Granhedsgården 12-14 nov -09, 10 nycklar från Divine Matrix

Precis hemkommen från min utbildning i Helande ledarskap.....ja du vet vad jag går. Har haft en underbara dagar i djup gemenskap med de andra systrarna. Vi blir mer och mer en grupp av ljus och kärlek. Vi är sammanlänkande med varandra på flera olika sätt. Vi representerar hela norden även Island.
Dessa dagar har varit så otroligt lärorika, vi har gått igenom den Gudomliga Vetenskapen! Vi har verkligen fördjupat oss i vetenskap och aktuell forskning. Det var så intressant och jag skrev ner massor som jag kommer att delge lite då och då till ER.

det var snö där när vi kom men sedan regnade det.


Vi gick igenom 20 nycklar av medvetet skapande, - 20 nycklar för att  skapa din verklighet! Av Gregg Braden.
Vi skapar alla vår egen verklighet. Det är därför som det finns så många olika sanningar, vi lever i olika verkligheter, sammanfogat i en väv.

Vår underbara lärare, ingengör och datatekniker. TACK TACK TACK

Nyckel nr 1
Den gudomliga matrisen är behållaren som håller universum, bron mellan allting, och spegeln som visar oss det vi skapat.

Nyckel nr 2
Allt är förbundet med allt annat.

Nyckel nr 3
För att ta del av universums egen kraft, behöver vi se oss själva som en del av världen ej separerad från den.


Stenen vid Granhedsgården.

Nyckel nr 4
Så fort något har sammanfogats, är det för alltid förbundet, vare sig det är i tycisk kontakt eller ej.

Nyckel nr 5
Att fokusera vår medvetenhet är en skapelse akt. Medvetande skapar!

Nyckel nr 6
Vi har alla den kraft vi behöver för att skapa alla de förändringar vi väljer!

Nyckel nr 7
Det vi  fokuserar vår uppmärksamhet på, blir vår verklighet.


Sjön intill Granhedgården

Nyckel nr 8
Det räcker inte enbart saäga att vi välejer en ny verklighet.

Nyckel nr 9
Känslor är språket som "talar" till den Gudomliga Matrisen. Känn som om ditt mål redanär uppnått och som din bön nedan är besvarad.

Nyckel Nr 10
Inte vilken känsla som helst fungerar. De skapande känslorna är fria från egoism och fördömande.
(kanske den svårast nyckeln som man måste träna mkt på!)



De andra 10 nycklarna kommer en annan dag. Det tar tid att fundera och smälta dem, ännu svårare att börja leva efter dem. Men det känns som de växer inom en.
Utbildningen är inte bara en vanlig utbildning, meningen är att vi skall bli och leva så sedan kanske inte till det yttre men inre, vad skriver jag det hänger ihop!


Här är i matsalen då vi äter, vegetarisk god mat till alla. Vi har även med en familj! Det är verkligen skönt att bara gå till bordet och sitta och prata om trevliga saker och om upplevelser vi får på vår undervisning. Detta var 6:e gången så vi börjar lära känna varandra nu, vi har en sådan gemenskap som växer och växer. Jag vill inte lämna ut för mkt bilder på mina systrar för jag har inte frågat dem.


Vi har mkt undervisning, mkt sång, ljud, yoga och framför allt vi dansar jätte mkt till helt underbar musik.
Det är som att ladda sina batterier fullt ut. Jag behöver lära mig nya saker, att få andra tankar, att tränga igenom saker som andra tänkt på, vad vetenskapen har sagt och inte säger osv här får jag allt.

En kraft, en fullo och en intelligent närvaro!

Mkt handlade om vad tror jag? Vad tycker och tänker jag om världen/verkligheten och mina möjlighet och förmåga att välja?
Vi gick igenom Max Planch, Livets/Universums fyra grundstenar, vårt DNA, hur känslor påverkar DNA, vad kan vi förstå? Vad kan vi se?  Se genom tiden. Newton, Einstein, Hitler (hur fick han makten vad gjorde han), atomen och icke materia, länken, väven, svarta och vita hål i universum mm mm mm 

Måste även blogga om min dag idag skriver mer om utbildningen en annan dag!

Du skapar din egen verklighet! Smaka på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0