Teneriffa del 2 Teide!

Jag hade verkligen semester och jag tror att det var precis vad jag och övriga familjen behövde.
Hösten har varit mkt jobb och så har mkt tid gått åt till kära moster Dora. Det som uppbenbarade sig på semestern var att när jag har lillIrén med mig så behöver jag ej vara Irén. Amanda kollar så det är grönt att gå över gatan, ropar till oss att gå eller stanna, påminner om att vi måste dricka vatten, påminner om att inte dricka vattnet i kranen mm å vad bra, jag behöver inte vara  Irén på semestern det var bara att följa med. Släppa kontrollen och bara fälja med i flödet.

De svarta texterna är från böckerna som jag läste under resan.


Själv drack hon säkert 3 liter vatten per dag......det är bra i denna värme.
Ett tips från Amanda är ta alltid ett visitkort hos Hotellet så du vet adressen om du behöver ta en taxi.

Ett mantra som man bör upprepa minst trettio gånger om dagen för att må bra lyder så här:
Jag är mer än jag verkar vara, och allv ärldens styrka och kraft vilar inom mig!



Alva står för kontrollen och ser till att allt sker i rätt ordning, och att vi garderar oss så att inget går fel.
Lokalsinnet är starkt och hon ser till att vi hittar hem alltid. Tips ta med en karta från Hotellet så du alltid vet vart du befinner dig. Alva är bäst på att läsa kartor!


En god bok är alltid på plats att ha med. Vi läste mycket alla fyra, här vid poolen en väldigt varm dag.
Solglasögon var ett måste här på taket vid poolen, solen är så stark. Jag hade lyckats fått tag i ett par på apoteket som var styrka i så det gick så bra att läsa med. Jag var inne på apoteket och köpte speciella öronproppar till Amanda för hon brukar få så ont i öronen och lock i flera dagar vid flygresor.
Det fanns i två storlekar vuxna och barn. Hon fick arnica precis innan resan och pulsatilla och öronproppar under resan och det funkade. (Lotta tänk på det nu när du skall iväg med dina flickor!!!)

För att bygga upp deninre styrkan måste man först och främst börja använda den. Genom att vara tyst en hel dag tränar man vilja att göra som man säger. Varje gång man känner en lust att tala går man emot impulsen och förblir tyst. Vilja har ingen egen vilja - den väntar på att du ska ge den instruktioner som den sedan kan agera efter. Och ju mer du styr viljan, desto starkare blir den. Problemet är de flesta inte använder den.


Att skratta med sin familj, det är underbart! Vi hade så trevligt och roligt hela tiden. Vi verkligen levde tillsammans.  Vi gjorde små familje lekar t ex att en journalist kom och skulle intervjua en i familjen som skulle beskriva de andra i familjen och journaliste gick runt så att alla fick beskriva alla i familjen med några väl valda ord. Det var verkligen roligt!!!! Och lärorikt, man fick en annan syn på sig själv och klanen.

Själen är evig och fångad i tidens nät, den har sina möjligheter och begränsningar.


Glöm inte att köpa en bra solskyddsfaktor 12-20 som inte har kristaller i sig. Många solkrämer har små kristaller i sig som ger cancer istället för skydd. ME och Rosenserien har naturliga skydd i sig precis som växterna själva har.
Solen är verkligen stark här nere och tar mkt mkt fortare och det är lätt att bränna sönder sig. Var försiktig de första dagarna.

Världen blir verkligare när en människa kan älska!


Vi följde med en buss med guide till Vulkanberget Teide Spaniens högsta berg! Utsikten över Atlanten och övriga Kanarieöarna en klar dag är en storslagen upplevelse. En nationalpark omger tippen som var väldigt vacker. Det är ett av världens största kraterområden. Landskapet är dramatiskt med sina lavafromationer i skiftande färger beroende på vilka mineraler de innehåller. Det påminner om ett månlandskap och flera science fiction-filmer har spelats in här:









Min dag var god, nu kan mörkret falla....


Teide och jag!


Det varkallt där upp i bergen, man var tvungen att röra på sig......
kylan kröp verkligen in i oss, hur kan det vara så kallt här uppe när det är så varmt där nere???



Förlikaren:
Det finns alltid någon händelse i våra liv som är orsaken till att vi har slutat utvecklas. Ett trauma, ett särskilt bittert nederlag, en sviken kärlek eller till och med en framgång som vi inte själva ser, kan vara det som får oss att bli fega och sluta att sträva framåt. För att låta sin magiska krafter utvecklas måste medicinmannen först befria sig från "förlikande punkten". För att göra det måste han se tillbaka på sitt liv och ta reda på var den finns!
från Zhahiren
.


Urskogen tyvärr suddig bild tagen från bussen i farten....


Påväg till Drakblodsträdet och Masca, den lilla staden ovanför molnen! Mer om det i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0