Trevliga på Nordea.se? Att ställa upp när någon behöver!

Hej!
Jag bloggade om trevliga för några dagar sedan. När jag skulle göra min bokföring i tisdags så upptäckte jag att två kontoutdrag hade kommit bort, jag ringer då till plusgirot, kommer i vanlig ordning till Eskilstuna......de måste ha stora kontor i Eskilstuna ,man hamnar där ofta....
Hur som helst säger en människa att jag måste ha min kod till plusgirot, men jag försökte med alla koder jag hade i mitt huvud men inget räckte till.... hon säger  jag skickar din kod mer kunde hon inte göra......så idag fredag ringer jag till Nordea, jag hade laddat upp med min kod, mina kontoutdrag förberett mig och med ett leende ( har läst att personen som svarar känner att du ler) berättar att jag tappat bort två kontoutdrag och att jag skulle gärna vilja veta vad som stod på dem, vem och vilka som hade satt in pengar på mitt konto. Personen på Nordea börjar rabbla allt som hänt på mitt konto, jag antecknar allt och tackar för att HON räddat min vardag....TACK. Vi lägger på och där sitter jag med min kod...hon frågade inte ens efter den!!! Hur kan de svara så olika på nordea.se ??????? Är det frågan om, om man är trevlig eller inte? Eller vad skall en vanlig enkel människa tro? Skärpning nordea.se detta sprider sig!!!!!

Min ena dotter grät när hon kom hem idag.....hennes väns pappa hade dött.......
Jag la undan alla måsten och sa vi åker och köper blommor och åker dit! Vi gjorde det!   Vi köpte de vackraste blommor vi kunde hitta och så åkte vi dit. Flickan var ensam hemma... v  fick "äga" hennes tid för oss själva, vi pratade om döden, om att mista, om tomheten, om att en död människa är bara en tanke ifrån oss. Vi fick henne att skratta... vad kan man mer begära?  Min övertyglelse är att själen kan inte dö, det är bara kroppen som försvinner........vi är kvar här men kroppslösa.....det är det som gör att vissa kan prata med dem som bytt "plan halva"......
Som en filosof sa till mig när jag sa att jag hade många på andra sidan:
-Iren andra sidan??????du har missuppfattat det! Ser du skatteförvaltningen utanför ditt fönster? Hus står kvar där de står.....vi människor är kvar där vi var fast utan kropp.........vi åker inte till någon andra sida, vi är kvar här! Det kom som en chock i mig, varför hade jag inte fattat det? Mina pusselbitar ramlade på plats, och en lycka befann sig i hela min kropp. Jag som alltid hade varit rädd för att dö, rädslan bara försvann........
Nu vet jag att min älskade man, min älskade far och många många andra.......de är bara en tanke ifrån mig, och att jag kan nå dem precis när jag vill, det är helt fantastiskt!!!!!

En besökare till mig har varit sjuk länge, han berättar att maten är slut och orkan att gå och handla finns bara inte....
jamen säger jag, vi skall ändå handla till oss, jag köper med till dig och så åkte vi dit med hans varaor. Han var tacksam och TREVLIG när jag kom.......... så lite men så mycket!!
Ibland så är det så enkelt att hjälpa någon som behöver något.....
När man gjort någon glad så blir man glad själv! Vilken belöning!
Jag har läst någonstans att allt man ger ökar minst 64 ggr, även onda tankar ökar 64 ggr, om man tänker illa om någon så tänker 64 personer illa om dig, vad hemskt! Vänder man på det hela och tänker gott om en person, ja då ökar det goda 64 gånger tillbaka. Det är ett enkelt val! eller hur?
Jag frågade Amanda om vi inte skulle köpa en lott idag....
Men Amanda bara log, hon var nöjd ändå!
TACK dagen, den har varit givande, jag köper en lott imorgon!
Sov gott!
 Det man ger får man tillbaka, men man kanske inte alltid skall räkna med att den man får tillbaka av den man gett. Men en sak är säker Bella får man alltid tillbaka av, jag kan lita på Isabella!
Å vad härligt det här ser ut, jag längtar till vår och sommar nu!
Jag tappade min handske igår, kan det vara ett vår tecken?

Jag stod och tänkte på min shamanlärare igår morse när jag duschade,(man kan ju undra varför?) när jag på kvällen sätter mig vid datorn finns det ett mejl ´från honom där han undrar om vi kunde äta lunch på tisdag......vad var vad???
Var det han som tänkte på mig och jag fick in det i vattnet?(vatten står för känslor) eller var det jag som sände genom vattnet till honom att  vi skulle träffas? Vad var VAd? Men det spelar ingen roll, bara ATT det fungerar är bra nog!
Min vardag består av "omen" ingenting ger mer spännande liv! Jag tränar på att leva så att man kan se och möta "tecken" som visar vägen till ett bra liv"
Livet är fantastiskt, njut av varje timme som kommer!!!! Det kommer hela tiden NY  tid, så länge vi finns här.....

Isabella i brunnen i somras med sin tråd i munnen!
Visst är det härligt med växande ogräs, vilken livskraft! Bella envisades med att  klättra ner i brunnen, hon ville bara vara där....vad vet vi? Kanske det var Bellas plats just då??????

God natt!/Irén

Kommentarer
Postat av: Frida

sv: ja, det är stina dom har tagit kortet. hon är jätte duktig :D

2009-01-17 @ 13:31:03
URL: http://friidii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0