Vilken sida sover du på????Hur sover du?

Har ni tänkt på att vilken sida ni sover på är viktigt, vi ligger ca 30 år i sängen, 5 år på toaletten och 11 år i köket...när skall man leva då?
Men eftersom vi tillbringar nästan hälften av vårt liv i sängen så är sovställningen viktig, sängen viktig, kudden viktig mm.
Besökare som kommer till mig med än det ena och än det andra problemet, jag måste vara dektektiv för att försöka förstå och kunna hjälpa.
Minns en man som hade så ont i sina fotleder att han fick gå och spruta in tuppkam för att kunna gå. Han körde mc och hade mckängor på sig, så kom han en dag och sa att läkarna skulle stel operera honom och då skulle han inte kunna ha sina mckängor mer....
Jag började få panik han var inte 40 år, steloperationer gör man mer och mer nu om man inte får bukt på smärta.
Jag frågade mannen hur han sov och då svarade han att han alltid sov på magen, det hade han gjort i hela sitt liv....å hååå sa jag, kanske du borde sluta med det då? Men han sa att han inte kunde, han hade faktiskt tänkt på det själv. Då bad jag hans fru sy på pingisbollar på framsidan av t-shirten så han inte kunde sova på magen.

Ja skratta ni......men om man ligger på magen så flexar man fötterna och förmodligen hade ledväskor mm tänjts ut.
Efter en månad med denna t-shirt så gick värken över och han behövde inte stel opereras. Ingen läkare hade frågat den lilla enkla detaljen ----hur sover du? Och jag måste fråga hur tänker de???????




Jag har så många exempel på att värken i kroppen kan härledas av hur man sover. En annan kvinna sov på vänster axel och stoppade båda händerna under vänster kind, händerna skulle vara knäppta för annars kunde hon inte sova. Hon visste ej var hon skulle göra av händerna....????
Det medförde att vänster axel blev helt belastad och ständig värk. Då bad jag henne att sy igen ärmarna på sin t-shirt och försöka ha dem neråt och sova på ryggen eller höger axel, efter bara två veckor så hade hon inte ont längre i sin axel......hon hade gått till doktorn flera gånger och fått cortison sprutor där. Men vad hjälpte det i längden när hon alltid sov lika dant?

Jag kom och tänka på detta idag när en ung söt tjej söker mig för ont i knäna....unga människor skall inte ha ont i knäna.... visserligen var hon en fotbolls tjej. Läkaren kunde inte hjälpa henne, sjukgymnasten hittade inget mer än balansen som hon skulle träna på.
Jag frågar då hur sover du? Då svarar hon jag drar upp knäna och sover helt ihopkrypen....
det var lite svårare att kunna hitta en lösning på att försöka ha benen raka på natten, men hon skulle försöka och så fick hon spigelia av mig. Det skall bli spännande och se vad som händer med detta. Jag försökte även massera knäna, tog alla akupunktur punkter runt knät och dessutom körde vi zonterapi på fötterna på knäts plats.

Så tänk på det, det är viktigt att möblera om i sovrummet, byta plats med sin partner, ändra så man ibland sover där man har fötterna mm. Byt kudde då och då. Bryt mönster även i sängen! 

Sov aldrig lika dant, och framför allt inte på samma sida varje natt.



Försök nu att sova bra och gott!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0