Urnsättning för moster Dora 14 april

Ni som följer mitt liv, kan nu glädjas med mig, Elzy och min mamma, att nu har Dora fått en grav.
Förra gången vi kom till kyrkan så blev det inget för det var något som blev fel och bokningarna kom inte fram till kyrkovakmästaren så vi fick åka hem. Men när jag var ute på lunch i tisdags så mötte jag Lars-Erik från begravningsbyrån och han hade ringt och kollat av så allt var grönt. Vilken tur jag träffade honom för jag hade tänkt att ringa honom och han säger att han hade tänkt att ringa mig. Det kan inte ha varit en slump att vi möttes.


Den lilla urnan stod i kyrkan, det är helt offatbart att en människa får plats i denna lilla urna.


Lika litet hål fick vi sänka ner vår Dora. Vi läste några vackra dikter och Elzy sjöng så vackert. Det var en väldigt vacker dag.


Vi kysste våra rosor och la dem bredvid den vackra urnan.


Det växte två thujor bredvid Doras grav, om man skär itu en thuja kvist så liknar det mycket vår hjärna.
Thuja kan vara väldigt bra vid hjärnstress. Denär även väldigt bra för immunförsvaret och självförtroendet.
Många får bort sina vårtor med att äta Thuja. Thuja kan man äta vid antibotika för att få behålla sin natruliga bakterieflora.


Vi stod en stund bredvid min morfar och mormors grav, det var stillsamt.


Hittade även många vårtecken!




 


Vi åt på Svansrestaurang, det var länge sedan jag var där och det var mkt god mat och fin miljö, de hade byggt små svenska hus och tvätten hängde utanför osv. Väldigt trevligt!

Därefter åkte jag till Helhetens Vind och arbetade.
Det blev en lång dag, hade kurs i det homeopatiska akutapoteket på kvällen.
Vi hade en trevlig stund, jag kan prata om homeopati hur länge som helst, det är verkligen mitt intresse.

Kul är att få arbeta med det som ligger närmast hjärtat.

I morgon blir en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0