Nu är jag verkigen trött på Svininfluensan!

I morse ringde mobilen kl 7:30, den eviga frågan om vaccinet...
orolig farmor till tre barnbarn som skulle vacinerats idag för att deras mormor ville det??????
Hur tänker man? Det ena barnet var under 3 år och hade fått dispens för vaccintation??????Hur kande få det?
Hur skall detta sluta?

Vi kan inte vaccinera oss hela tiden, vårt immunförsvar måste få tränas av förkylningar och influensor så att vi bli starkare mot andra svårare problem. Hysterin är så korkad att jag blir förbannad helt enkelt.

Att barn och ungdomar är i "riskgrupp" är just därför att deras immunförsvar har inte fått tränas av barnsjukdomarna, för vi vaccinerar våra barn för allt i Sverige, då blir det istället sådana här virusar som växer fram för att naturen sätter sig emot och låter oss få träna vårt immunförsvar i vajre fall ....skall vi gå ytterligare emot och vaccinera våra barn igen och igen och igen, hur skall det sluta? Fler allergier, fler kroniska sjukdomar, mer autoimmunasjukdomar som ALS, SLE, MS, ADHD, Autism mm är inte de hemskare än en förkylning som kanske varar i 3-5 dagar?

Jag har själv förmodligen haft den redan, 3 dagar och så var jag på benen igen. Är det något att vara rädd för?
Lilly Johansson(som startade många häslohem på 70-talet) sa alltid att man skall vara förkyld minst 2 ggr per år för då tränar vi oss för andra kroniska mycket mer otäcka farliga sjukdomar.
De som har haft influensan blir immuna och mkt mkt starkare i kroppen mot andra besvär. Skall vi då gå och vaccinera oss för att få andra farligare sjukdomar som läkemedelsindustrin tjänar ytterliare pengar och människor får lida i sin sjukdom? Hur långt från naturen skall vi gå? Hur konstgjorda skall vi människor få bli med alla vacciner, vilka människor kommer att finnas i framtiden? Vad gör vaccinet som är gjort på djur med vårt DNA, hur kommer vi att bli mer djuriska i vår själ? Kommer vi bli en blandning av något? Hur kommer vi att tänka och vilka andra sjukdomar kommer att komma upp?

När jag kom till jobbet hade mer än 100 mejl kommit in angående rädslan för Svininfluensan. Människor är så rädda och vet inte hur de skall göra.... och jag får så långa mejl om allt de köpt för att skydda sig och de undrar vad jag tycker?????

Jag stannade kvar 3,5 timmar efter jobbet idag och försökte svara på så många som jag kunde. Till slut kanske jag blev lite irriterad för det tar både kraft och tid av mig att sitta och svara på alla. Jag försöker svara på alla som går hos mig och de som gått hos mig så långt som jag bara kan.
Men när tiden inte räcker till just nu för mig, så undrar jag vad skall jag göra? 
Man kan hitta massor på nätet om man vill.

Ni vet väl att ni kan fråga Dr Dahlgren: http://www.helhetsdoktorn.nu/ 


Hittat på ätet:

3 dödsfall på grund av vaccinet. 2 dödsfall på grund av influensan.

Astrid Boman | oktober 23, 2009

De tre döda av vaccinet hade KOL och hjärtsjukdom. Om vaccinet tar död på riskpatienterna, kanske dessa inte ska vaccinera sig och för de övriga finns ingen annan anledning än samhällsekonomiska och storkapitalets profit. De två döda av influensan var också allvarligt sjuka med starkt nedsatt immunförsvar. Men det är klart, vad ska Maria Larsson göra av allt vaccin som blir över?

Media: Aftonbladet, SVD

Innan man vaccinerar sig bör man veta om något!! Rekommenderar också

Innan man vaccinerar sig bör man veta om något!!
Rekommenderar också att ni läser Leif Arnolds (analytiker inom Miljö/Hälsoskydd/Energi) anmälan mot dessa så kallade experter. Direktlänk: http://www.cmef.eu/pdf/jk.pdf
Leta information själva, lita inte på någon

Samhället är på väg att begå ett misstag hälsomässigt (och

Bo Engwall | oktober 24, 2009

Samhället är på väg att begå ett misstag hälsomässigt (och även ekonomiskt) sett på lite längre sikt genom massvaccineringen mot svininfluensan A/H1N1, om den genomförs som först sagts dvs att i stort sett alla ska vaccineras. Misstaget beror sannolikt delvis på ren okunskap hos många beslutsfattare i Socialstyrelsen och Smittskyddsinstitutet och den information och underlag dessa bistår politikerna med. Åtminstone kan jag inte dra någon annan rimlig slutsats efter bl a den skriftliga kommunikation jag haft med några högt uppsatta personer där senaste tiden.

Min fru Ann-Cathrin Engwall ( fd Svensson under vilket namn de flesta av hennes vetenskapliga publikationer finns), PhD i molekylär cellbiologi och utbildad i virologi och immunologi skrev på min uppmaning efter att hon insett det tokiga i massvaccineringsstrategin i augusti i år en mycket uppmärksammad debattartikel på vetenskaplig grund på SvD Brännpunkt debatt 28 aug i år. Minst ett 40-tal bloggar länkar till den artikeln. Många har förstått hur det ligger till, men inte så många av beslutsfattarna tror jag – ännu i alla fall.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel_3427795.svd

Där visade hon pedagogiskt att en massvaccinering som syftar till att alla ska vaccineras innan en första hittills mycket mild våg av svininfluensan kommer att medföra ett kraftigt sänkt (smalare och kortvarigare) immunologiskt skydd för alla de männsiskor som skulle ha smittats i första vågen men i stället hinner vaccineras innan dess, jämfört med om de hade smittats innan dess.

Det KAN komma att röra sig om miljoner människor om de hinner massvaccinera innan denna våg löpt ut. Det är dock bättre att låta denna relativt milda influensavåg löpa ut fritt och på så sätt låta folket i högre grad få en ökad immunitet mot t ex en framtida varligare variant av viruset eller mot andra besläktade influensor som finns eller kan uppstå. Det kan dock kortsiktigt ”kosta” några sjukdagar extra detta vinterhalvår.

Högriskgrupper som man vill skydda ”till varje pris” är det förstås rimligt att vaccinera så fort som möjligt eftersom just de kan ha mycket att vinna på att inte smittas nu. Även i deras fall är det dock rimligt att göra en avvägning mellan t ex fördelarna på kort sikt och eventuella nackdelar på längre ur ett immunologiskt perspektiv.

http://www.netdoktor.se/?_PageId=115761&Tab=Blogs#Blog115768

 Jag lägger till hur en läkare i Aftonbladet 24 okt faktiskt vågar uttala sig :

"Lasse Pettersson, läkare och ordförande i hälso- och sjukvårdsnämnden i Östergötland"

" – Man får en bättre immunitet av sjukdomen än av vaccinet. Om då influensan kommer igen nästa år och är lite starkare är det bättre att redan ha haft den. "

Så kan jag inte låta bli att klippa in denna historia:

http://www.youtube.com/watch?v=Cqw-EGTw8sg


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Visst är det konstigt att man idag ska vaccinera sig mot allt.När jag var barn och någon hade fått mässlingen så vet jag att föräldrarna tyckte man skulle få bli smittad så man hade haft sjukdomen. Har haft alla barnsjukdomar och tror nog att det bara är positivt att man inte blev vaccinerad mot dessa. Idag verkar det som att det är fult att bli sjuk.Jag tror nog även att man speciellt i dessa mörka höstmånaderna ska ta extra hand om kropp och själ, unna sig massage varje vecka, sova någon extra timme varje dygn, äta gott, tända ljus, varva ner för det är väl det som är meningen när dagarna blir kortare.

2009-11-05 @ 21:51:07
Postat av: Hampus

ett tips till dig ang svininfluensan och alla dina kunder/bekanta som frågar om det. Varför inte skriva en "mall" eller en artikel om det och skicka den till alla eller ha den på bloggen och hänvisa alla dit istället... då slipper du skriva allt flera gånger och folk kan läsa det de behöver veta..



Du är bra snäll som bryr dig om så många.. men glöm inte bort dig själv.. det är ju du som är viktigast... :-D kram

2009-11-06 @ 02:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0