Väderväxling, ryggvärk Rhus tox, 5 april

Igår hade jag städdag här hemma, min man fick för sig att vi skulle tvätta fönstren för att släppa in våren.
Min kropp var så öm efter flytten och till slut fick jag så ont i ryggen att jag knappt kunde gå.
Tog med min mamma till "Vinden" och fick ta rhus tox 2 piller var 20 minut i 2 timmar.

Idag vaknade jag med ny kropp, men vad var det ute SNÖÖÖÖÖÖ....
frågan är fick jag ont i ryggen av att vädret växlade, eller av att jag flyttat i tre dagar?
Eller är det så att jag fick lite ont i ryggen av att jag flyttade, sedan blev det växling i vädret och tillsammans av dessa saker fick jag ont i ryggen.

Jag tror faktiskt att det var kombinationen, för det hade inte blivit så illa om det inte växlade i vädret idag, jag känner tydligen dagen innan vädret växlar. Vilken tur att rhus tox finns:
sjuk av väderväxling, sjuk av att vara stilla, värk i ryggen och muskler, stel, bättre av rörelse, mental rastlöshet mm.

Homeopatin är fantastisk, dels måste man tänka vad som händer och varför det händer, sätta sambanden till orsakerna, vad gör individen för att förbättra sin åkomma? Hur ser det ut? Vad är det som händer? Ja allt är precis lika viktigt och inte minns de mentala symptomen.

Jag svarade på 3 intag så var jag som vanligt igen! Helt fantastiskt! Vilken tur jag skall ha släkt middag i dag!
Hade inte rhus tox funnits så hade jag blivit tvungen att ställa in och då hade vi inte kunnat firat påsk alls.



Kan skriva mer om Rhus tox en annan gång för nu måste jag börja fixa för middagen!
Rhus tox är inflammationshämmande men skall inte tas om man inte blir bättre av rörelse!

Idag blir en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0