Trodde att jag hade en ledig dag i dag.....????Dikten barnen.

I natt när Gustav och Alva kom hem fick jag beskedet att Michael Jacksson hade avlidigt.....jag hamnade framför datorn och läste allt. Så tragiskt slut, så tragiskt liv........världssorgen känns i luften.......en  stor popstjärna, en stormrik man, ett tragiskt liv trots alla pengar i världen.....och slutklämmnen läkare och deras förbaskade mediciner.......som tar slut på människor, spelar ingen roll om man är fattig eller rik de ordinerar och blandar så hjärtat stannar........ ......någon sa att i Sverige dör var fjärde svensk av läkemedelsförgiftning.....
Det kommer aldrig att skrivas att Michael dog av det, överdos kommer det att stå imorgon och att han själv gjort det, men jag känner på mig att så var det inte alls...... någon hade skrivit ut alla smärtstillande medel, lugn och ro medikament och antidepressiva medel som han åt......så enkelt är det!
Jag vill ändå skicka kärlek till en man som fick kämpa i hela sitt liv.......äntligen kan han få ro från alla elaka människor som förstört hans liv!

Ann Sidén och jag hade haft en balkongkväll, Ann var så gullig att hon städade min balkong!! TACK Ann det ser verkligen fint ut idag!!!!

Jag vaknade imorse av en härlig känsla att jag var faktiskt ledig i dag och att det var sommar och fint väder.....
som vanligt var jag inte ensam det dök upp några i köket och vi pratade om Michael...osv
Vips skriker Amanda att jag måste köra henne till jobbet för nu var det ont om tid, så fick det bli duscha och ta på mig på 7 minuter.....så iväg till Rusta för att inhandla en liten barn pool till barnbarnen och ett solparasoll.
Då ringer Johan och undrar vad jag gör och vad jag skall göra, men tyvärr Johan jag kunde inte hjälpa dig nu. Så när jag kommer till bilen ringer Blomberg och undrar om jag har tid att hjälpa honom med vårt förråd......måste tänka svarade jag.
Hem och  så skulle jag ringa till skattekontot för att se hur det låg till där, jag var 92:a i kö och väntetiden var 29 minuter......jag lagade lunch och åt, hann t o m läsa både Aftonbladet och Expressen om Michael så var det min tur......då ringer Johan igen och vill ha hjälp...men jag var påväg till Runna by med barnpoolen. Sophia sa till på skarpen att jag skulle komma kl 15 inte senare......
Det blev stress i varjefall nån tar min tid hela tiden, idag hängde sig telefonen 3 gånger för det kom in så många sms.....minnet fullt , blinkade den hela tiden trots att jag raderade......vad kan det betyda?

Hur som helst jag fick bikinin på mig för jag ville sola och ha det skönt med barnen.....

Altanen har blivit klar i Runnaby, det firade vi med storhet....Tommy sitter under bordet....


Lilla Maja hade lärt sig "arga blicken" när man säger det så trycker hon ner ögonbrynen...


Hon kan se glad ut oxå...


Vi firade med "jordgubbebakelse", å så gott det var med riktig grädde.....mums!


Christian och Sophia mäter vem som blivit brunats.......härliga problem.....


Bella blev så glad att jag var där när hon kom hem. Hon tog min hand och ville absolut att jag skulle sitta på gruset jag försökte få sitta på gräset, men det gick inte jag skulle sitta på gruset och så blev det. Vet inte om Bella ville visa att hon bestämmer över mig eller om det kanske är en kraftplats hon har hittat, vad skall man tro? Bella kan nog få mit till vad som helst, hon kommunicerade med mig och då är det bäst att hänga på.
Det slutade med att vi låg på studsmattan och hon fick nypa mig i magen på min bristningar(för där har jag ingen känsel) och då njöt Bella. Min terori belv att man väcker sinnen när man njuter, så jag låg där och fick bli nypt länge. Innan hade hon nypt mig under armarna och det gjorde så ont.......hon accepterade när jag visade att här på min mage fick hon nypas......Bella tittade mig djupt i ögonen och sedan log hon...... det var mäktigt, nästan heligt!


Maja ville äta själv och då såg det ut så här härligt!!!!!!! Barn måste få kladda och leka.....


Här slickar vi av grädden, det smakade gott tycker Maja......


Bella var lycklig...... lekte en stund med sig själv och log...


Christian räknar på nästa projekt vad det kommer att kosta...trappan på framsidan...Bella är intresserad och passar på att gulla med gudlkedjan......draken på Christian vaktar den.....


Johan kom och undrade när jag kommer till Svenshyttan och skall göra rent vår grusgård?????
Han har haft semester hela veckan och det syns, vilket väder du fick Johan.....


Alva smakade även på det goda.....


Maja är så söt, jag kan inte sluta att titta mig mätt på henne.....barns händer är så fantastiska....ja allt är fantastiskt på denna lilla docka.... vilken glädje!!!!!


Lika som bär, för mig är det som att se Sophia liten när jag tittar på Bellisen.....


Bella vill ha mera, Maja är på rymmen.....

Efter studsmattan tittar jag på telefonen 19 sms hade kommit in, jag tyckte inte att jag hade varit borta länge....jag hade inte hunnit att få av mig kläderna, jag hade i varjefall bikinin under...
Amanda smsade och frågade vad jag var och om jag kunde hämta henne kl 19 och ut och övningsköra????
Såså fick det bli...vi åkte ut och övningskörde lite..
Hem och jag fick handla för att laga mat, Amanda  var hungrig och skulle på födelsedagsfest. Hon åt och bad snällt att jag skulle köra henne till Adolfsberg....då ringer Alva och undrar om det finns mat hemma för hon är så hungrig......
(jag hade naturligtvis gjort en stor tallrik som stod och väntade på henne)
Alva kommer hem med två vänner och den ena har fått utslag under armen, fram med silverspray och 3 pulsatilla...tittade nyss och det hade redan blivit bättre....vi körde en omgång till......
Inte bra att ha dedoranter i solen och speciellt inte de som innehåller aluminium, det är jätte svårt att få tag i utan inte ens apoteket har det, men har de något som är bra?????

Nåja min dag var ledig men blev helt fullbokad i vanlig ordning.... men vad spelar det för roll om 100 år...jag har fått vara med mina barn och barnbarn nästan hela dagen, vad kan vara bättre? Lite kaosvågor och tider att passa men det kommer en dag då de inte längre bor med mig. Jag vill försöka ta vara på de dagar jag kan dela med dem...livet går så fort!!!!

BARNEN från den lilla vita boken: Profeten Kalhlil Gibran

Era barn är inte era barn.
De är söner och döttrar av Livets längtan efter sig själv.
De kommer genom er men inte från er.
Och fastän de lever hos er, tillhör de er ändå inte.
Ni kan giva dem er kärlek, men inte era tankar, ty de har sina egna tankar.
Ni kan hysa deras kroppar men inte deras själar.
Ty deras själar dväljs i morgondagen hus, som ni inte kan besöka, ens i era drömmar.
Ni må strävaatt efterlikna dem, men sök inte att göra dem lika er.
Ty livet vänder inte tillbaka och dröjer inte hos den dag som flytt.
Ni ä de bågar, från vilka era barn skickas ut som levande pilar.
Bågskytten ser målet på det oändligas stig och Han böjer dig med sin makt för att Hans pilar skall gå snabbt och långt.
Låt dig i glädje böjas i Bågskyttens hand.
Ty liksom Han älskar pilen, som flyger, älskar Han också bågen, som är stadig!

Å den är så vacker och tänkvärd!!!!
TACK alla ni som tar min tid, det visar att jag lever!
ps jag har fortfarande bikinin på mig! Kanske jag aldrig skall ta på mig något annat i morgon, jag vill försöka få lite sol på mig!

Kommentarer
Postat av: maud

Vilka vackra barnbarn vi har o vad mycket kärlek man får.Nu kom jag på att jag har ju en cd med profeten som jag inte lyssnat på på länge,så det ska jag ta och göra nu. Tack för den påminnelsen!Hoppas att du får lite semester snart!I dag ska jag ladda mig med sol o vatten och i kväll ska jag träffa mina bästa själsvänner.Ha det bäst o hoppas vi ses snart! KRAM

2009-06-29 @ 07:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0