Elzy, mamma och pappersdag!

Flickorna är på Café Opera idag och ikväll:
VeckoRevyns Blog Awards 2009, årets största gala för bloggare. Många bloggare från landets alla hörn har rest till Stockholm för att gå på festen som kommer att äga rum på Café Opera. Vem blir Årets Blogg? Spännande!

Jag var inte ens nominerad........
hälsa är inte lika viktigt som mode!!!!

Igår var jag med Elzy och tittade ut en gravplats där Dora och hon skall ligga....det kändes väldigt konstigt att Elzy var med och hon ville ligga så hon kunde se Tyslingesjön det var viktigt. Dora får sina mamma och pappa bakom ryggen och sin syster nästan bredvid, det kändes bra.
Elzy har fått nya glasögon jag var med och hämtade dem:

Här är Elzys nya glasögon. Imorgon skall hon och jag träffa prästen som skall begrava våran Dora.
Elzy ville inte träffa honom själv, vet ej om hon är rädd för att bli dömnd av kyrkan eftersom de var två kvinnor som levde ihop. Vi får väl se vad prästen säger imorgon, men jag kommer inte att hålla munnen. Jag har varit på så många begravningar där prästen bara pratar om gud osv säger inte ett enda ord om den som ligger där. Men så kommer det inte gå till på våran begravning, det skall jag se till.
Mång tror att Elzy är en man för hon klär sig och har frisyr som en man, så vi får väl se hur prästen reagerar imorgon.
Jag var även till min mor som var genom förkyld, fick sitta och mata henne med olika medel och idag är hon redan bättre.

Idag har jag haft den stora pappersdagen.....fy vad jag samlar på mig papper och ligger alltid efter med bokföringen, men så tar jag ett ryck en hel dag närmare 10.5 timmar och så är jag i kapp.....
det är baksidan av eget företag.
Nu går jag och tänker om jag skall öka ut eller minska ner Helheten. Jag skall flytta en trappa upp den 1 februari och det skall bli så roligt. Jag har varit i samma lokal i 16 år......
nu har vi tagit bort texten på fönstren för vem vill hänga där när det är 20 grader kallt? Michael Katz var så snäll och gjorde det åt mig.
Det har ringt två nya tjejer som vill hyra in sig i varsett helt eget rum.....det medför att om jag inte skall vara kvar så kan de bara vara där i tre månader......
Så vad gör jag? Vad tycker du?

Nu skall jag gå och tahand om min förkylda man....
Trevlig helg!!!!!


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Du måste gå på din magkänsla.Känner du att du vill minska ner så gör du det. Tjejerna kommer att klara sig på ett eller annat sätt.Spännande att se ditt nya rum,motion får man ju oxå (om man inte tar hissen...ha ha)med en extra trappa.

2009-10-18 @ 13:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0