Svinet har flyttat in hos oss??????

Kära läsare, jag misstänker att svinet har hälsat på i vår familj.....
Först insjuknade Alva med hög feber och en sådan otäck hosta som jag inte kände till....
tillslut så hostade hon blod efter en vecka.... vi provade allt som vi kunde.....inget hjälpte tyckte vi.
vi blev väldigt oroliga och efter mkt om och men tog vi oss till vårdcentralen...
man har ju en liten förhoppning att nu skall vi få hjälp....eller hur

Alva hade en sänka på 49 och doktorn sa att hon visste inte om det var svansen på svinininluensan eller om det var början till en lunghinneinflammation.... hon lång på gränsvärdet över 50 då vet man att virus blivit bakterie och då hjälper antibiotika.
Så läkaren vänder sig till Alva och frågar.....
Alva vill du ha antibiotika? Alva säger men jag är 16 år???????
Då frågar jag menar du att om du väljer sätta in antibiotika nu och att det är svinisen så slår du ut Alvas eget försvar och då kan hon dö??(man får samla kraft och spela lite dum)
Då säger hon ja din mamma har en poäng det hon säger och därför vill jag att du väljer?????
Alva tittar på mig och säger vi går nu mamma.
Vi har inte sökt läkarhjälp många gånger direkt med Alva, dessutom är Alva smarast i familjen och en verkligen anlyserande och logisk tänkande människa...... hon blev kränkt, som så många andra så tror man att man skall få hjälp om man hostat konstant över en vecka och det inte ger sig. Man är då inte direkt förberedd på att man skall ta ansvar själv för att läkaren inte vågar ta ansvaret.
Men kanske var det en klok läkare som verkligen tänkte, tänk om det är så att läkarna skriver för fort ut antibiotika när det är ett virus och då slår de ut hela kroppens egna försvar mot viruset och det är då man dör i influensan, är det så det går till???????
Inte undra på att folk dör av svininfluensan då!!!
Vi valde att fortsätta med homeopatmedel och Alva var bra på två dagar.......
När det gäller mina egna barn så blir jag så maktlöst orolig ibland, jag har aldrig sett Alva så sjuk och man tror ju.......men jag skall nu sluta med det och tro på vad jag gör alltid!



Sedan var det pappas tur, feber i 2-3 dagar sedan den otäcka konstanta hostan......verkligen konstant och hård och jobbig......han t o m sms:ade mig till jobbet.....inte vanligt!!!!!!
Han fick ta homeopat medel tills han blev frisk och gick till jobbet efter 3 dagar men insjuknade igen...
plikten framför allt håller inte alla gånger när det gäller att vara rädd om sig själv!



Sedan insjuknar min bror och hans familj och även min gamla mor, som jag då fick åka dit och sköta om.
Samma dag besökte jag kyrkogården och letade grav plats åt Dora och blev genomvåt i min yllekappa, som jag gick i hela dagen dygn sur, jag borde ha vetat bättre, men ibland är tiden viktigare än hälsan. Jag skulle ha åkt hem och bytt om!!!!!! Detta var fredagen förra veckan.

Lördagen på min pappersdag så trodde jag att jag suttit förlänge vid köksbordet men mina papper, för jag fick så ont i ryggen och det brukar jag aldrig ha. Nästa steg blev att min njurar gav sig till känna och började värka och sticka. Jag reste på mig och gick runt(bättre av rörelse) skulle naturligt vis tagit rhus tox då men ibland funkar inte min hjärna på mig själv!!!


Jag började laga mat som vanligt är görandet viktigt för mig. Då började jag frysa ända in i märgen och inget värmde vad jag än tog på mig.(ovanligt för mig eftersom jag nästan alltid är varm!!!)
Minns inte vad jag gjorde på söndagen men på kvällen satte frysningarna igång igen och då tog jag aconitum och gick och la mig med massor av filtar runt mig och sa ja ja ja.....
Jag kapiutlerade inför faktum jag HÅLLLER PÅ ATT BLI SJUK::.......ibland så finns inte det i min värd att jag kan bli sjuk!!!(hahaha)

På måndagsmorgon vaknar jag med 38, 8 i feber det var bara att ta fram kalendern och ringa runt.....sedansomnade jag och sov i fem timmar på raken(kunde då inte ta något medel)
Jag började genast med Belladonna eftersom mina kinder blossade och jag kände mig som en välter hade kört över mig. Mi nkropp ömmade och det värkte i varje lite led i hela kroppen och min
energi var helt bort totalt...det var jobbigt att skruva upp locket på homeopatmedicin burken......har väl adrig varit med om maken. Låg i sängen precis hela dagen.....(inte vanligt minns ej när)


Tisdagen vaknade jag efter törstig nattvandring och oro i kroppen. Tog tempen 39.8 trots allt jag tagit och gjort. Det var bara att lägga sig ner och säga JA JA JA, tänka att nu skall de djävlarna dööööö!!!
Febern är människans bästa vän (inte hunden som många tror den kommer nog på andra eller tredje plats om katten kommer dessemellan)
Dagen blev sängen hela dagen, tanke var nu skall jag gå in i detta och möta svinet i mig!!!!!!
Irén tänka nya tankar tänkt nya tankar!!!!!Hade tidigare läst att vi tänker 60 000 tankar varje dag och 95% av samma tankar !!!!!Hur sjukt är inte det??? Inte undra på att man blir sjuk!!!!!!!
Jag följde min kropp tog aconitum när jag frös, Belladonna när jag blev varm, gelsenium när det värkte i kroppen, influenzinum d 200 dess emellan och rhus tox när kroppen skrek....osv


Onsdagen skulle jag ha arbetat i Stockholm, inget att tänka på.....
så ytterligare en dag i sängen och homeopatmedel som trillade i sängkläderna övererallt...det rullade här och där men jag kände mig bättre, min enda tanke var jag skall välja bort hostan den vill jag inte ha!!!
Så varje gång jag hostade så for jag upp och hostade upp allt slem....det bara välde ut..tjockt segt vitt slem...ursch ursch ursch!!!! Ut U t Ut



Jag kände att svinet var påväg att lämna mig redan( som Yvonne kommenterade nyss j'r, varför vaccinera sig när biverkningarna är 3-5 dagar av vaccinet?)

Torsdag!
På jobbet igen och jag kan bara säga det! Ta svinet med ett ja då går det fortare över än biverkningarna av vaccinet!!!!!!!
Homeopat medel och god vilja det är det som hjälper!!!!! TACK TACK TACK
Hade jag bara varit hemma i tre dagar? På alla tecken av mail, post ,telefonsvarar med mm så verkade som jag varit borta i 14 dagar, herre gud hur hinner jag allt på tre dagar????

Nu förstår ni att jag har haft fullt upp och inte kunnat blogga!!!!!
men i min rastlöshet så försökte jag arbeta i sängen såhär såg det ut hos en sjuk homeopat!

Lägg märke till pappret med den blå himlen fick ett mail och drog ut att det var 21 grader på Teneriffe nu
hoppsan, vi åker dit på söndag från Täby flyg plats!!!!

mer inlägg snart!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0