Övningskörning och livet

I bland så önskar jag mig långa dagar, tycker nästan alltid att dagen går för fort.....men denna dag har varit som minst tre dagar....
Vi gick upp tidigt för att övningsköra .....det blev fel bokning och vi förlorade 30 minuter, men Said var snäll och ordnade upp det hela...


Varför är ni försenade fär vi höra när vi kommer äntligen i tid.....men säger jag och tar upp min kalender här står det 9.45 och Said säger att han alltid kör 9.15......herre gud det hade blivit fel bokat av killen i receptionen när jag bokade fem tider, fast jag hade upprepat tiderna klart och tydligt... jag säger varför ringde du inte?
Said säger jag tänkte att ni sov......(han hade redan fått betalt...) men vi var upp kl 8 imorse, Amanda går alltid upp i god tid och sköter sig själv, jag har inte väckt henne sedan i fyran....hon är en självständig tjej som tar ansvar...vi har fått fel tid....


Nå ja vi kom iväg i all världens fart, nu går det snabbt sista lektionen nu innan uppkörningen, med mamma i baksätet.

Vi lyssnar och tar in viktig information för bilen, för körkortet och för livet!

Om man tänker efter noga så borde det finnas körkort för livet....för alla sitluationer som man kan hamna i i bilen de kan man även hamna i för livet.....skrämmande likheter....
Bilen är ju symbol för en fart genom livet i drömmar......hur kör du din bil? Är det du som bestämmer? eller är det enligt Said alla andra idioter som styr ditt liv????? En bra tanke!!!

Jag har lärt mig så mkt med 6 körlektioner med Said, denna fantastiska man som bankar in självförtroendet i köraren, som säger att du äger bilen, du bestämmer kontrollen, se helheten, mot nya möjligheter, kör fort från faran, stanna aldrig längre än nödvändigt, fort ut och fort ín och fort ut tänk inte handla på rutin, titta på döda vinkeln och kör sedan fort från problemet......hur känns det???? Är det bil eller liv vi kör igenom?????

från trafikskolans hemsida...

Välkommen till EuropaTrafikskola AB    Möjligheter till intensiv utbildning.

Vi hjälper dig med körkortsutbildning för personbil (även  automatväxlad), taxi, Handledarkurser och Riskutbildning steg 1.

En viktig åtgärd för påverkan av attityder och förhållningssätt är, utbildning. Undersökningar från olika länder visar att det inte är utan betydelse på vilket sätt trafik- och förarutbildning bedrivs.

Undervisningen för blivande bilförare bör anpassas till varje elevs  förutsättning och behov men samtidigt vara så likvärdig som möjligt.  Att ta  körkort på en seriös trafikskola är en utbildning du kommer att ha med dig hela livet.

För kvalitet och modern utbildning är vi medlem i Sveriges trafikskolor riksförbundet.  www.str.se

 Centralt beläget Skolan ligger centralt på Olaigatn 7  ( Järntorget) mittemot arbetsförmedling mellan bussterminal och centralstation.

    Postadress                                   Besöksadress

     Olaigatan 7                 Järntorget                Olaigatan 7 BV

703 61  ÖREBRO                                                       703 61   ÖREBRO  

 

Öppettider. månd- Tors 09.00-18.00       نرحب بكم

                                       Fredag 09.00- 17.00

 

Glöm inte att skaffa körkortillstånd här https://etjanster-kk.vv.se/BlankettBestallning.aspx 

 

  E-post: [email protected]

Ring oss på Tel: 019-27 27 70 begin_of_the_skype_highlighting  
 Mobil:  0706 7345  إتصلوا   74 

 

Man kan tydligen ringa till Trafiksäkerhetsverket och kolla vilka skolor som ha de flesta elverna som kört fram på första försöket....Europa trafikskolan skall ligga nr ett säger han och jag är benägen att tro honom, för han är helt fantastiskt att lära ut...


 

Ja jag kan verkligen rekommendera denna körskola!!!!!

Övningskör du i livet eller har du kontrollen på ditt fordon? Är andra idioter eller är du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0