Tillbaka till vardagen, första dagen och firmafest...

Så har jag startat igen. Tisdagen gjorde jag ordning ett kontor till mig, måste förenkla mitt liv. Har papper på fyra ställen och det går inte. Det blir jobb var jag än är...Nu har jag fått ett sådant fint eget kontor och jag är så glad över det.

Natten innan i onsdags då jag skulle börja jobba så vaknade jag av ett helt otroligt skrik inne på gården. Jag gick ut på balkonen och grannen till vänster stod oxå på balkongen och undrade vad det var.
Då får jag se en stor tjock grävling springa från cykelstället..... men någon skrek så fuktansvärt inne i cykelstället. Alva och jag + grannen Anna sprang ner och hittade en livrädd stor igelkott som skrek så fruktansvärt högt och otäckt. Flera lampor på husen mitt emot började tända sig och folk kom ut på balkongerna och undrade vad det var.
Vi försökte titta och se om igelkotten var skadad men han var så rädd...
Anna ringde 112 och någon svarade ganska otrevligt att de kunde inget göra, de  hjälper endast människor i kris....

Igelkotten fortsatte att skrika HÖGT!
Jag ringde polisen, men även de sa att de kunde inget göra.... de hade en jägare som kommer ut på dagtid och skjuter djur som är i nöd...
Vad skall vi göra frågade jag? Han lider och har nu väckt över 100 personer, kan jag ringa störningsjouren?
Polisen tyckte att vi skulle flytta honom till en park...hur då?
Ta på er handskar och en kartong och gå till Karlaparken,,,,, men vem vågar gå dit bland västervåldtäcksmannen?

Polisen sa att grävlingar är inte farliga......
Hur som helst så stod vi där länge och grävlingen kom tillbaka och vi blev jätte rädda...men grävlingen sprang ut ur porten och vi stod kvar, helt plötsligt hade igelkotten smitit från sitt ställe och var borta. Så vi kunde gå till sängen igen. Men konstigt är att det inte finns någon beredskap för djur i nöd.....

Så morgonen blev lite trög efter få timmars sömn. Dagen löpte iväg med intressanta fall.
Kvällen var "firmafest" hos Irina, alla kunde tyvärr inte komma men det var trevligt.

Toby, Gunnar och Irina på grillparty


Alfred var glad.


Toby lärde ut trollkonster för Albin.


Alfred visade mig en väldigt gammal moped...den funkade..


Alfred hade en kompis.... i sin naturliga storlek..


Phone home....


Jonny hade även en sådan där gammal kruka från 50-talet.....roligt!


Vi skulle ha grill och poolparty men det regnade så mkt, för min del så tycker jag om regn.... det är uppfriskande.
Men det blev åska oxå, jag sa det att när trollkarlar och häxor möts då blir det åska.....


Irina hade blommor från Urkraina, de doftade så gott så gott men hon kunde inte det svenska namnet men jag skall få frön av henne.
De var helt magiska..


Vi luktade och luktade.....verkligen en speciell doft...vi undrade så vad det var.....


Vi tackar Irina och Jonny för en mysig kväll och vi fick lära oss en hel del om Urkraina, det var intressant.


Inte dåligt att börja första dagen på semester med firmafest på kvällen....

TACK!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Har oxå ringt Polisen om djur i nöd, men ingen hjälp där inte......blir sååååå arg!!!

2010-08-13 @ 07:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0