Nytt år!!!!

Gott nytt år på dig! Det är alltid lika spännande med ett nytt år!
Vi hade en liten nyårsfest hemma i Svenshyttan, det var jätte trevligt. Alla skulle ha med sig ett paket, en önskan och ett nyårslöfte. Vi åt god mat som alla hade hjälpts åt att laga. Vi gjorde paketleken och charader av önskningar och nyåslöften. Min önskan var att få vara frisk, inget är mer värt! Mitt nyårslöfte blev att vara jätte trevlig och snäll hemma, det är dem jag älskar mest och jag tycker att det är dem man verkligen skall visa uppskattning. När Sophia var nio år var vi till en homeopat och rätt som det är så säger hon - Mamma är jätte trevlig till alla människor utom till mig!!!! det var den bästa kritik som jag någonsin har fått. Jag grät hela vägen hem från Gävle och lovade att jag skulle ändra på det. Hur ofta är det inte att alla är trevliga på jobbet, men vänner på fest osv sedan visar man sina sämsta sidor hemma till dem man älskar mest...... jag vill verkligen tavara på mina flickor nu så länge som de bor hemma, skall njuta hela året av dem! de är verkligen så trevliga och fina, dessutom väldigt hjälpsamma.
Nyårsmiddag med goda vänner, vi har firat minst i 15 år i Svenshyttan tillsammans, nya för iår var Sebastian och Rebecca närmast på bilden.

Paketleken Elisabeth, Barbro, Pär och Christian. Man slår träningar och vid jämna par så får man byta paket med en annan. Sedan får alla öppna och sedan är det fullgång igen med tärningarna, och man byter presenter till klockan ringer. Det är jätte kul!

Sophia och Maja i fina nyårsklänningar!!!!!

Barbro gör charaden" I år skall jag hålla i pengarna!!!!!!

Klockan blev 12 ganska fort när man har roligt!!!!!

Vissa valde att ge nyårskyssen till sin present från baketleken, här Johan Blomberg med sin radiostyrda helikopter, den var mest populär bland alla presenter......

Andra valde att kyssa dem de älskar!!!!!!!!
Gammal kärlek rostar aldrig...här Pär och Barbro de har nu varit gifta i 20 år!!!!! Grattis Bra jobbat!!!!!!

Ny kärlek som aldrig kommer att rosta jag och min älskade barnbarn Maja.....en liten goding som ger så mycket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0