50 årsfest, Kolonilott och Barnvakt

Min väninna Ann Sidén fyllde 50 år igår och jag var på fest hemma hos henne på 13:e våningen i Krämarhuset. Vi skulle ha varit på terassen och grillat men vädret tillät inte det. Jag lagade potatissallad och Kamutsallad med rödbeter i, det blev populära och goda. Det var verkligen en trevlig och mysig fest.

Här är Ann "Mamma knota" och den fantastiska utsikten och regnbågen som kom upp.....



Tårtan var jätte god...


Ann hade bakat gigantiska goda bullar och lagt upp i ett vackert fat.


Christian och Maja dök upp som gäster på festen.


Bella hittade en stege att klättra på, Sophia rädda situationen med att hålla i den.
Stegen är från Mammaknota utställningen. Ann är konstnär.


Fantastisk utsikt från Krämaren och regnbågen var dubbel vid ett ögonblick.
Regnbågen har en genetisk nedärvd "faran är över" språk till oss, vi blir lyckliga av att se den....


Ann son hade ritat av sig själv, ett fantastiskt porträtt...Han är över 20 år nu...


Maja charmade alla .....ordet näpen kom upp flera gånger.....


Ann har gjort så många olika "häfiga" vackra saker, jag smyg fotade i hennes atlejé.

Träffade Kicki Hendahl där oxå konstnär...hon hade blivit med kolonilott och undrade om jag inte var intresserad av att bli granne med lott...
Så jag åkte dit idag och tittade:

Här står Kicki och pekar i sin lilla lott....det var magiskt där ute..man blev lugn i hela kroppen....


Denna lilla lott med ett risigt litet hus vill Kicki att jag skall hyra....visst ser det idylliskt ut?
Mkt jobb för att få det fint och ett härligt ställe att kunna cykla till 12 minuter från lägenheten.......


Alldeles nära svartån i Hästhagen...det började regna men jag har inget emot regn, tvärt om det blir så härlig luft...


Brygga tillhör kolonilottarna, man kan ha en kanot här.....jag älskar att paddla kanot...tyst still och fridfullt..


Skulle jag kunna få såhär fint på tomten???
Vad tror du, har jag tid skall jag hyra eller inte, det var mkt jobb den har stått tom i flera år och ogräset växer och huset håller på att ramla ihop......skall jag ta ytterligare en sak i min ägor????
Men det vore en liten dröm att cykla till, att var på och att sitta och skriva i....syrener, rabarber, pepparot, körsbär, vinbär ja det fanns en hel del att rensa fram....

Ikväll var Ann och jag barnvakt i Runnaby, Christian och Sophia skulle föra Rika till en övereaskningsfest för hon har fyllt 30 år.....

Här sitter Rika och tror att det skall bli grillparty hos Sophia och Christian...i själva verket så håller hennes man på att ordna världens fest hemma hos dem....
Rika tycker att hennes man börjar bli sen och undrar om hon skall köpa en klocka åt honom...
Sophia lurar med Rika och sätter en bindel framför ögonen och kör henne hem där det väntar massor av folk i ett partytält med ljus och disko, badtunna och sumobrottardräkter...gissa om Rika blev förvånad...
lustigt jag kom på att Rika jobbar i Krämarhuset, hon är chef på Sara.....mkt med Krämaren blev det denna helg.



Bella hon klättrar överallt, här står Ann och sjunger med henne.
Det är ingen konst att ha Bella, hon gråter inte, hon tjatar inte, hon är inte jobbig och hon drar inte fram några leksaker....hon klättrar och vill att man skall sjunga...
Ann blev förvånad över att hon är så behaglig att vara med.... men vi hade tid och tålamot att föja med på alla hennes påhitt....
Bella är nuets ögonblick, ingenting annat finns inte, just nu när man sitter på hyllan......det är det som existerar.....
Jag har börjat läst boken "En riktig människa" som är skriven av en med diagnosen autism, det är så annorlunda, helt andra tankar än vad vi har....Bella lär mig om tankar och livet, men kanske mest om att leva i stunden och i nuet....


Min älskade Isabella, om jag fick byta huvud med dig om så bara en timma så jag kunde förstå hur och vad du tänker....
jag älskar dig precis som du är......(kanske inte alltid vad du gör...), du är så annorlunda,  så olik någon annan, det finns bara en som är som du.....
Undrar om du saknar mig imorgon när du vaknar, det tog bara två timmar att söva dig, tror att jag sjöng 24 sånger minst, det blev svårt att hitta på sånger men du tyckte att bä bä vita lam kunde vi sjunga minst 15 ggr.....för den tycker du om...

"Våra vänners vänner är våra vänner."....från boken Vänskapens ord.

ps ikväll ringe Pelganders och berättade att alla mådde så mkt bättre och ville redan tacka mig, det var kul!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej!

Jag tänkte skicka bilderna men jag kom på att jag inte har din hotmail! Kan du skriva till min - [email protected]? så kan jag svara :)

2009-05-27 @ 07:26:54
URL: http://ohhoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0