Falköping 17-18 aug-10, två lyckade fall!

Så var det dags att bege sig til Falköping igen, kurs ena dagen i Homeopati med hungriga elever. Vi gick igenom att vissa medel tillhör växtriket, mineralriket, djurmedel mm
Alla som tillhör familjen växter tycker givetvis om växter och som en växt behöver man omvårdnad, pyssel och att ha någon pratar med, annars vissnar man. Pulsatilla, Chamomilla, Gelenium osv de medel som är gjorda av växter. De gilla blommiga kläder och blommiga gardiner osv......
Mineraler är mer strikta och i samtalet är det mer från ruta a till b, en linje behövs för att följas och de tycker inte om för mkt prat osv. Där har vi natrium, kalium, osv De gillar mer enfärgade kläder och gardiner.
Djurmedlen lever mer på sina instinkt och är mer inpulsiva och är mer krigare.....Sepia, Lachesis osv medel som är gjorda på djur. Vi hade verkligen roligt må jag säga.

Godmat serverades som alltid.

Det här är Frida, när hon sökte mig för 14 veckor sedan hade hon haft migrän i 7 år, kronisk migrän som enligt läkarna berodde på att ögonnerven var överbelastad och skadad. Hon hade fått veta att så skulle det vara för resten av livet.....
Tro det eller ej när hon nu kom på återbesök hade hon inte haft migrän på hela sommaren. Gissa om hon var glad!!!!! Homeopatin är så fantastisk, hon sa att hon inte trodde att jag skulle kunna hjälp henne men ville ändå göra ett försök för det gick åt mkt värktabletter hemma och så har hon två små barn.
Det är roligt att homeopatin fungerar även på de som är lite skeptiska till att det skall kunna fungera.
Jag blev så glad...... det är så underbart när så svåra fall blir lösta på så enkelt sätt. Grattis Frida!


Ingegerd och jag gick ut i små regnet, det var skönt att komma ut efter 12 timmars arbete. Jag fick låna Ingegerds julklapp av sin man en underbar regnkappa.... TACK  för lånet Ingegerd!


Det började skymma på men jag fick lite lektioner i odlingarna här, de sådde in engelskt rajgräs bland kornet och det blev nyttigare till grisarna. Det var något mer men det har jag redan glömt....


Kornet böjde nacken lite så nu var det dags att skördas.

.....


Sjötorps vackra allé, stormen Gudrun hade tagit några träd så flera nya träd hade fått planterats och de kostade jätte mkt

Här mitt i åkern finns tre forngravar.


Gässen lät någont så förskräckligt när de lyfte och gav sig iväg....



Vi träffade så många grodor på vår varndring och tillslut hittade vi en jätte stor. De andra var små små.....

Grodor betyder:
Livets höjdpunkt är nu. Min gåva till dig är att känna glädje och meningsfullhet. Gläds åt allt det goda i lievet, bejaka livets glädjeämnen. Uttryck din glädje och och du glädjer andra.

"Djurens språk" av Solöga




Det här är Maria, hon sökte för att hon hade artros i sitt knä, en smärta har var tvungen att lära sig leva med. Kanske homeopatin kunde minska smärtan lite, vid återbesöket var hon nästan helt bra i sitt knä? Vid artros kan inget hjälpa men i detta fall hjälpte Rhus tox så smärtan försvann, då måste det ha varit en artrit ??? Eller?




När jag var ute och gick på lunchen så såg jag så många trollsländor, små röda och det var så många av dem, men de var svåra att fånga på kort.
Trollslända:
Du har en stor andlig gåva - anväd den. Min gåva till dig är att ha en stark intuition. TACK!



Det fanns gott om Röllika där, Millefolium heter den och i homeopati får man tillbaka sin kraft. Minns att jag fick den tillskickad till BB när jag fick Alva, jag förlorade två liter blod vid förlossningen för en barnmorska ryckte ut min ´moderkaka så jag sprack.... jag vägrade blod trots att mitt hb var nere på 55, men tack vare denna lilla växt så återhämtade jag mig väldigt fort.



Återvänder om sju veckor!

TACK Ingegerd för allt det är så trevligt att vara hos dig. TACK

I morgon blir en bra dag!!!!




Kommentarer
Postat av: Christine

Hej! Jag är intresserad av att behandla min artros...Hur kommer jag i kontakt med dig



MVH Christine

2010-10-27 @ 21:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0