Amanda måleri och hemma hos Råberga

Idag har varit en upp och ned, ned och upp dag.
Amanda kuggade på teroriprovet på morgonen och det blev lite deppigt(jag hade inte klarat det heller....vilka frågor..., tur att det inte var jag som skulle ta körkort....)
Så vi åkte hem och målade tavlor för att frigöra energi....


Huxflux så var vårt vardagsrumsbord en målarateljé.......och Amanda sätte igång och målade för full fart....
jag fick knappt ihop till en medans hon gjorde tre st väldigt fort måste jag säga....


Det är modeller som Amanda målar hon vill så gärna allt med mode....

och så här blev de....

Här är tavlan nr 1 som gick väldigt fort att göra och jag gillar den verkligen...


Tavla nr 2


tavla nr 3 med inklipp från modetidningar......jag gillar nr 1 bäst men tycker även om de andra, vilken gillar du?
Min tavla blev inte ens värd att visas....

Sedan åt vi lunch....


Vi åt enligt LCHF, jag gjorde squash pasta(strimla med osthyvel och koka upp i lite saltat vatten) färska champinjoner, citronpeppar, färska tomater och färsk vitlök inkokta i grädde.....mums, en halv avocado med saffrans aoili...det var jätte gott och gissa om vi blev mätta......



Efter att vara med Sophia och barnen på Em möbler och tittat på soffor så åkte vi till Lina och Steve för att hälsa på i Råberga.


Bella var glad att hitta en hel grusgård där hon kunde leta efter den rätta stenen.


Bella hittade sin sten....inga leksaker i världen kunde vara bättre än den rätta stenen. Den skall rulla ner i handen, det är viktigt....




Men Maja ville leka med leksakerna.....


Melker bjuder in oss med en flygmaskin...kanske för han var uppe och flög igår....???


Mille var med på noterna som vanligt, bara det händer något så är det kul! Han blev helt tagen av Melker, han såg genast att han var en liten pojkmänniska.....(har ni orbier i köket Lina?)




Ida visade sitt fina rum med glädje.....Maja blev jätte glad, fast hon sa fel på askungen och törnrosa....


I huset fanns en trappa och det var kul tyckte flickorna......det har de inte hemma, lilla Maja åkte på stjärten ner det var stora steg för henne.


Ida visar Maja hur Törnrosa ser ut, Maja sa fel hon trodde det var Askugnen......


Grattis Steve till ditt flygcertifikat!!!!!! Han flög upp igår!


Maja hon spelade och Lina lyssnade....


Både Bella och Maja var intreserade av fiskarna, de backade när jag skulle ta kort på dem.


Lina har ett stort akutapotek av homeopatiska medel och hon är jätte nöjd med det, det har funkat så bra så att hon nu skall börja plugga till Homeopat.......å vad KUL Lina grattis! Jag lovar dig du kommer aldrig att ångra dig och du kommer att bli den mest perfekta Homeopaten.......


Steve samlar på huvudbonader....här någon rysk Officer mössa stilig värre....
passar honom som handsken......



Det fanns fler som passade i mössan!!!!


Tack Lina, Steve, Melker och Ida för en trevlig liten hälsa på hos er, det var verkligen roligt!
Här en bild på eran fina tavla....härlig!

Sedan var det iväg hem och till körskolan med Amanda på dubbeltid.



Vi lärde oss mycket även jag må jag säga.....alla borde ta en dubbellektion i trafikregler.....
Först kontrollen över bilen sedan över situationen precis som med kroppen och livet....något för min handbok....


Vi avslutade med en öl på Järntorget......jag var verklgien värd den.... och Amanda med! Vi hade en mysig stund tillsammans, jag njöt av varje sekund, snart flyger hon till London igen....men vi ha 4 dagar kvar.....tänker inte lämna dig många minuter vännen!



Sedan fick hon telefon.....(Freddy)


Och jag hamnade här, precis idag hade jag gjort reklamblad om nya Ekobutiken som kommer att öppna den 20 augusti på Järntorgsgatan 4....vad bra då kunde jag ta ett kort till reklambladet......sånt händer....

I morgon blir det en bra dag!
kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0