7 st analysformer på en och samma dag...

Idag hade jag kurs på Vinden, Kvalitetsäkringskurs för terapeuter som vill arbeta med Herba plus produkterna.
Vi gick igenom 7 olika anlysformer som kroppen visar sina tecken. 7 ställen kan inte vara fel...
Aniskte, tunga, tänder, naglar, iris, back shu och gua sha .....gissa om informationen var späckad och intensiv. Vi var 10 st och hade en väldigt trevlig och givande dag.


Flitiga elever här Janne och Lillian.


Jag hade besökare från Mullhyttan, Strängnäs, Norrköping, Halstahammar, Köping, Nora, Örebro och Stockholm.
Precis som jag önskat mig, jag vill ha mina kurser hemma, är lite trött på att resa runt i hela landet. Nu vill jag att de som vill lära sig saker från mig kommer till mig och titta det funkade....KUL! En önskan gick i uppfyllelse!


Ingela och Ingalill i diskussioner, det blev många denna dag. Intressant att möta andra terapeuter, vi kan lära från varandra.
Vi gick igenom viktigheten att rensa och rena kroppen i rätt ordning, det är inte bra att rensa ut toxiner/gifter i fel ordning för då kan man förflytta problemen, och det är inte meningen.
Tungmetaller lagras mest i hjärnan, när vi skall ta ut dessa så måste lever, njurar och tarmar vara rena. I Herba plus följer ett schema som följer kroppen väl.


Tunganalys är alltid lika intressant, det berättar mkt om hela kroppens status och speciellt om livskraften.


Eftersom Janne var ensam man på kursen så fick han ha en handduk över huvudet när det var dax att klä av sig...nu Gua shaskrapn i farten....så spännande!


Alla fick prova och göra på varandra....med olika resultat...


Meningen är att man skrapar till sha kommer ut, man blir röd och det börjar vätska sig, olika organ har sin plats på ryggen, det kan bli lite blåmärken efteråt.



Alla ryggar ser olika ut och alla blir olika röda på olika ställen....intressant!


Stor aktivitet på Vinden idag...


Vissa passade på att massera lite extra, här på ansvarsmuskeln som många kvinnor har problem med. Man måste lära sig att rycka på axlarna och säga - det skiter jag i...ingen har 100% ansvar för en situation, bara 50% de som tar 100% blir ofta sjuka av ansvar.......viktigt att tänka på.


Skrap områden.


Min kära sittkudde som jag en av mina Prästinnesystrar gjort till mig, så underbar och en tillhörande väska så man kan ta med sig sin egen lilla kudde.

Baksidan av den vackra kudden!



En fantastisk dag, den gick så otroligt fort...vi startade kl 9 och håll på till 18.00 och inte en enda sekund var det tråkigt.....eller hur kursdeltagarna?


Imorgon har vi Julmys på Helheten, och Björn tarotläggare kommer dit, det finns tider kvar hos Björn, han är så bra!

Imorgon blir en mysig dag på jobbet igen!


Ha det bäst!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0