Inflytt till "Vinden", stort tack till alla hjälpare!

Dagen började inget vidare, pratade med Eon hela vägen till Örebro. De hittade inte förra hyresgästen.......kom in till Örebro, hämtade Amanda för det regnade så och hon skulle hjälpa mig.
Ringde till Hyresvärden och vill ha nycklar men han hade inga?????? Christina skulle komma kl 10, där stod vi nu med hela hissen full av prylar men inga nycklar och mina hyresgäster skulle komma kl 13.
Dessutom hade vi ingen el, Eon hade lovat att sätta på den vid 9 tiden men det skulle kosta 1000 kr extra för att det var bråttom, annars skulle jag få vänta tre dagar......
Det skulle kosta 1000 kr till om de skulle komma och trycka på knappen, men det sa jag att jag kunde göra själv. Det var bara det att både hyresvärden och jag stod och tryckte på fel knapp på fel mätare.......
Jag lämnade ansvaret för elen till Honkan för jag var tvungen att jobba.


Hmmmmmm det blev lite oroligt, men tack alla goda vänner och arbetskollegor så ordnade sig allt tillslut.
TACK "Honkan" du fixade elen och hittade rätt mätare som varken Eon eller hyresvärden visste var den var.
TACK Lisa som bar och fixade med allt och stannade tre timmar extra på jobbet!!!!!! Du är guld värd!!!!
TACK Monica som tog fram skurhinken och städade trappan så den sken. Och gjorde samtalsrummet hur mysigt som helst!
TACK Frida och Amanda som var med mig hela dagen, vilka pärlor ni är!!!!
Vi hade rummen klara till klockan 1!!!!!! Eller rättare sagt ni hade det för jag satt och jobbade i våningen under!


Amanda och Frida ville äta på nya Rosali
Lisa åkte till stadsträdgården för att ta reda på nyheter till vårt gemensamma nyhetsbrev som jag ännu inte har gjort fast det är den första idag.


Vi åkte till Ikea igen, för att handla mera möbler till mitt nya rum....
Jag tror att jag började se suddigt för vi var trötta allihopa men vi lyckades handla allt som vi hade planerat och det tog tre timmar och sedan till Norra grevrosengatans vind och tog upp alla påsar, möbler mm

Det blir bra, imorgon flyttar jag upp själv till dessa underbart vackra och mysiga lokaler. Stämningen är så mysig där upp...... det är inget fel på våningen nedanför men jag har snart suttit i samma rum i 17 år så jag tycker att jag är värd en flytt... Det blir så jätte kul och bra!
I morgon skall jag ta kort så ni får se....

Håll i hatten i påsk och försök sitta kvar på kvasten!

I morgon blir det en bra dag!!!!! Nu måste väl alla blad dagar vara förbi???????
TACK  vilken tur jag har!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Hampe

Hej, har du lust att skicka mig ett mail så jag får din mail. Vet inte vilken av alla 100 du använder :)



2010-04-02 @ 13:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0