moster Doras egna jordgubbar, sojayougert med vanilj och havreglass jag mixade det hela med en stavmixer och så här blev det, mums vad gott!
Visst ser den härlig ut? God, nyttig och energigivande!
Nu måste jag snart åka och hämta min minsta...hon är hos en pojke!!! Hmmmmmm
Tiden faller........natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0