Glass på stan, möten och Örebrofestival sluten. 4 aug 10

Fortfarande samma dag...
Vi åkte till mormor och hon blev jätte glad över att få se och träffa Amanda..


Sedan var vi ute och övningskörde, alla får göra vänster sväng ....så vi provade alla vänstersvängar på grävevägen, letade alla tänkbara platser att vända på osv.....

Sedan var det apoteket och allt strul med Bellas melantonin......lite paus för Amanda....
Sedan blev det hem och laga mat till alla som var hungriga, Sophia med barn kom och vi bestämnde oss för att gå upp mot solen och stan för att köpa glass:


Amanda tar kortet, Sophia, Mille(rosa mössa) Maja (röd mössa) Alva, jag och Freddy(röd jacka)


ÅÅÅÅ närmare och närmare.....


så var det PUSS.....mums!


Vi träffade Vintrosa bor på stan, Amandas lärare satt där och åt bland flera vänner.....KUL!


Freddy missade du inte barnen, ser bara Majas mössa och Amanda är mest på bild???? Vad beror det på??????


Så ja nu kom både Maja och Mille med....TACK!


Freddy denna bild var ännu bättre skall nog läggas ut på FB kanske ok? TACK

Vi gick till Bara Vara och där tog jag mig en kaffe....de andra åt glass(förbjudit för LCHF)


Vi träffade Ida som sa att hon läste alla våra bloggar...(tyvärr blev det ingen bra bild)


Maja ville prova Amandas glasögon......det blev lite fel men vad gör det.......


Mille fick låna Majas mössa den var rosa men han passade även i den....




Så var det några som ropade och vips så var Barbro och Pär där....

Jag blev bjuden på Rosévin och vi fick en härlig stund tillsammans, det var länge sedan. Älskar spontana möten!
Flickorna gick åt olika håll...


Vi var vit klädda båda två.....kul.....tecken på att det är sommar....kvällen var helt fantastisk varm och härlig.


och där satt Carro, Sophias gamla vän från Latorp.....


Barbro och jag hade lika dana telefoner men vi hade lite olika displayer, Alva vad beror det på? Går det att ställa om? Barbro ville oxå ha rosa som jág....



Vi gick förbi Stortorget när vi skulle hem.....Örebro festen i fullgång stora kravallstaket och en massa öltält och 100 kr i inträde......för att få köa till ölen?

Nej det känns inte som en folkfest eller
Stadsfest när allt är slutet och stora staket uppförda, varför kan det inte vara en öppen fest och helt fritt????
Nej vi tänker inte gå dig och köa.......och betala 100 kr för att stå i kö och för att få köpa öl, jag förstår inte vitsen med det hela.......

Örebro behöver något helt annat!





 


Kommentarer
Postat av: Ulrika Brodén

Hej, hittade inget sätt jag kunde kontakta dig på så skriver en kommentar. Läste i ett av dina inlägg från förra året om Tina som blev av med sina cellförändringar. Hade gärna velat veta mer. Skulle du kunna maila dig om hur jag kan kontakta dig vidare? Eller var jag kanske kunde vända mig. Är fast besluten av att min kropp kan hela sig själv.

2010-08-05 @ 19:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0