Svarta pannan, Chock och Barnuppfostran mm

Idag var jag med Elzy på synundersökning och vi beställde nya glasögon. Elzy bjöd Sophia och mig på lunch på Svarta pannan, det var en väldigt trevlig stund. Sophia var så vacker idag!!!


Vilken god mat och i fri mängd.

Vi hand även med att gå på Fridas och Elviras (Amandas klasskompisar) utställning:



Vilka duktiga tjejer, och vad billigt de sålde sina fina tavlor, vet itne vad jag tänkte med men kort tog jag inte, du får gå dit och titta själv!


Kom på att jag fått en del bilder av Frida i min dator men denna var inte med på utställningen.


Detta är Frida själv, en otroligt gullig och duktig tjej, heja Frida måla mera!!! Du hr sådan speciell stil!
Hoppas du får sälja alla tavlorna!


Denna hette Nex York, är den inte fantastisk!!!!


Här är från Fridas arbetsrum den högra ville jag köpa men den var inte till salu....
http://ploggbok.blogg.se/ fler bilder och text hittar du på Fridas plogg...


Fortfarande dyker det upp människor hos mig som var med i Tsunamin, deras berättelse går rakti in i mig....
herre gud vilken rädsla för de överlevande och vad deras ögon fick se!!!!


Det är  enormt att kunna erbjuda Aconitum så här långt efteråt för att berarbeta chocken och att lösa upp rädslan
som bor i kroppen. Många olika besvär kan dyka upp i kroppen efter en sådand katastrof....
Fy vad hemskt! Besökaren berättade att de överlevde tack vara två unga killar som hade sett en film om en tsunami så de började springa rakt upp och klättrade upp i bergen. Där fick de vara ett helt dygn med total ovisshet vad som hade hänt...
de hade bara badkläder inget annat, kläder, pass ja allt försvann......
Phuuuuuuu vilket elände...klart att det sätter sig i kroppen, kroppen minns allt vi varit med om.



Ibland får jag massa saker, idag fick jag en härlig kasse med massor av grönsaker i,
vilken palsternacka!!!!

Det kan inte alltid vara lätt att vara trebarnsfar och alla barn under 5 år, klart att det blir jobbigt.
Att vara föräldrar är världens svårast jobb, dessutom finns det ingen utbildning till det.
I alla familjer händer det att föräldrarna blir trötta, och att tiden och orken inte alltid räcker till.

Jag hade ett mycket intressant samtal med denna kloka lilla flicka, hon var så klockren i sitt språk om vad hon ville ändra
på hemma och vad hon tyckte och kände. Det var helt otroligt.
Jag berättade om kraven för pappan som på något sätt genast förstod vad flickan hade sagt.

Till pappan sa jag att barn gör som man gör, inte som man säger.
Barnen är speglar av oss själva, de är våra största läromästare och de känner oss mest utav alla.
Visst det kan vara jobbigt men i alla situationer kan man andas sig genom problemen tillsammans,
andas innan man säger något, andas innan man exploderar, räkna till 10 så att ilska och frustrationen försvinner.

Det är inte alltid så lätt att flytta på en massa viljor som är starka och om vilja för att tjata och retas är större än att
lyssna , så kan tålamodet ibland inte räcka till. Men ofta uttrycker barnen sitt missnöje och att något är fel som föräldrarna kanske inte har sett. Vi kanske inte ens tänker på att det är ett problem, som i detta fall att flickan hade fått en kamin i sitt rum, syskonen hade ingen kamin i sina rum, men hon hade fått det och det var orättvisst. Jag kommer att retas så länge den kaminen står i mitt rum, sa flickan.
Så jag fick säga till pappan att nu måste du flytta på kaminen....
Så enkelt var det!
Det var endel andra saker som jag inte vill dela ut, men kaminen kom upp så många gånger.....


I morgon blir det akutapoteket i Karlstad, tyvärr blir det inte många jag borde ha ställt in, men jag respekterar de som tagit ledigt och vill komma på kurs, så jag åker fast det bara blir tre st men det blir nog mysigt i varjefall!

Det är inte hur man har det utan hur man tar det som är det allvarliga med livet!








Kommentarer
Postat av: frida

Iren vill bara säga att det blev ett tryck-fel i papperna, den är till salu (: den ska egentligen heta we sing, we dance, we steal things. och tack för dom fina orden :D

2009-09-30 @ 08:56:01
URL: http://ohhoney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0