Måndag Alvas bal 8 juni-09, Kalium Sulfuricum vävnadssalt

Ikväll skall det ske, den stora dagen för niornas bal...Alva gick upp tidigt före mig för att hinna göra sig ordning till kvällen....att bli fin tar sin lilla tid. Sophia gjorde håret, Amanda och jag var barnvakt och Amanda fotade 377 kort på Alva och hennes kompisar. Bellisen och Maja var här och tre av Alvas kompisar. Jag for fram och tillbaka från Helheten och hit för att hjälpa till och stötta så mycket som jag kunde...köpte kardemumma bullar från kondis, det är itne vanligt här men vi firade och Bella älskade dem.....

Jag hämtade Bella från dagis och hon blev så glad när jag kom, fröknarna blev förvånade att se Bella så glad...jag blev så stolt och glad......kanske hon älskar mig lite ?????


Så här blev Alvas håruppsättning, det tog bara tre timmar.....phuuu vilken tid det finns när man skall bli fin. Jag har nog aldrig ägnat tre timmar till mitt hår inte ens när jag gifte mig....var inte hos någonfrisör utan satte en myrtenkrans i håret och så var det klart.....


Amanda och Isabella lekte och kelade i hennes säng....här vill verkligen Bella ha en puss......det är stort att hon vill det.


Maja skrattar jätte mycket hon vill oxå vara med i sängen...


Lycka är att busa, att bli kittlad och jagad....


Sedan skulle Amanda fota alla vackra flickorna......kära nån vad fina de var....


Emma, Matilda, Anna och Alva.....


Jag fick allt ta en liten puss efter mycket om och men...
Jag körde dem till Frimuralogen och hämtade dem vid Max på natten, de gick dit barfota eftersom klackarna var höga och de hade dansat och haft kul så fötterna värkte.....

Jag hann med en kurs på Helheten medans de dansade på logen..Det var biokemiska cellsalter så här såg det ut:

Yvonne, Therese, Elias i knät, Kinna och Ann, ett mysigt gäng....
 

Therese och Elias, som fick chamomilla på kursen och blev så glad efter två piller....helt otroligt!!!

Steg två är nästa måndag.

Här är info om Kalium Sulf bra för allt med levern:

7. Kalium Sulfuricum/Kalium sulf(kali.sulph)

Cellandningen, leverparenkymet

Kaliumsulfat arbetar i förening med järnfosfat som transportör av syre. Det medverkar vid överförandet av syre från blodomloppet till vävnadscellerna och kompletterar därvid den andningsprocess som inletts av järnfosfatet. Vävnadernas inre andning är beroende av kaliumsulfat, den yttre andningen är en funktion av järnfosfat om man betecknar växlingen av gaser i lungan på detta sätt. Kaliumsulfat har en välgörande effekt på andningen och indikerat i fall av känsla av instängdhet eller längtan efter frisk luft. Det är även en smörjolja för kroppen.

- smörjoljan. Påverkar cellandningen och stimulerar alla försvagade funktioner. Stimulerar avgiftningen av leverparenkymet och påverkar gynnsamt alla de processer som för restämnen ut ur kroppen. Slemhinne stärkande. Vid gulaktig slemmig flytningar eller gulaktig slem ex i samband med sinuit.
Transporterar syre och medverkar vid överförandet av syre från blodomloppet till vävnadscellerna och kompletterar där vid den andningsprocess som inletts av järnfosfatet. Vävnadernas inre andning stimulerar leverns arbete. Viktigt salt för att få ut saltet ur kroppen. Bukspottkörtel, lever och tarmarnas salt. Starkt renande salt.

Symptom: Ockrafärgad tunga med brun beläggning kan dra sig framåt. Vid hudproblem speciellt i ansiktet. Leverfläckar, födelsemärken, fräknar och bruna ringar runt ögonen och i ansiktet. Brun skugga runt munnen. Brunögda behöver detta salt genom hela livet. Sämre av instängd het, kvalmig luft och bättre i frisk luft.


Ges vid: 3:e steget vid inflammationer. Seg gulaktig utgjutning från hud eller slemhinna, alla slags katarrer. Utslag på huden och huvudsvålen med fjällbildning. Frusenhet med ilande smärtor. Vid tarmbesvär, magkatarr och vid inflammationer där man inte svettas. Vandrade smärtor, psoriasis, magkatarr. Hosta med salt slem i halsen. Besvär med halsmandlarna.

Ansiktsanalys: Många fräknar och leverfläckar i ansiktet och på kroppen.

Bruna ringar runt ögonen. Brunaktig nyans runt munnen.

Tunganalys: Ockra färgad slemmig beläggning på bakre delen av tungan.

Smak: Fadd och förlust av smaken.

Påverkad av bris: Ledsen och melankoli, bristande självförtroende, tänker långsamt och faller i drömmen.

Kroppen: Saltet för den tredje inflammations fasen, leversaltet, gula utsöndringar, vaknar ofta mellan 1-3 på natten, nattlig hjärtklappning, klåda och reumatism, svårt att komma upp på morgonen, trött efter måltid.


Helt fantastiskt, är man ledsen och tänker långsamt så är det kanske bara brist på Kalium Sulfuricum i cellen...
Tankar är kemi så nästa gång du har en negativ tanke eller det känns tråkigt, kan det var abrist på en vävnadssalt.
Intressant eller hur?

TACK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0