Bladdagar med negativa joner, smakprov på boken,5 maj-09

Idag har det varit en riktig bladdag, när jag hade hälsokostaffär förlänge sedan så fick jag inga grönsaker på bladdagarna...det var inga bra dagar att skörda på för skörden skulle lätt ruttna när det var mkt negativa joner i luften.
Enligt såkalendern när man odlar biodynamisk odling så har alla dagar olika blom, blad, rot dag mm minns inte alla former av dagar. Bladdagar är när det är mkt negativa joner ute och olyckor kan ske och det är extra tunga dagar, man känner det i hela kroppen.......idag har jag haft en sådan dag.......vet ej om det är bladdag i dag men jag har haft det ivarjefall. Vet att du Thomas har försökt fått tag på mig men hela dagen har varit helt proppad...och ikväll har jag pratat i telefonen hela kvällen, mest dåliga och tråkiga samtal......tunga samtal......saker som sker med mina nära och kära och jag kan ingeting göra.......vill inte lämna ut någon här och nu.......
På arbetet var det många tunga tunga tunga fall......svåra saker där läkarna har inget att erbjuda och sissta hoppet är jag.
Ibland tänker jag varför kom ni inte förr?????Svåra saker är svåra att vända och det kan ta en väldigt lång tid...och idag var det en som kanske inte ens har den tiden kvar......det gör mig helt förtvivlad, speciellt när det gäller unga människor.....
Dessutom ringer revisorn och säger att en stor summa skall betalas redan på tisdag nästa vecka i moms och skatt och att jag måste lämna in min inventering innan fredag(som är helt försvunnen).....phuuuuu dessa papper och dessa pengar, man kan bli gråhårig för mindre.


Amanda och jag var ute och gick i Söndags, jag tog med kameran(betyder mörkt rum),
för att ta vårtecken, detta vårtecken hittade jag i Lövstaparken.....det var inga Shamaner som hade
varit här....tydliga tecken på att ungdomar hade varit ute och grillat. Vädret hade varit fin och de hade
varit ute......men som det såg ut......

Jag har gjort en blogg till Prästinneutbildningen, jag fick lov ord från deltagarna idag, det var kul, tyvärr är den låst så jag kan inte lämna ut den......

Jag blev väldigt ledsen när jag läste Sophias blogg idag, någon har tydligen sårat henne och hon har gått och tänkt mkt.
Ibland tänker inte folk på vad de säger och kränker, sårar och fördömmer med sina ord. Är Sophia ledsen då är jag det oxå, sårar någon Sophia så blir jag så arg......men jag blev glad av att hon hade mina ord med sig i sitt inre.

Jag har kommit igång lite med min bok.....smak prov:
Energimägnd

Egna slutsatser om människans energimängd och hur obalans/sjukdom uppstår.
Att hålla sig frisk innebär att tänka på sin energimängd. Inte göra av med mer än man har.

Tänk om det är så att vi alla har en viss mängd att hushålla med under en dag. Meningen är att vi laddar tillbaka den när vi sover. Allt tar sin kraft från oss och det gäller att fånga den tillbaka eller att hushålla med kraften/energin. Mat är vårt medel för liv och mat är viktigt för att fylla på rätta krafter. Detta måste gå inom kvantfysikens lagar.

Om vi tänker oss att energimängden är rund, vi lever på en rundplanet och både utanför oss och innanför oss finns miljontalsceller som är runda, ja varje liten molekyl och atom är också runda. Så får min del så är det själklart att energin/kraften är rund. Vid en Qi gong övningar så lossas man ta en boll och för den in i sin kropp, det var då det blev så tydligt för mig att energin är en boll. Rulla in en boll och låt den rulla.........man kan bara hoppas på att målvakten är hemma och fångar den.

Bollen består av:

25% av vår "boll" går åt till det autonoma nervsystemet. Det är det som du inte med viljan kan påverka, att hjärtat pumpar runt ditt blod, att näringen tas upp i din tarm, att musklerna försörjs, att kroppen reagerar på kyla och värme mm. Din fysiska kropp behöver denna del.

10 % går åt till att spjälka och smälta födan om du äter "skräpmat" går det kanske åt mer 10-15%. Vikten med bra mat som håller energi och inte tar energi är livsavgörande.
10% av din energi går åt till att sova, här gäller det att sova bra och djupt annars gör du av med mer 10-15%.

15% gör du över med på ditt arbete/studier, stress och övertid gör att det går åt mer kraft kanske många använder 20-30% här.

10% skall vara kvar till fritiden och hemmet. Till att "fylla" på och göra roliga saker och sådant som du är intresserad av.

30% gör vi över med på vår mentala och känslomässiga plan. Här är det tankar, sorger, rädslor, oro, förtvivlan, ekonomi mm som kostar energi.

Om vi skulle få lära oss detta i skolan så kanske fler skulle kunna använda och spara på sina energier så att inte sjukdom/obalanser skulle uppstå. Vi skulle hålla oss helt naturligt mycket friskare. Om våra hundra procent av vår energi skulle vara självklara så skulle inte utbrändhet finnas idag. Om vi plussar ihop 25+skräpmat 15+ dålig sömn 15+arbetar för mycket och stressar för mycket 30 + hemmet men ingen fritid 10 + 35 mentala och känslomässiga problem så blir det 155 då har vi levt 55 % över vår egen energi. Själklart blir vi sjuka. Vår livskraft och självläkningsprocesser kan omöjligt hitta tillbaka till balansen. Obalansen är ett faktum och besvären kommer som en räkning med posten.

Allergier är ett bevis på att vi blir alltmer svagare i vårt immunförsvar. Vår kraft är inte tillräcklig för att hålla emot inkräktare eller olika ämnen som kommer utifrån vår kropp. Olika virus och bakterier får fäste i vår organism. I

Immunförsvaret försvagas och många kroniska problem uppstår. Alla autoimmuna sjukdomar likaså, kroppens stress gör att den börja äta på sig själv. Många är nagelbitare och det är samma sak. Inre och yttre är ingen skillnad. Kroppen är precis som vi eller kroppen är vi!  Här kan jag också påstå att själen sitter inte på någon speciell plats utan i varje cell i hela dig. Därför fungerar mental träning, positiva tankar och val av tankar. Du blir som du tänker, du blir som du äter, du blir som du sänder ut. Allt kopplas samman och har en behörighet med varandra.

Människan är en helhet precis som naturen själv. Vi kan inte sätta oss utanför naturen vi är och tillhör den. Naturen följer en viss ordning och lagar och därmed gör vi det också. Att läka en människa måste ske enligt våra naturliga lagar och inte på kemiska processer som förgiftar oss. Många läkemedel "tar" mycket energi ifrån oss. Vi måste lära oss att lyssna på vår kropp, att inte förbruka mer energi än nödvändigt. Säga nej oftare och skratta mycket mera för då fyller vi på energi.

Äta en kost som befrämjar oss och ger oss energi, inte tar mer än den ger. Dricka vatten så kroppen kan rensa och rena sig själv helt 2 dl per timma under vår vakna tid. Göra våra val som gör att vi mår bra.  Du måste bli -BÄST på den du är!
Du kommer att bli helt frisk......


Till min älskade dotter Sophia! + ett början av ett kapitel ur boken:

Kränkthet och sårbarhet!
Vi människor är olika, vi tar saker och ting olika. Vissa ältar allt som hänt och går igenom händelserna flera gånger. Andra ger saker och ting ingen betydelse och då blir det inte en belastning och något ältande. Det är aldrig bra att älta, vi gör oss själva mer plågande än nödvändigt. Det går att välja en annan tanke. Att bryta tankemönster är en konst och man måste veta att man kan välja sin tanke. Livet går aldrig bakåt, bara framåt....

Bestäm dig för en bild i ditt inre, något du tycker är vackert och som ger dig ro. Det kan vara en ros, vilken blomma som helst som du tycker är vacker. Det kan vara ett djur du haft, ett kort du tycker mycket om eller bara ett stilla vatten. Det är viktigt att du känner något för just den bilden, så du kan känna en koppling till din inre bild. Jobba med att få fram den i ditt inre rum och fyll rummet med bilden.


Varje gång du tänker på en obehaglig situation, när du kände dig kränkt eller sårad, välj då att tag fram din bild och tänk på den istället. Tvinga din tanke att vara där och andas långa djupa andetag räkna gärna ner från 20 i ett lugnt tempo och ha bilden kvar hela tiden.


Du kan även rabbla:

  • Ingenting har någon betydelse om jag inte ger det betydelse.

Du måste ge saker och ting betydelse för att det skall bli en betydelse i ditt liv! Du har ett val, vad som är av betydelse.


  • Ingen kan såra mig om jag inte själv tillåter det.

För att bli sårad måste du själv tillåta dig själv att bli sårad. Många har aldrig ens tänkt tanken på att man ger sig själv tillåtelse till att bli sårad. Att vara martyr och tycka synd om sig själv, är inget konstruktivt, det gör dig
själv bara mer illa. Kanske är vi experter till att såra oss själva med vad vi tänker.


Det är inte vad vi gör som är det viktigast i livet, utan vilka vi är!

Det finns 364 lösningar på varje problem........

  • När någon säger något som du inte vill höra:

       Höj din högra handflata som ett stopp tecken, mot personen och säg:


•-          Belasta mig inte, mer än vad jag behöver veta!


       -     Stopp, jag vill inte höra mer!


•-          Varför säger du detta till mig?

Det är bra att visa sina gränser till vad du tillåter och inte tillåter. Du kommer att få mycket mer respekt och folk kommer att beundra dig som vågar.
Vi har våra nedärvda symboler som stopptecken, när polisen går ut i gatan och visar oss stopptecken då stannar vi omedelbart. Likaså gör någon som skall säga dig något och du visar stopptecken, så stoppar de sitt prat direkt.

Tänk aldrig samma tanke två gånger! Tankar tar energi och tär på oss!!! Du blir som du tänker...


Besluta dig för att nu börja ett nytt kapitel i ditt liv! Ett liv där du har din egen ratt och kör den väg du vill åka på, och tillåt de vänner du väljer följa med. Umgås med människor som du tycker om och som du växer av. Umgås med människor som ger dig energi, läs någon rolig bok, tänk på roliga saker/upplevelser mm Försök vända negativa saker till lite mer positivt hur illa det är, för är det redan illa så skall vi inte du gå och må illa, det blir bara mer illa.....


Ordspråk:


"Det är inte hur man har det,

 utan hur man TAR det, som är det allvarliga med livet!"


Det är ett fantastiskt ordspråk som man kan rensa sitt huvud från obehagliga känslor med.

Om du rabblar det tillräckligt många gånger så kommer din kropp båda känna och tänka att det är så.
 Vi människor vi har det olika, men vi är olika på att ta saker och ting.

Vi har detta liv här och nu mer vet vi inte, varför inte ta det på det "bästa" sättet nu när vi är här. Livet innehåller så mycket och livet blir det vi gör det till. Att bestämma sig i förväg för att ta saker och ting mindre allvarligt är ingen tokig ide. Du spar på din energi och du besparar dig från många olika mer kommande besvär.


Irritation ger inflammationer i kroppen. Det är lika bra att välja bort irritationen redan från början. Om någon sårar eller kränker dig, kan du bli ledsen eller irriterad, inget av dessa val är bra i det stora hela.
Den personen som sagt det eller gjort det kanske inte ens tänkte på, det allvarliga i orden.  Olika ord har olika betydelse, det beror på vilka erfarenheter som vi besitter med till dessa ord. Ord kan såra mer än något annat.....ord kan rulla i våra tankar och tänk att hon sa så, tänk att han sa så......vad spelar det för roll egentligen? Ordet kanske inte var det väl bästa valet just då eller att det var så illa ment som det lät.

I vårat språk har vi endast ett enda ord för KÄRLEK, någonstans har jag hört eller läst att i Kina har de många olika tecken för KÄRLEK, så när det står skrivit vet man vilken kärlek man menar. Är det inte fantastiskt?

Vi har syskon-kärlek, vän-kärlek, mor och dotter-kärlek, man och kvinna-kärlek, hatkärlek, djurkärlek, kärlek att bara tycka om, kärlek att älska, kärlek att njuta, Sex-kärlek mm mm mm

Klockan rinner så nu måste jag till sängen, jag har inte bearbetat texten än, bara skrivit rakt från huvudet.

Imorgon skall jag nog skriva om tur eller skicklighet....
God natt!

ps TACK för alla inlägg och mail angående Amandas planer till Bulgarien, det är ännu inte bestämt hur det blir, på torsdag måste hon svara.......mer funderingar tas tacksamt emot.....


Kommentarer
Postat av: tina

Ang Amandas resa till bulgarien. svår fråga. Men jag ser på det så här. Jag känner inte Amanda väl. Men eftersom att jag känner dig Iren så vet jag uniofär hur Amanda är. För jag vet att du har förbett mycket och lagt mycket av dig på dina barn. Av erfarnhet osv. så....jag tor att jag skulle ha vågat att släppa henne dit. men som sagt världen idag är helt galen, men det är den ju överallt! att gå hem här i dag i Örebro en lördagnatt själv, kan sluta illa. Likaså där nere. Är man 17 år ska fylla 18 då tror man säkert att man klarar allt och fixar det mesta. så är/blir det inte alltid. men i slutändan så tror jag att jag skulle våga LITA på Amanda! stor kram till er alla i famoljen./ tina

2009-05-07 @ 23:05:41
Postat av: tina

du, förresten. Det vet du väl, att du ska skriva den där boken. Den finns ju inte någonstans! Det är väl klart att just du ska göra en sådan! Det finns mängder med hälsoböcker och om homeopati men inte en sådan. det blir ju lite som en uppslagsverk. Klart att jag skulle köpa den. Lycka till med den! Serframemot att läsa den.kram tina.

2009-05-07 @ 23:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0