Runnaby förkylning...

Idag hade Bella feber,  hon fick stanna hemma. Sophia ringde på morgonen. Nu ät både Maja och Bella sjuka,  jag försökte möblera om min dag så att jag kunde åka dit. Jag blir så nervös när Bella blir sjuk.......det är tur att hon så sällan är sjuk. Skräcken med "krampanfall" dyker alltid upp i mitt hjärta. Jag vill bara dit och mata henne med homeopatmedel för att hon skall bli frisk så fort som möjligt.


Maja hittade snabbt min kasse med alla homeopatmedel, hon tog upp burk efter burk och hon ville smaka på alla. Värre vad med Bella hon ville inte ta ett enda piller. Jag fick verkligen lura i henne. Det fick bli några belladonna, R1 i saften och flera Biokemiskavävnadsalter komplexet med alla cellsalter. Tänkte på Bellas mitokondriellasjukdom, det är själva batteriet i cellen så varför inte mata på med cellsalterna för att förebygga.


Bella åt sin semla och drack lite kaffe, hon älskar kaffe kanske inte det bästa men nu är det så, och kanske att magen kan komma igång lite, som annars är jätte hård. Nu gäller det att få i mat och dryck så att kroppen har något att arbeta med när Bella är sjuk, eftersom hennes sjukdom kräver att energi kommer in och hon får inte bli tom. Då är jag glad att hon äter och dricker mer än vad hon äter och dricker.


Bella sjöng flera gånger med ord, hon satt i mitt knä och lutade sig mot mig och kramade mig. Jag sa till Sophia att vad annorlunda Bella är, då säger Sophia att hon har feber och då får hon mindre autism......

Sophia tilläger att jag har sagt: att om vi skulle kunna framkalla feber så skulle man kunna bota allt. Ingen idag kan framkalla feber, det är kroppen själv som gör det.

ÅÅÅÅ tankarna satte igång hos mig, homeopati är verkligen intressant, det är verkligen så att alla homeopatiska tankar stämmer, kan man flytta ett besvär kan man även flytta bort det...... kroppen arbetar med ett problem i taget att det kroniska besväret kan försvinna när ett nytt problem dyker upp etc
nu fick jag fler tankar om Bella och hennes sjukdom........
Nu håller vi tummarna att lilla Mille inte blir drabbad, hoppas han är immun i och med att han ammar. Sophia fick 30 drp R 1 i lite vatten.........hoppas det räcker till både Mille och henne.


Maja fick R 1. Fluin och massor av cellsalter...så jag hoppas att du är mkt bättre i morgon.

Det är så roligt att vara med barnbarnen men det är så hemskt när jag skall åka därifrån.....
Maja och Bella blir så ledsna......och mitt hjärta gråter.....


Jag skall försöka komma till er i morgon em igen, ni är det bästa som finns!!!
Kram och tack för idag, jag önskar och ber om att  natten kommer att bli lugn och att alla får sova !!!!!
Älskar Er!

Alva och jag åkte hem och lagade quinovapasta med vitlökstuvad spenat(6 vitlöksklyfter i) för att vi skall hålla oss friska.
Johan stod på taket med snöslungan och hade slagit sönder ett fönster när han gick upp med snöslungan på den lilla stegen...
sånt händer...
bättre med ett trasigt fönster än ett tak som ramlar in...

Bättre att springa i fel fil än att fila i fel springa.......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0