Fåsjöhyttan, vad kan jag göra om jag får svininfluensan?

Dagen började med många telefonsamtal allt från personer som fått canser till personer som blivit förkylda....
Många är så oroliga för svininfluensan och tidningar förstorupp rubriker som gör människor livrädda. Vi blir bara matade med nya dödsfall och skräcken skakar oroliga mammor.

Jag hjälpte Sophia med Maja på förmiddagen för det var möte om Isabellas bildterapi på Halltorp. Jag var med en liten stund när Maja som och det var itnressant att Isabella förmedlar sig nu med små små bilder på kortis och även på dagis. Det var jätte kul att höra. Maja och jag gick ut och lekte och det var verkligen kul. Hon är så rolig att vara med lilla Maja. Vi hade en mysig stund tillsammans, tyvärr har jag inga kort från mysiga ögonblick.

Vår årliga träff i Fåsjöhyttan blev av, vi samlades vid lunch tid hemma hos Barbro och Ingvar i Fåsjöhyttan. Vi är en grupp som läst homeopati för mig, jag tror de gått 20 steg och så har vi blivit vänner.

Vädret var lite sisådär men när vi kom fram så började det spricka upp!
Asta hade bett till Gud om fint väder......


Såhär såg Asta ut när vi gick vår vanliga promenad!
Asta är 83 år och knatade med oss precis som vilken
tonåring som helst, hon tycker att jag har räddat livet på henne
många gånger men det är inte jag det är Homeopatin!!!!
Asta använder varje dag homeopatiskamedel, är inte det ett bevis nog på att
de fungerar! Asta är så pigg och rolig, mer "krut-kärring"  fårman leta efter.
Hon sa att hon skulle ringa till radion och försöka få mig prata  om
Homeopati där. Asta är så rolig! Jag är glad att jag fått känna henne på djupet
hon har varit en flitig besökare hos mig i 15 år!!!!!
Inte undra på att man känner varandra då!
Dessutom så arbetade Asta i min mosters affär som kassörska, jag tror jag var
6 år då jag mötte Asta första gången!


Vi hade knytkalas och det smakade verkligen bra!
Eva har Tittin  i Lindesberg och Rosmarie och Lena arbetar där.
En klädesaffär som är värd att besökas.


Även här blev Svininfluensan temat för dagen.
Vad kan jag göra om jag får den?
För det första så är det förkylningssymptom och då följer man
de lagar som homeopatin har.

Först börjar man frysa (ev blir vit i ansiktet)och då tar man Aconitum 2 piller var 20:e minut,
sedan börjar man få feber och blir lite röd i ansiktet då tar man Belladonna eftersom
symptomen indikerar på det, 2 piller var 20:e minut i två timmar.
Om detändå fortsätter och symptomen böjar gå ner i kroppen med värk i leder mm då
går vi till Gelsemium som är vårt influensamedel. 2 piller var 20:e minut till symptomen försvinner.

Eftersom svininfluensan mutera så fort, så är faktiskt Homeopatin helt överlägset eftersom man följer
vad som händer i kroppen och stärker immunförsvaret, så att kroppen kan döda inkräktarna!

I förebyggande syfte kan man ta influenzinum som är en nosod på flera olika influensor. Det gör till så att man tar i 1-14 dagar varje dag om man har d 12 eler d 30 så tar man 3-5 piller varje söndag så länge som influensan existerar. Det blir som en vaccination fast bättre, man bygger upp sin kropp utan gifter och kemikalier, du får ett bra skydd mot detta virus.

Bra tips är ta fram dina sivlerbestick och ät med under dessa tider! Fritt svävande sivlerpartiklar dödar virusar!



Jag hoppas jag kan lugna och tända några ljus av hopp!
Var inte rädda!


Så här skriver vår ordförande i SHR på sin hemsida:

KONVENTIONELLA MEDEL ÄR INTE EFFEKTIVA

I en artikel i Lancet 1 okt 2005 har man testat influensavaccin och funnit att de inte är tillräckligt effektiva. Rick Bright, US Centers of Disease Control (CDC), analyserade 7000 blodprover med influensavirus från olika länder. Bright fann att alla individer hade utvecklat resistens mot Tamiflu och andra liknande antivirusmedel. Med andra ord: antivirusmedel är så gott som verkningslösa mot influensa

PREVENTION MED HOMEOPATISK MEDICIN

I 150 år har homeopater använt nosoden Influenzinum 9C i preventivt syfte. Den är gjord av influensavirus baserad på det årets genmaterial rekommenderat av WHO. En typisk dos är en gång i veckan i fyra veckor med början i oktober. Nästa dos tas tre veckor senare. Man har gjort en undersökning som visar att 90% av försökspersonerna förblev friska. Endast 10% fick influensan. Undersökningar visar därmed på en signifikant effekt när det gäller botande av influensa. Här kommer definitivt de konventionella antivirusmedlen kraftigt på efterkälken.

 
När vågen kommer så har vi många alternativ inom Homeopatin:

NÅGRA VIKTIGA INFLUENSAMEDEL

GELSEMIUM är bland de främsta medlen. Det användes med framgång under spanska sjukan 1918 och används även idag. Indikationen är att influensan kommer sakta samtidigt som man har svag huvudvärk i bakhuvudet. Kanske lite yrsel. Man får en tyngdkänsla i armar, ben huvud och ögon. Ögonen är halvslutna. Muskelvärk och kalla kårar känns längs ryggraden. Personen har lite eller ingen törst. Känslan av ett åtsittande band runt huvudet. Vill inte röra på sig pga trötthet. Karakteristiskt är onaturligt tung sömn och utmattning. Svettningar med feber. Känslan av värme och kyla kan alternera.

BRYONIA används ofta vid influensa, som utvecklar sig sakta. Man känner värk över hela kroppen, speciellt i lederna. Sämre att röra sig, bättre att ligga stilla. Personen känner sig irriterad och vill vara ensam. Man kan ha huvudvärk i pannan, som blir bättre om man trycker på den. Torr hosta som gör ont. Dricker mycket vatten.

BAPTISIA Influensan kommer plötsligt med hög feber. Personen kan känna sig mörbultad och har ett dystert likgiltigt ansikte, som är rödaktigt. Diarré och kräkningar förekommer ofta. Sårig röd strupe som inte gör ont t o m när man sväljer. Svullen tunga som kan ge otydligt tal.

EUPATORIUM är för svåra influensor. Benen gör så ont att de känns brutna. Musklerna och ögongloberna gör ont. Personen kan inte vara stilla och kan inte heller sova. De är törstiga och vill dricka kallt vatten. Vill ha kall mat och glass. Huvudet känns tungt vid huvudvärk.

RHUS TOX influensan utmärker sig genom oro. Värk i kroppen gör att det är bättre att röra på sig. Ständig rörelse och att sträcka på sig ger lättnad. Om man ligger stilla med Rhus tox influensa måste man till slut röra på dig. Nattetid är svårast för det är svårt att ligga stilla. Det är vanligt med ångest. Det är också vanligt med nedstämdhet och gråt. Sämre av kyla och bättre med värme.



Asta tar sig friheten och ta en boll från Mariatistel.


Barbro letade på krukor för jag hade med mig Aloverakaktusar till dem alla.
Bra att ha hemma som akutmedel vid brännskador och problem med huden.
Läkande på självsprickor och klåda mm.
Barbro har använt homeopatiska medel från 4 årsålder eftersom hennes mor
sökte en homeopati för henne då. Här är en kvinna med en otrolig livskraft!
Vi var arbetskamrater på Lillånsskola för länge sedan. Våra vägar har hela tiden korsats
i genom hela livet.



Eva, Lena, Rosmarie och Barbro på vår fantastiska promenad.
Vi hittade vild krusbär, de var svarta och väldigt goda.


Inte hindrade blåsten oss för att gå, sjöns vågor lät så omfamnade.

En härlig frisk höstdag! Bilder från en fantastisk dag i naturen.
Asta sa att dagen var värd 100 000 kr!!!! Så bra tyckte hon att dagen var.






 
Underbar jordkällare med rabatt på taket!


Barbros odlingar!


Hos Barbro och Ingvar är allt gjort av kärlek och harmoni.
Barbro har arbetat som textillärare och det får hemmet att bli
så vackert i alla små detaljer. Storken har hon själv sytt.
Ingvar är Geolog så det finns många vackra stenar här.


Lena ärade oss med lika tröjor, Barbro och Asta ledde
medicinsk Qi gong för att öka vårt välbefinnande!
Hur trevligt kan man ha det tillsammans när man har
samma intresse? Det är viktigt att fylla på med gläddje,
det är verkligen stärkande vid influensa tider.
Vi hade många goda skratt tillsammans denna dag!


Jag känner mig hemma här i stugan och passade på att vila lite.....överallt ligger det lappar med
anteckningar om Homeopati........fröken blev trött!!!!! Jag behöver inga böcker längre, allt finns i mitt huvud, har man arbetat med homeopati i snart 20 år så sitter det där.....

Atmosfären i huset är så lungt och behagligt så jag varvade ner och somnade, Eva var snabb att ta bild på mig!
TACK EVA!


Ingvar har precis fyllt 80 år! En härlig och sympatisk man!
Även han var med och antecknade om olika homeopatmedel!


Fönster på hus är symbol för att se in i själen!
Vilken vacker själ det finns hos Barbro!
Tack Barbro för att du ordnar detta och att vi får komma in
i ditt hem och i dig! Du har så mycket kunskap och är så vis!


En härlig dag, tack för alla fantastiska upplevelser denna dag!
Verkligen immunförsvarsförhöjande! TACK!!!!

Hem och byta om på 20 minuter för då väntar Räkbåten med Helhetens terapeutgäng!



Kommentarer
Postat av: lotta riberth

Tack!

nu är vi trygga! och silverbesticken ligger i blöt!

tack och kram.

2009-09-05 @ 12:46:52
URL: http://influensan
Postat av: Yvonne

Visst är det fint i Fåsjöhyttan (det är väl utanför Nora vid fåsjön ni var )

2009-09-06 @ 19:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0