Dåliga och goda nyheter!

Börjar med de dåliga. Idag hade vi läkarmöte angående moster Dora, hon svarar ej på dropp, ej på mediciner(för hon vägrar ta dem) och vägrar hjälp när läkaren frågade henne. Nu får hon bara omvårdnad. Det var tragiskt och otäckt att se henne, det är bara skinn och ben kvar och Dora orkar inte prata. Men hon varsade att jag var där.
Det känns inte så kul att åka till Kalmar i morgon, men jag kan inget göra och det är bara invänta tills Dora blir hämtad. Mest synd är det om Elzy som blir så totalt ensam efter 50 år med Dora.


En stig måste man gå ensam för att möta ljuset!


Ibland ser man hinder framför ljuset, stora som berg....


Ofta står det något ivägen, när man vill se det stora....



Vägar korsas, tankar möter tankar och ändå känns det inte rätt!


Bron över kan vara lång.....


Vem väntar i himlen?

När jag åkte hem från Linden så slog jag på radion och då var det denna underbara låt......
jag kunde inget annat göra än att gråta, gråta, gråta.
Om du har tid, tag dig tid och lyssna på texten,
det är faktiskt en av många låtar som jag skall ha på min egen begravning.





Nu över till goda nyheter!
Igår kom Bella och Sophia och hämtade mig från jobbet. Sophia har lånat min bil eftersom hennes är på verkstaden. Vi åkte till Willys för att storhandla trodde vi....
Bella blev jätte glad och ville handla....
det är inte så ofta hon får vara med i affärer för hon springer hela tiden och man kan lätt tappa bort henne, det går inte att ropa efter Bella. Men igår förstod hon hela galoppen, hon vill ha spagetti, vetepärlan, en krämbulle och cokacola(hon sa ja ja ja ja ja när hon fick se cokacolan) mormor blev svag och lade den snällt ner i korgen.
När vi kom till kassan låg det små chokladkakor(so mjag jämnt köpte till Bella förr innan hon la om sin kost)
hon blev helt förstenad och bara stod där och tittade med stora ögon, länge och andades lite hastigare, tittade på mig och tog min hand mot chokladen och jag skulle ta ner den i korgen. Jag försökte få ögon kontakt med Sophia för att se om det var ok och hon nickade. Jag blev så himla glad att Bella ville handla och att hon känner igen saker och att hon vet vad hon vill ha..... hon är precis som vilket barn som helst....vill helst av allt ha cola och choklad!!!!! Tänk att jag kunde bli så glad över att hon ville köpa onyttigt (det har inte mina barn fått gjort) kanske blir man mer blödig med åren eller så är det att jag vill bejaka allt som Bella vill och kan. Hon växer med sina uppgifter och jag blir så glad när jag märker att minnet fungerar!

Bella är på gång nu och det känns så jätte jätte roligt.



Jag följde med till Runnaby för att se Bella njuta av det hon handlat, och hon åt och åt men tro det heller ej det blev för sött och hon lämnade både cocakolan och chokladen och ville ha gröt istället.

Som tur var så gick det bra att lägga Isabella(socker gör henne så rastlös annars)

Det var verkligen Goda nyheter!
Imorgon får jag gå upp kl halv fem för jag skall ta tåget till Kalmar, det skall bli så roligt att få komma dit igen och möta alla trevliga terapeuter jag skall lära ut det Homeopatiska akutapoteket, och homeopati kan jag prata om hur länge och hur mycket som helst om.

Jag får stanna i Kalmar över natten för det gick inga tåg hem. Hörs på fredag igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0