Fredag den 17 dec -10

Ännu en vecka trillat förbi med massor av intressanta fall på jobbet. Idag ringde Lina och berättade att hon mår bra nu, hon kom på att hon alltid ringer när hon inte mår så bra, så ringde hon idag och sa att hon mådde bra vad fantastiskt! Jag bad Lina att skriva ner lite och skicka mig så jag kan lägga ut hennes egna ord här sedan.

Den här veckan har det nog varit tema på utarbetade kvinnor som gör allt hemma och jobbar heltid......jag fattar inte att tiden står så stilla. Om man jobbar heltid kan man väl inte sköta ett helt hem, mat, städning och tvätt .... hemmet är minst en halvtidstjänst. Men det är så många kvinnor som lever så, de säger att de inte har något val de har alltid gjort såhär och på något vis vill de att det skall vara så. Men kroppen skriker nej och de börjar få ont överallt och svårt att sova. Det finns ingen återhämtning, inget roligt mm inte undra på att man blir sjuk. Så går de till doktorn och tar prover och doktorn hittar ingenting....alla prover är bra.....det är det vanliga... men hur vi lever våra liv är svårt att ta prov på.

En annan kvinna hade fått så ont i sina händer, de svullnade och värkte. Hon gick till vårdcentralen och alla prover var perfekta....hon blev remiterad reumatologen vad skall de göra när alla prover är bra?
Jag sa att de tar inte prov på om man har toxisk belastning, och det finns ingenting för att rensa och rena kroppen. Dessutom var det ingen som frågade hur kvinnan mådde och levde. Allt hänger ihop....


Lunchen blev på Märtas Café med Alva och Freddy.


Alva har varit praktikant hos mig i sexveckor nu och Freddy skall åka till Amanda och vi ville skicka med några julklappar....vi åt bakadpotatis och ost det var jättegott.
Vi hade en mysig stund på ett så härligt litet café på skolgatan i Örebro.
Lycka till vår prins i London.

Fredagen var vi till Barbro på födelsefest det var jätte trevligt men jag tog inga kort.


Ha en trevlig och den bästa helgen nu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0