Shopping i Marieberg med flickorna

Idag blev det lång sov morgon vaknade kl 11?????? Det var länge sedan jag sov så länge, men å andra sidan så blev det sent i gårkväll. Amanda och jag satt och småpratade på balkongen till halv tre....det var bara hon och jag hemma så vi pratade ut om allting och det tar sin lilla tid.
Jag började ta tag i mina pappershögar , dax för bokföring igen....nu har jag suttit från 17 till nu, 7 timmar en lördagskväll....och inte är jag klar ännu. Jag sa till flickorna bli inte egna företagare för det är så mkt jobb bredvid och man är aldrig ledig.....jag vill få det gjort så jag kan vara på landet sedan. Flickorna åker till Hultsfred på tisdag båda två, fast i olika gäng...men det är ändå skönt att veta att de är där båda två och har varandra. Det känns lite nervigt attt släppa iväg dem, men festival är festival och det glömmer man aldrig. Amanda är tredje året i rad som hon åker dit.....Alva är första gången....och Alva kommer dessutom att fylla år där....förra året fyllde Amanda sina 17 år på Hultsfred och i år fyller Alva sina 16 år på Hultsfred.(när de var små så var det viktigt med att allt skulle vara lika...)
 De har flyttat fram den några veckor för att fler skall kunna komma eller om det är för att vädret skall bli bättre och varmare.

Så vi  tog en shopping eftermiddag idag och Alva fick välja sina födelsedagspresenter direkt, det är svårt att köpa till tonåringar lika bra att de får välja själva så det blir enligt deras smak.


När jag gick bakom dem upptäckte jag att de hade exakt lika långt hår mina flickor....


Vi hittade massor på rea.....det var kul här är kortet från en provhytt... härlig klänning som Alva skall ha på sig den dagen hon fyller  år,  den 11 juli, hon är född 11 minuter i 11 den 11 så vi tog bort prickarna och det blev Alva till namn.

Dessutom så har Sophia en favorit scen när sotaren bjuder upp Alva i barnfilmen "Madicken" så för henne var det självklart att lillan skulle heta Alva. Namnet betyder "naturens under" och det passar så bra!!!! Grattis i förskott Alva Norea-Maria!!!! (Norea fick hon efter Kahn och Abels syster som är borttagen från bibeln för att hon var synsk, det tyckte inte prästerna om så därför fick hon inte vara med i Bibeln.) Maria heter alla tre efter mig och kvinnorna på min mammas sida. Själv heter jag egentligen Maria Irén.


Vi var på Marieberg över tre timmar så vi åt sallad där, det var verkligen gott !!!!


Amanda köpte nya platta skor espandrillos till vänster, men hon trånade efter de andra här på bilden som kostade över 700 kr, jag fattar inte att det skall vara så roligt med så många skor...det blir ju bara problem att välja??Det räcker väl med ett par obekväma skor och restan skall vara sköna skor som man kan gå i...... så vi kom hem med ett par platta å det kändes så skööööönt....

Imorgon blir det att hjälpa Blomberg att flytta kartonger...så ner i korgen nu.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0