Flickorna väl hemkomna och Isabella 5 år!!!!!

I går firade Alva sin 16 årsdag på Hultsfred. I dag kom flickorn hem och de har verkligen haft roligt och dansat mkt.
The Killers blev det bästa uppträdandet och jag tittade faktikst på dem på kulturbloggen och även jag tyckte att de var ett riktigt bra band. Har vetat att Frida (Amandas vän) har de som favoriter. Jag har dragit öronen åt mig för deras namn men inte tänkt mycket mer på det förens igårkväll när jag hörde de sjunga, då klack det till och jag förstod att det är alla fördomar som vi människor bär på som de vill döda.....Vilket band! TACK Frida för du har väckt mitt intresse igen!!!!!

http://kulturbloggen.com/?p=10964  här kan du läsa mer om The Killers och klicka in och höra deras låt Human som är riktigt riktigt bra....


Idag fyllder Isabella 5 år, Grattis våran älskling!!!!!


Här sitter femåringen i farmor Mauds knä och äter rabarerjordgubbspaj som var det godaste vi ätit!!!!
Vilka pajer du gjorde Sophia, de var verkligen goda.......mums!!!! Kan man få receptet på kommentarer kanske?


Tvärr kom de inte med på bilden.......


Maja sov när vi kom, men här har hon vaknat och pappa smakar lite på låret....


Isabella fick en ny liten dockvagn av mig, hon fick en när hon fyllde två år och den har precis gott sönder nu, inget har varit värt pengarna som den gamla dockvagnen, Bella har lekt med den varje dag. Men kanske inte som andra barn brukar leka med en dockvagn, här får ingen sitta i och helst av allt vill hon få den att balansera på två hjul och hon försöker hitta tygndpunkten hela tiden när den står och vaggar.......hon hade med sig den gamla när hon sov över  hos oss och då hämtade hon den och ställde den vid sängen. Precis som hon tänkte att hon ville veta var den var.........det var inte likt Bella, men hon börjar ni lägga ihop olika saker och intresserar sig mer för omvärlden, på sitt egna lilla vis och sätt!


Maja fick en lika dan dockvagn i tröstpresent och det var verkligen roligt att se att hon blev så glad!!
Men i hennes dockvagn får en Bratz sitta kvar i mer än gärna... hon vet precis vad som skall göras med en dockvagn fast hon bara är ett år....


Det var verkligen en fröjd att se Runnabyflickorna leka med sina dockvagnar......Maja brukar passa på att leka med Bellas gamla när hon inte är hemma, men nu kan de leka tillsammans. Maja förstod att hon hade fått en egen, när Bella inte använda sin så tog hon hennes vagn och gick till Bella för att visa att hon skulle leka, sedan gick hon tillbaka till sin egna vagn.... det var så roligt att se.......






Bella fick äta så många parisevåfflor hon ville idag, för det var hennes dag! Annars brukar vi inte ge henne socker för hon blir så "speedad" då och har svårt att varava ner till kvällen. Socker tar alla våra B-vitaminer och de skall vi ha för "nerver och själen skull". Vitt socker är en sådan industrimat att det är svårt att få kroppen att smälta detta, därför går det åt mängder med mineraler och B-vitaminer för att ta hand om det vita sockret. Det är därför vi blir nervösa av sockret får mineralerna går inte dit de skall......

Men är det kallas så är det! Jag sjöng för Bella precis mellan 15:10-15.15 då hon föddes, jag hade äran att få vara med vid förlossningen, har jag sagt att hon kom ut med sin högra hand först? Och inte nog med det hon har en hel linje i sin högra hand och jag har det in min vänstra hand. Det är som en pusselbit som skall sitta ihop.......fantastiskt!


Bella fick mer besök senare på kvällen min bror Johnny och Ulla-Karin kom men tyvärr jag fick hämta hem flickorna från Festivalbussen och från Adolfsberg där Amanda hamnade. De var så trötta och ville hem till duschen....vet ni det kostade 50 kr att få duscha på Hultsfred......!!!!! Allt kostade pengar där men ändå så läste jag att de hade gjort förlust även i år, trots sina 22 000 besökare.....



Jag kan inte förstå hur mycket denna lilla ettåring förstår.......hon kan ovh vet allt redan från början......
är det så att de barn som föds nu har en snabbar inlärningsförmåga? Har vi ett kollektivtänkande och en gemensam själ? Är det därför som barnen i dag kan så mycket redan från början, eller är Maja en väldigt gammal själ som kommit tillbaka? Vad vet vi???????

I morgon blir det Helheten igen, får besök ända från Kalmar det skall bli intressant och roligt.
Jag jobbar tre dagar denna vecka för att sedan ha semester i 19 dagar....det skall bli härligt!!!!!

TACK för att du vill dela mitt liv med mig!

Kommentarer
Postat av: maud

Vilka underbara bilder! Hoppas du hittade dit du skulle, men det gjorde du ju eftersom tjejerna är hemma.Hälsa Alva o gratta från mig.Hoppas vi ses snart igen. Jag tycker du är fantastisk! KRAM

2009-07-13 @ 21:18:50
Postat av: Sophia

resept?? hahaha jag har blivit som dig, hittar bara på själv efter humör och vad som finns!



Men det var 4-5 små rabarber och 1 liter jordgubbar, släng ner i formen och strö över lite socker och potatismjöl. en sats smulpajdeg oxå :)

2009-07-17 @ 06:53:13
URL: http://bullerirunnaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0