Renovering på Helheten

Ja denna vecka blev det äntligen av, målarna ringde och sa att det fanns tid. Det passade jätte bra eftersom alla terapeuterna var lediga(men inte jag).
Så det gick med en väldig fart det hela. TACK Helene som hjälpte mig onsdagen före jul att tömma köket på Helheten. Nu har jag släpat tillbaka allt igårkväll....men inte allt är uppackat i skåpen.

Hela veckan har jag jobbat på Vinden på dagarna och tillbringat kvällarna på Helheten. Igårkväll var Alva med mig och hjälpte mig väldigt mkt.


Så kom fondtapeten björk upp i väntrummet/hallen, målaren var lite sur på att det var en björk som inte var hel....men jag sa det är jätte bra vi gör folk hela här....då skrattade han.
Bjrök står för att öppna ditt hjärta!


Det blev en liten bit över som vi satte i köket som syns direkt om dörren är öppen, tyckte att det skulle ge ett bra helhetsintryck.


Här är Tomas målare som var så snabb och effektiv, det gick som en dans att få upp tapeterna.....på 2,5 dagar fixade de allt helt otroligt. TACK Tomas för all hjälp och lite till......


Alva klädde först av stolen och sedan klädde om den.


Så här härlig blev den. TACK Alva!

Färgena hette lamull, dun och sparris som vi valde till hallen. Det blev en härlig varm Helhet och så har vi lite fårskinn och fårskinnstyg som fåren i hagen till.
Jag är inte riktigt klar men mer bilder kommer när allt är klart. Det blir ibörjan på nästa år......låter konstigt men nu är det bara några få dagar kvar...... det blir bra och härligt med nya energier på det nya året.



Alva och jag firade med saffranssemlor...å det var verkligen gott!


Veckan har varit fullspeckad av alla dess problem. Från ont i axeln till ont av sex. Det varierar mkt. Vissa veckor har olika temor och andra veckor innehåller precis olika saker för varje besökare som kommer, sådan vecka har det varit ....... homeopatin är så individuell att det går inte att sitta och skriva ut samma medicin till samma besvär utan det är människan bakom som jag är mest intresserad av och framför allt varför har de just fått sitt problem. Jag blir mer och mer intresserad av Metamedicin, känslor som sätter sig i kroppen och blir ett besvär eller sjukdom.
Irritation ger inflammation, vad är jag irriterad på och framför allt varför är jag irriterad........

Det man inte kan ändra på släpp det....... att irritera sig och älta på sådant man inte kan ordna upp är ingen ide, det skaver bara och gör oss sjuka. Vi måste bli medvetna om vårt undermedvetna.....ta upp på ytan och släppa ut det.

Summering av året som gått för min egen del blir att jag har burit på en massa kartonger hela året....från början till slutet.....nästa år skall jag inte flytta på en enda sak......

Å det skall bli så sköönt.

Nästa år skall bli ett enkelt år, tema i mitt liv skall vara att gå det enkla vägen och gå det enkla livet, jag är helt övertygad om att livet skall vara enkelt och förhoppningsvis helt smärtfritt.
Håller på att snickar på nyhetsbrevet för jan-feb kommer att ge 11 "heta" tips.......

Så logga in på www.helheten.net så kommer du att få dem i din mejl korg.

Nästa år blir ett kanon år!

TACK kära läsare för att ni är här och jag hoppas att ni följer med mig in i år 2011 det enkla året!

kramar till er alla och med önskan om ett nytt hoppfullt härligt år! Livet är underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0