Ett annorlunda julspel på Bellas skola!

På Särskolan i Almy var det julavslutning med julspel.
Ett annorlunda julspel men det var helt fantastiskt.



Här skall alla inta sina platser, jag tog inte några fler kort, jag ville inte störa.....
Alla gjorde så gott de kunde och lite till....... allt som hade med julen fanns med. Varje barn hade sin assistent med sig som tog vid och gjorde de saker de inte kunde själva.
Bella ville inte göra något......


Bella satte sig på röda mattan, hon älskar röda mattor. Jag satte mig vid Bella på golvet.



Christinan, Mille och Sophia kom, det var något som var fel tyckte Bella, vi skulle inte vara där.......det var hennes skola.....


Bella tryckte ner Christian på "sin" röda matta och gjorde sin kärlekshandling, hon åker kana på ryggen på något Bellas sätt.... ingen på hela skolan var så rörlig och har sådan balans som Bella(det sa personalen till mig) men jag hade även egna ögon att se med. Mille hittade ett hjul som var roligt och en låda med massor av olika sorters bollar.


Bella har lärt sig att kommunicera med bilder, här tar hon en bild på en kaka och ger mig för att visa att hon vill ha en kaka.


Saffranskaka var smaskens......Bella åt tre st!

Bella kröp upp i Rektons knä, Bella gör ingen skillnad på människor och människor, vissa tycker hon om och vissa bryr hon sig inte om. Vad och hur Bella tänker har vi ingen aning om, men att hon tänker det visar sig hela tiden.

Jag blir så glad när Bella visar vad hon vill.  Bella var så glad och lycklig här, jag fick se film från vardagen på skolan och hon var så nöjd och skrattade rakt ut ibland. När Bella är nöjd då är jag glad!


Tack personalen ni hade gjort ett otroligt jobb med era elever.

Det var det mest betydelse fulla julspel jag sett i hela mitt liv. Helt fantastiskt!
Och Bella du är lika fantastisk du!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0